Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جهش تولید زمان ثبت سفارش واردات خطوط تولید واحد‌های صنعتی این استان به یک روز رسید.

او از کسب رتبه نخست استان در انجام فرایند ثبت سفارش واردات کالای خطوط تولید در سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: واردات تمام کالا‌ها به کشور بر اساس قانون با مجوز ثبت‌سفارش کالا در سامانه ثبت‌سفارش انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

هدف‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹

رستمی اضافه کرد: این استان امسال تاکنون با ۳۲۶ پرونده و میانگین زمانی یک روز، رکوردار خدمات‌رسانی در این زمینه بین استان‌های کشور شناخته شده است.

او ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهاد‌های مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی، موجب شفاف‌سازی ورود کالا به کشور و ارائه آمار دقیق شده است.

رستمی گفت: بیشتر ثبت سفارشات استان در زمینه واردات تجهیزات خطوط تولیدی کارخانجات و تامین مواد اولیه قطعات صنعتی و معدنی است.

او با اشاره به جایگاه صادرات در اقتصاد استان افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۱.۵ درصد از برنامه و هدف‌گذاری صادرات کالای در این استان محقق شده است.

رستمی اضافه کرد: امسال هدف گذاری و ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی استان ۵۸ میلیون دلار است که انتظار می‌رود تا پایان امسال این هدفگذاری محقق شود.

او ادامه داد: در سه ماه نخست امسال شش میلیون و ۶۶۶ هزار و۴۲۷ دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر و در همین مدت نیز ۴۹۲ هزار و ۷۰۹ دلار انواع ماشین‌آلات خط تولید از خارج کشور وارد استان شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید واحد های صنعتی سامانه ثبت سفارش صادرات کالا هدف گذاری ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد