Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی حمال طلا ساخته تورج اصلانی از جمله آثار روز نهایی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم بود، فیلمی که نتوانست با حضور در این جشنواره افتخار خاصی را به خود جذب کند، فیلم «تورج اصلانی» در بخش نگاه نو اکران شد و پس از آن نتوانست راهی به چرخه اکران سینما پیدا کند.  تاریخ انتشار: 08:09 - 20 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۲۶۴

خبرگزاری میزان - سینمای کشور از اسفند ماه گذشته و با شیوع گسترده بیماری کرونا به تعطیلی کشیده شد، اتفاقی که هیچکس در ابتدا طولانی مدت بودن آن را پیش بینی نمی‌کرد، تعطیلات چهار ماهه سینماهای سراسر کشور فرصتی تازه برای فیلمسازان بوجود آورده بود، فرصتی که البته ضررهای مالی فراوانی را هم به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاید فرصت نامیدن تعطیلات چهار ماهه سینماها در ابتدا کمی خوشبینانه باشد اما این چهار ماه در کمترین حالت دو گونه متفاوت از اکران در سینمای ایران رقم زد، اکران آنلاین و اکران سینما ماشین پدیده‌های نوظهور سینمای کشور در ایام قرنطینه خانگی بودند. پدیده‌های که چالشهای فراوانی را پشت سر گذاشتند اما بدون شک تجربه ای گرانبها در تاریخ سینمای کشور محسوب می‌شوند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

اکران آنلاین از همان ابتدا مخالفان و موافقان زیادی داشت، اکران چند فیلم اول با موفقیتی نسبی روبرو شد اما از نقطه ای به بعد قاچاق گسترده فیلم‌های چرخه اکران آنلاین باعث شد تا اکثر کارگردانان سینما همچون عباس امینی کارگردان فیلم کشتارگاه و همچنین عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «بهت» از این اقدام خود پشیمان باشند. 

سرانجام به تاریخ اول تیر ماه سال جاری دستور بازگشایی سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مبارزه با بیماری کرونا صادر شد، این بازگشایی هم با حواشی فراوانی روبرو بود اما سرانجام تعداد مشخصی فیلم راهی چرخه اکران شدند، در این میان اما همچنان برخی از کارگردانان اکران آنلاین را راهی بهتر برای عرضه فیلم خود می دانستند. 

فیلم سینمایی حمال طلا ساخته تورج اصلانی از جمله آثار روز نهایی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم بود، فیلمی که نتوانست با حضور در این جشنواره افتخار خاصی را به خود جذب کند، فیلم «تورج اصلانی» در بخش نگاه نو اکران شد و پس از آن نتوانست راهی به چرخه اکران سینما پیدا کند. 

سعید آقاخانی بازیگر صاحب سیمرغ جشنواره فیلم فجر که سال پیش در فیلم سینمایی «بنفشه افریقایی» حضور تحسین برانگیزی از خود به یادگار گذاشته بود در این فیلم نیز نقش اول اثر را ایفا می کند. آقاخانی نوروز امسال توانست با پخش فصل دوم سریال «نون.خ» به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگران و کارگردان تلویزیونی معرفی شود. 

حال آقاخانی شانس خود در چرخه اکران آنلاین را می‌آزماید، اتفاقی که باید دید تا چه امکان موفقیت تلویزیونی وی را محتمل می کند، چرخه اکران آنلاین تاکنون فراز و نشیب فراوانی را تجربه کرده است، حال فیلم «تورج اصلانی» به عنوان جدیدترین اثر به این چرخه اضافه شده است. 

در خلاصه داستان حمال طلا آمده است: رضا، حمال طلا است. شغلش رساندن طلا و جواهرات از کارگاه به مغازه است. یک روز در مسیر از او دزدی می شود و او باید غرامت بپردازد. او از دوستش لویی کمک میگیرد اما نوسانات بازار تهران اوضاع او را بدتر می کند.

علاوه بر آقاخانی پیام احمدی نیا، لطف الله سیفی، ژاله صامتی، امید روحانی، امین آقا فرزانه، علیرضا مهران، حسن زاهدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. 

«ژاله صامتی» دیگر بازیگر برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است، وی درباره حضور در این اثر گفت: عادت به انتخاب هر فیلمی را ندارم، نقش برای من کوتاه و بلند ندارد، سعی می کنم نسبت به آثار قبلی خود متفاوت عمل کنم. این انتخاب من در عرصه بازیگری بوده و ادامه خواهد داشت. 

پیام‌احمدی نیا درخصوص ایفای نقش در فیلم سینمایی «حمال طلا» گفت: بعد از خواندن فیلمنامه و مشورت با تورج اصلانی شروع به تحقیقات و کشف و شهود انجام دادیم و این نوع از شخصیت را برای بازی انتخاب کردیم و پس از آن سعی‌ کردم در حمال طلا متفاوت بازی کنم.

وی درباره مشغال موجود در فیلم حمال طلا تاکید کرد: تمام مشاغل و آدم‌هایی که که در فیلم سینمایی حمال طلا حضور داشتند، حضور بیرونی داشته و هیچ چیز به هیچ وجه تخیلی نیستند. تمام شغل‌های حمال طلا در همین امروز نمونه بیرونی دارند.

بازیگر فیلم حمال طلا چگونگی انتخاب برای نقش اول یکی فیلم سینمایی را اینگونه شرح داد: پیش از این چندین بار در حوزه دستیاری کارگردانی فعالیت‌هایی داشتم که به همین واسطه با تورج اصلانی آشنا شدم. پس از آن وی چندین بازی من در آثار مختلف را تماشا کرد و به همین واسطه به پروژه حمال طلا به عنوان بازیگر اضافه شدم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران چرخه اکران آنلاین فیلم سینمایی تورج اصلانی حمال طلا پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید

آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه نوشت: نویسنده و کارگردان «نون خ ۵» در این فصل توانستند طوری مشکلات و سختی‌های جامعه را در قالب داستان خود مطرح کنند که هیچ ممیز و ناظر پخشی نمی‌توانست دست به ممیزی و اصلاح این سریال بزند. کنایه به مدیران و مسئولان و حتی انتقادات تند در قالب خرده‌داستان‌ها و حتی اشارات سیاسی آنقدر در این سریال به چشم می‌آمد که می‌توان صد‌ها تحلیل و تفسیر فرامتنی سیاسی از آن داشت، اما آقاخانی آنقدر با ظرافت همه این انتقادات را در قالب طنز و شوخی مطرح کرد که مدیران صدا‌وسیما نتوانستند در مقابل آن مقاومت کنند و چنین انتقاداتی در قالب یک سریال پربیننده که بالاترین درصد تماشاگر را داشت روی آنتن تلویزیون رفت. از آن سو «نون خ ۵» اولین سریالی است که تا این اندازه روی حرکات موزون قومیت‌های مختلف تکیه کرده و آن‌ها را در یک مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده است.

اشاره به کند بودن سرعت اینترنت همزمان با امتحان میان استانی، مهمان شدن در بیغوله‌ها و اشاره به بیکاری و ورشکستگی مردم بلوچ، کنایه به لغاتی مانند زیرساخت، پیشرفت، پروژه و… نشان دادن مشکل کمبود سوخت در سیستان‌وبلوچستان، نبود امکانات پزشکی در این استان، به تصویر کشیدن وضعیت کولبرها، ضروری بودن دارو‌های کودکان سرطانی، بالا رفتن ناگهانی قیمت طلا و… ازجمله مسائلی بود که آقاخانی و وفایی با تیزهوشی و ریزبینی به بهترین شکل در «نون خ ۵» به نمایش آوردند بدون اینکه ممیزان بتوانند این بخش‌ها را دچار جرح و تعدیل کنند.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی بعد از سقوط از ارتفاع
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • پست احساسی بازیگر «نون خ» برای سعید آقاخانی (فیلم)
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • عکس| اولین پست اینستاگرامی سعید آقاخانی بعد از اتمام نون‌خ
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی