Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:00:19 GMT

آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با کووید-۱۹ مفید است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۶۸۳

آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با کووید-۱۹ مفید است؟

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند تاکنون هیچ مطالعه‌ علمی‌ای که نشان دهد استفاده از جوش شیرین (به هر طریق، خوراکی، بخور و...) در مقابل ویروس کرونا تاثیری داشته، گزارش نشده است و حتی ممکن است مقادیر نامناسب آن باعث آسیب رساندن به بدن شود.

به گزارش ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با کووید-۱۹ مفید است یا خیر، می‌گویند: این ادعا در ابتدا از متنی نشات گرفت که بیان می‌کرد در رژیم اشغالگر اسرائیل، به دلیل استفاده مردم از آبلیمو و جوش شیرین، هیچ موردی از کرونا رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، بر اساس این ادعا تغییر تعادل وضعیت اسیدی-بازی(pH) بدن می‌تواند در پیشگیری و درمان این بیماری موثر باشد. در خصوص این ادعا، بر اساس جست‌وجوی صورت گرفته هیچ مطالعه علمی کنترل‌شده‌ای یافت نشد که این ادعا را به اثبات رسانده باشد.

نکته‌ بعدی در رد این ادعا، توانایی حیات این ویروس در دماها و وضعیت‌های اسیدی- بازی مختلف (۳ تا ۱۰) است.

بنابراین جوش شیرین با pH حدود ۸ تا ۹ نمی‌تواند در کنترل ویروس تاثیر قابل توجهی داشته باشد، ضمن این که مصرف مواد بازی یا اسیدی به راحتی pH بدن را تغییر نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که بر اساس نظر متخصصان، استفاده نادرست از جوش شیرین می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران جوش شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: به شدت به السنوار نزدیک شده بودیم اما در لحظه‌ای از دست ما گریخت.

به گزارش مشرق، تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگویی که شامگاه امشب با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش اسرائیل به شدت به یحیی السنوار نزدیک شده بود اما او موفق شد متواری شود.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی که سعی در آرام کردن اعتراضات و انتقادات جامعه صهیونیستی نسبت به ناکارآمدی رژیمش دارد، در این گفتگو ادعا کرد، کار رسیدن به یحیی السنوار زمان بر است، آمریکایی‌ها هم برای رسیدن به بن لادن ۱۰ سال وقت صرف کردند.

وی مدعی شد ما به شدت به او نزدیک شده بودند اما در لحظه از مخفیگاهش به مخفیگاه دیگری متواری شد فقط ظرف چند روز او را گم کردیم.

همزمان با انتشار این مصاحبه چند رسانه عبری زبان از جمله معاریو تصاویری را از محلی منتشر کردند که ادعا شده است، قبلا یحیی السنوار رهبر حماس در آن حضور داشته است، اطلاعاتی که امکان تایید آن از سوی حماس یا منابع بی طرف وجود ندارد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • آزمون: بازی با ژاپن شیرین‌ترین برد فوتبالی‌ام بود
  • بازی‌های باقیمانده استقلال و پرسپولیس در لیگ ۱۴۰۳-۱۴۰۲
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • بارسلونا با هافبک آرژانتینی قرارداد بست!
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم