Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@22:37:10 GMT

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۱۸۱

افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا مصرف آب مشترکان این شرکت در چهار ماه نخست امسال از ۱۸ میلیون متر مکعب تجاوز کند که درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.

غلامحسین ساقی افزود: میزان تولید آب استان نیز دراین مدت ۲۴ میلیون و ۷۳۴ هزار مترمکعب بوده که ۱۶ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چهار ماه ابتدای پارسال ۲۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مترمکعب آب در استان تولید شده بود.

بیشتر بخوانید

افزایش ۳۰درصدی مصرف آب در خراسان شمالی

او  با اشاره به رکورد میزان مصرف آب در روز عید قربان امسال، گفت: عید قربان  میزان مصرف آب از همان ساعات ابتدایی صبح، یعنی ساعت ۶، به بیش از میانگین رسید.

به گفته ساقی تخلیه اعماق و اعشای دام ذبح شده به دریچه‌های فاضلاب موجب اختلال در فرایند تصویه خانه فاضلاب شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۸۹ روستای استان، زیر پوشش این شرکت است، گفت: از این تعداد، ساکنان در ۲۹۰ روستا، با تنش آبی روبه رو بوده، و تامین آب در ۳۱۴ روستا هم در مرز تنش است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهر‌ها و بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستا‌ها دارد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای آب و فاضلاب خراسان شمالی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد، گفت: با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۱ دوره آزمون حفظ کل و حفظ ۲۰ جز برگزار شده است.

وی افزود: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم یک مرحله از مسیر اعطای مدرک است که مسیر سختی بوده و درصد کمی از شرکت‌کنندگان قبول می‌شوند و امسال شاهد پرشکوه‌ترین و پررونق‌ترین آزمون حفظ در تمام سال‌های گذشته هستیم .

قمی ادامه داد: تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در سراسر کشور دو سوم بانوان و یک سوم آقایان هستند و حضور شرکت‌کنندگان در این آزمون نشان دهنده دغدغه آن‌ها در موضوع حفظ است تا تراز خود را بشناسند.

وی ابراز کرد: حفظ ترتیبی با توجه به معنا و ترجمه کار مبارکی است ضمن اینکه بزرگان توصیه به حفظ موضوعی دارند؛ چراکه راه حل مسائل مهم زندگی انسان‌ها در قرآن و در دل آیات وجود دارد.

قمی اضافه کرد: حفظ موضوعی، مقدمه حفظ کل است لذا حفظ آیات کاربردی مورد تأکید بزرگان دین است و با توجه به حضور ۱۲هزار و ۵۰۰ حافظ کل کشور در این آزمون نشان از شوق و اشتیاق آنان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معرفی آزمون‌های این دوره از طریق مراکز و موسسات قرآنی است، لذا با فراهم شدن شرایط این آزمون به صورت وسیع تر با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول