Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعاهای رئیس بنیاد مستضعفان درباره املاک این بنیاد در برنامه تلویزیونی با موجی از واکنش های سیاسون مواجه شد.

به گزارش شریان نیوز، «ساختمان مدرسه فرهنگ را آقای حداد عادل در منطقه فرشته تهران گرفته اند که البته اجاره آن به روز هم نبوده، آقای حداد عادل باید یا اجاره به روز پرداخت کنند یا ساختمان را به بنیاد پس بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»، «آقای احمدی نژاد هم در حال حاضر در ملک بنیاد مستضعفان در منطقه ولنجک هستند که زمین آن ۱۸۰۰ متر مربع است. البته آماده هستند منتقل شوند و به محلی در جنوب شهر بروند.»،«مرکز مطالعات و تحقیق زنان دست خانم ابتکار و مولاوردی بوده است.بابت تخلیه ساختمان آنها ۵ میلیارد تومان میگیرند که این کار خلاف قانون است.کسی که در ملک بنیاد سالیان سال نشسته باید اجرت المثل هم بدهد».

 

 

 

این جملات تنها بخشی از ادعاهای پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان است که شب گذشته در یک گفت و گویی تلویزیونی و از آنتن زنده شبکه یک سیما پخش ‌شد، ادعاهایی که پای تعدادی از شخصیت های نام آشنای سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا مانند سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی نژاد، غلامعلی حدادعادل، علیرضا زاکانی، معصومه ابتکار، شهین‌دخت مولاوردی و برخی نهادها چون مجمع تشخیص مصلحت نظام را به میدان کشید.

فیلم های منتشر شده از این گفت و گوی تلویزیونی از ساعات ابتدایی امروز، فضای مجازی و رسانه ای را تحت الشعاع قرار داد و سیلی از واکنش ها، تحلیل ها ، پاسخ ها و حتی انتقادات سیاسیون را روانه پرویز فتاح و بنیاد مستضعفان کرد.  شهیندخت مولاوردی، از اولین شخصیت‌هایی بود که ضمن انتقاد از رئیس بنیاد مستضعفان در رشته توئیتی پاسخ ادعاهای فتاح را داد. او نوشت:«آقای فتاح شما را به سلامت نفس می شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته اید در روایت هایتان بیش از پیش دقیق تر و مسئولانه تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود گر حکم‌ شود که مست گیرند....منتظر جوابیه مستند و مستدل هیات مدیره موسسه بمانید.»

سپس معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در پاسخ به فتاح در توئیتی نوشت:« آقای فتاح خیلی ها شمارا به دیانت میشناختند! صحبت دیشب شما اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من وخانم مولاوردی باحقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یانفع شخصی بوده.رسانه ملی بایدفرصت پاسخ دهد.»

ماجرای کاخ مرمر و مجمع تشخیص مصلحت نظام چه بود؟

اما بهمن ماه سال گذشته بود که رئیس بنیاد مستضعفان مدعی شده بود که کاخ مرمر به مدت ۲۵ سال در اختیار آیت الله هاشمی بوده است. ادعایی که توسط محسن هاشمی تکذیب شد اما شب گذشته پرویز فتاح در برنامه نگاه یک درباره کاخ مرمر گفت:« یکی از املاکی که سر و صدای زیادی هم در کشور ایجاد کرد کاخ مرمر بود که سالها در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و حتی قبل از مرحوم هاشمی رفسنجانی این ساختمان در دست افراد دیگری بود و بعد از مرحوم هاشمی هم برای مدتی دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.» 

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در اطلاعیه در پاسخ به فتاح بیان کرد:« تا زمان فوت مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی، ساختمان کاخ مرمر بعنوان دفتر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بهره برداری قرار می گرفت، پس از آن براساس تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تمرکز امور مجمع(سازمانی و ساختمانی) به درخواست دبیر مجمع و موافقت معظم له مبنی بر انتقال مجمع به ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، در مرداد ماه ۱۳۹۷ و در زمان ریاست مرحوم آیت ا... هاشمی شاهرودی بر مجمع، ساختمان کاخ مرمر تحویل ریاست وقت بنیاد مستضعفان، جناب آقای مهندس سعیدی کیا گردید.»

آیت الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز درباره ادعاها پیرامون کاخ مرمر گفت:« در حال حاضر قسمت عمده کاخ مرمر از حاکمیت مجمع تشخیص خارج شده و قسمت‌هایی از مجلس سابق هم برای مجمع تشخص مصلحت در نظر گرفته شده است.»

پای انتخابات ۱۴۰۰ در میان است؟

اما اظهارات فتاح تنها پاسخ افراد و نهادهایی که مخاطب سخنانش بودند را به دنبال نداشت بلکه به سرعت نگاه ها و تحلیل ها به سمت علت اظهارات طوفانی او رفت. برخی چون زیباکلام معتقد بودند که فتاح با این ادعاها رسما خود را کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ کرد و محمد مهاجری فعال رسانه ای اصولگرا نیز می گوید «اظهارات پرویز فتاح در مورد زمین‌ها و ساختمان‌های در اختیار آقایان حدادعادل، احمدی نژاد و... حتی اگر بوی کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ را بدهد، نشان می دهد رئیس بنیاد مستضعفان فعلا از شجاعت کافی برخوردار هست. انتظار می رود دلیل و نحوه این واگذاری ها در زمان مدیران سابق هم روشن شود.»

منبع: شریان

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس بنیاد مستضعفان پرویز فتاح احمدی نژاد کاخ مرمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران

علیمردان مردانی با اشاره به اینکه مجمع خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوی توانمند برای جذب کمک‌های مردمی است، اظهار داشت: این مجمع از ۲۵ سال گذشته در استان فعال شده و تاکنون ۴۰۰ مدرسه با همت ۴۰۰ خیر احداث شده است.

وی افزود: همه ساله برای جذب خیران مدرسه‌ساز جدید و همچنین تشویق خیران، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای احداث مدارس جدید جشنواره خیران مدرسه ساز در استان و کشور برگزار می‌شود که بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در ۱۹ اردیبشهت‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

مردانی اضافه کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ خیری و جذب کمک‌های افراد نیک اندیش فعال شده است و در جشنواره سال گذشته در استان ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از این میزان تاکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

وی گفت: هم‌اکنون انجمن خیران مدرسه‌ساز در تمام مناطق آموزشی استان فعال شده و برای جذب خیران از همه ظرفیت‌ها از جمله دیدار چهره به چهره، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و همچنین بانوان فعال استفاده می‌شود.

مردانی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ موسسه و بنیاد با انجمن خیران مدرسه‌ساز همکاری دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۲ طرح خیری نیمه‌تمام در سطح استان در حال ساخت است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • چرا دوباره مادر چاوز؟
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد