Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه لبنانی به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، در جلسه 28 آگوست شورای امنیت، مأموریت نیروهای «یونیفل» (صلح‌بانان سازمان ملل) در جنوب لبنان تمدید نمی‌شود و این نیروها در چند مرحله از لبنان بیرون کشیده خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه لبنانی «النشره» به نقل از منابع موثق خود در سازمان ملل گزارش کرد، در جلسه ۲۸ آگوست شورای امنیت که ویژه تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل» برگزار خواهد شد، تصمیم به عدم تمدید این مأموریت اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده که «طرف‌های غربی در سازمان ملل رویکرد خود برای بیرون کشیدن نیروهای یونیفل در پایان دوره مذکور را اعلام کرده‌اند و این نیروها در چند مرحله از لبنان خواهند رفت. آنها گفته‌اند، هر سناریویی برای تمدید مأموریت یونیفل – اگر اتفاق بیفتد- از امروز به بعد به صورت خودکار نیست بلکه در چارچوب دستورکارهای مشروط خواهد بود و در مقدمه آن بند خلاص شدن از سلاح حزب‌الله و ایجاد یک سیستم دفاعی مورد توافق طرف‌های بین‌المللی خواهد بود».  

النشره افزود، کارشناسان اعلام کرده‌اند در صورت عدم تمدید مأموریت یونیفل، لبنان در برابر نزاع‌ها و درگیری‌ها با رژیم اسرائیل قرار خواهد داشت و مسؤولیت شکست در عدم تمدید این مأموریت بر عهده «امل مدللی» نماینده لبنان در سازمان ملل خواهد بود.

کارشناسان به دولت لبنان توصیه کرده‌اند که در جلسه پیش روی شورای امنیت سازمان ملل حضور داشته باشند و سعی کنند طرف‌های مربوطه را قانع کنند.

در همین ارتباط، آمریکا یک ماه مانده به موعد تمدید مأموریت یونیفل در لبنان، فشارهای خود برای تغییر وظایف این نیروها را تشدید کرده اما بیروت بر روی مواضع فرانسه، ایتالیا و آلمان حساب باز کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل لبنان شورای امنیت یونیفل مأموریت تمدید مأموریت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات