Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@05:18:01 GMT

واکنش بنیاد باران به اظهارات جنجالی فتاح

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۵۷۳

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوزٰ در پی اظهارات رییس بنیاد مستضعفان مبنی بر استفاده سید محمد خاتمی از یکی از املاک بنیاد مستضعفان به عنوان دفتر کار ، رییس بنیاد باران ضمن رد این اظهارات مالک ملک مذکور که مدت زمانی ست تخلیه شده را موسسه تنظیم و نشر آثار امام و نه بنیاد مستضعفان خواند.

متن توضیحات جواد امام رییس بنیاد باران به این شرح است:
رئیس بنیاد مستضعفان که به مناسبت یکساله شدن مدیریتش بر این بنیاد در برنامه ای تلویزیونی حضور یافته بود، درباره املاکی صحبت کرد که با آنکه متعلق به «بنیاد مستضعفان» است، ولی همچنان در دست نهادهای نظامی، حاکمیتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قرار دارد. او همچنین به موضوع ملکی که برای مدتی دفتر کار سیدمحمد خاتمی محسوب می شد، اشاره کرد و گفت: «این ملک که برای مؤسسه باران بود قبل از حضور من در بنیاد مستضعفان تخلیه شده بود و بعد از کرونا با همکاری وزارت بهداشت و درمان آنجا را تبدیل به محلی برای قرنطینه بیماران کرونایی کردیم و الان هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.»

متاسفانه توضیحات آقای فتاح درباره ملک جماران ناقص و شبهه برانگیز است. چرا که در همان سال ها اعلام شد که ملک مذکور از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام در اختیار سید محمد خاتمی قرار گرفته و به هیچ عنوان دفتر بنیاد باران نبوده است. حال مشخص نیست چرا مجددا چنین ادعایی از سوی عالی ترین مقام بنیاد مستضعفان در فضای رسانه ای تکرار می شود. این درحالی است که بنیاد باران از ابتدای تاسیس تاکنون، حتی یک روز هم در ملکی که متعلق به دولت یا بنیاد مستضعفان بوده فعالیت نداشته و برای اثبات این ادعا می توان به اسناد ثبتی و مدارکی که موجود است، مراجعه کرد.

 ملکی که آقای فتاح چند سال پس از تخلیه به «بنیاد باران» نسبت می دهد، سابقه مشخصی دارد. این ساختمان از زمان حضرت امام و با اذن ایشان در اختیار کمیته انقلاب اسلامی قرار گرفت و در زمان رهبری کنونی نیز همین روند ادامه یافت. با اینکه چند سال بعد بخش هایی از آن در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت، اما در سال های گذشته در اختیار موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) بود و دفتر «شبه قاره» موسسه محسوب می شد.

آقای خاتمی بعد از قطع هرگونه کمک و حمایت دولت آقای احمدی نژاد مدتی را به دلیل اینکه دبیر کنگره بین المللی امام خمینی(ره) بودند به دعوت یادگار امام در مجموعه مذکور مستقر و از قسمت هایی از فضای آن به عنوان دفتر استفاده می کردند و به محض توافق دفتر تنظیم و نشر آثار امام با بنیاد مستضعفان مبنی بر تحویل ملک، بدون هیچ توقع یا انتظاری و در حالی که محلی برای دفتر ایشان به عنوان رییس جمهور پیشین در نظر گرفته نشده بود، دفترشان را تعطیل و آنجا را ترک کردند. ضمن اینکه همزمان با حضور آقای خاتمی در آن ملک، واحدهایی از موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز از آن بهره برداری می کردند.

مشخص نیست اگر قرار است تکلیف املاک تحویل داده نشده از سوی اشخاص و نهادهای ذی نفوذ در قدرت به بنیاد مستضعفان روشن شود، چرا پرویز فتاح نام ملکی را با ادعایی خلاف واقع به زبان آورده که سال ها پیش تخلیه شده است؟ اینک مشخص نیست چرا جناب فتاح اطلاعاتی ناصحیح درمورد جناب سیدمحمد خاتمی و بنیاد باران داده و قیاس های مع الفارغی مطرح نموده است. لذا شایسته است ایشان در راستای تنویر افکار عمومی، اظهارات خود را اصلاح و شفاف مطرح کند تا خدای ناکرده نسبت و قضاوت سوئی برای مردم شریف و افکار عمومی کنجکاو و واقع بین به وجود نیاید و همه با یک چوب رانده نشوند. در مجموع اینکه رئیس بنیاد مستضعفان به دنبال بازپس گیری این املاک از اشخاص و نهادهای خاص باشد، امری بدیهی و پسندیده است و باید از آن استقبال کرد.

 

ایلنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بنیاد باران فتاح خاتمی موسسه تنظیم و نشر آثار امام بنیاد مستضعفان بنیاد باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار اسناد تخلف قابل تامل در مجموعه تحت مدیریت آیت‌الله صدیقی و سوالی مهم از آیت‌الله و دفتر او

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه فرهیخنگان نوشت: چند روزی است اسنادی از تخلفی قابل تامل در مجموعه تحت مدیریت آیت‌الله صدیقی منتشر شده و بخشی از افکار عمومی را درگیر کرده است. این اسناد در نبود «شفافیت ساختاری» باز هم از مسیر پرابهام «عدالت‌خواهی پروژه‌ای» بیرون آمده و ما از صحت و سقم آن مطلع نیستیم؛ نوعی افشاگری و درز اطلاعات که از مسیرهای «اختصاصی» برخی افراد رخ می‌دهد. اما با این وجود جامعه منتظر واکنش افرادی است که با این اسناد متهم شده‌اند. سوال مهم و ابهام حیاتی این روزها نحوه واکنش امام جمعه موقت تهران و دفتر اوست؛ چرا تاکنون سکوت کرده‌اند و پاسخ آنها به این اسناد چه خواهد بود؟

کد خبر 839646 منبع: فرهیختگان برچسب‌ها حجت الاسلام صدیقی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰۰ متخلف به تعزیرات حکومتی مازندران
  • اطلاعیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خصوص مراسم دعا در تحویل سال ۱۴۰۳
  • نخستین واکنش آیت الله صدیقی به ادعای جنجالی
  • نخستین واکنش صدیقی به ادعای جنجالی زمین خواری
  • اولین واکنش صدیقی به ماجرای باغ جنجالی در شمال تهران: بدون اطلاع من واگذار شده
  • نخستین واکنش آیت الله صدیقی به ادعای جنجالی زمین خواری | صدیقی : امضایم جعل شده است رسیدگی کنید
  • ماجرای انتشار اسناد تخلف قابل تامل در مجموعه تحت مدیریت آیت‌الله صدیقی و سوالی مهم از آیت‌الله و دفتر او
  • عکس دیده نشده از سیدحسن خمینی با پوششی متفاوت /سیدمحمد خاتمی وارد شد
  • سوالی مهم از آیت‌الله صدیقی و دفتر او؛ چرا سکوت کرده‌اید؟
  • تقوی: فدراسیون والیبال ساختارش حرفه ای نیست/ واکنش رئیس جدید به اظهارات افشاردوست