Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عابدینی با اشاره به ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی در برگزاری برنامه های ماه محرم گفت: باید ضمن برافراشته نگه داشتن پرچم امام حسین (ع)، با جدیت تمام حافظ جان مردم هم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در در دیدار با مجمع خیرین سلامت استان بیان کرد: بهداشت و سلامت از واجبات دینی است و همان گونه که نماز و روزه واجب است، رعایت کامل مسائل بهداشتی هم واجب دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در شرایطی که امروز جامعه ما در آن قرار گرفته است، رعایت بهداشت فردی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی تأثیرگذار است و لازم است بدانیم که سلامت دیگران اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سلامت فردی دارد و نباید کاری کنیم که به سلامت جامعه آسیبی وارد شود.

 

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت در راستای مسائل شرعی است، اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی را مکرر مطرح کرده ‌ایم و به این موضوع اعتقاد قلبی و اعتقاد شرعی داریم و ان‌شاالله مردم پروتکل ‌ها را به صورت کامل رعایت خواهند کرد.

 

آیت الله عابدینی به تعطیلی مجدد نماز جمعه قزوین به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بر اساس آمارها نماز جمعه بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمترین آسیب را در بحث کرونا داشت، اما برای اینکه مردم موضوع بیماری را جدی ‌تر بگیرند، نماز جمعه را تعطیل کردیم و تلاش کردیم از طریق رسانه‌ها با مردم صحبت کنیم.

 

وی به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تلاش کنیم ضمن اینکه وظایف خود را در ایام محرم انجام می‌ دهیم، پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود و هنر ما این است که این 2 را با یکدیگر جمع کنیم و ضمن برافراشته نگه داشتن پرچم امام حسین (ع)، با جدیت تمام حافظ جان مردم هم باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از فعالیت‌های خیران سلامت خاطر نشان کرد: گاهی خیران با نذورات مادی تلاش می ‌کنند تا عده‌ای را از خطر بیماری نجات دهند که بسیار ارزشمند است اما در کنار این مهم می‌توان با تصیمات مدبرانه تلاش کرد تا سلامت مردم آسیب نبیند که این تدبیر هم کار خیر محسوب می ‌شود.

 

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر آنکه خطرات بیماری کرونا لازم است به مردم منتقل شود، ضروری است روحیه امید بخشی که در دین ما هم بسیار محوریت دارد مورد توجه قرار گیرد چرا که این مهم در افزایش سلامت جامعه حائز اهمیت است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب