Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:25:09 GMT

شفافیت مدیران در هر حوزه‌ای را باید به فال نیک گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۷۰۴

شفافیت مدیران در هر حوزه‌ای را باید به فال نیک گرفت

رضا کیانی روز دوشنبه با حضور در تحریریه خبرگزاری ایرنا خوزستان در اهواز  به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: توجه داشته باشیم که برخی مدیران قصد دارند خود را از چشم‌ها دور نگه دارند و از مطبوعات انتظار دارند چشم بسته به مدح و ستایش آن‌ها بپردازند.

وی با اشاره به جایگاه نقد در حوزه رسانه بیان کرد: اگر نقد نباشد جامعه حرکت و پویایی لازم را ندارد، نقد مسیر پیشرفت یک جامعه را هموار می‌کند و  به مدیران کمک می‌کند  تا از طریق آن نقاط ضعف خود بشناسند، یک مدیر نباید از رسانه انتظار داشته باشد که از او یک اسطوره بسازد و رسانه را در نقش یک مبلغ برای خود بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور هنری فرهنگی استاندار خوزستان افزود: یک مدیر  باید تعاملی دو سویه  با رسانه برقرار کند چراکه وقتی رسانه تنها نقش یک مبلغ را برای مدیر ایفا کند مدیریت شکننده می‌شود اما اگر مدیران، اهالی رسانه را مشاور امین خود در نظر گیرند می‌توانند مسیر پویایی و رشد را طی کنند.

وی توضیح داد: مدیران استان باید نقدپذیری و بالا بردن آستانه تحمل را از خودشان شروع کنند و این امر شدنی نیست مگر آنکه خود را در اتاق شیشه‌ای ببینند و شفاف عمل کنند.

کیانی خاطرنشان کرد: روز خبرنگار نقطه عطفی در جهت نهادینه کردن، پویایی، مدرنیته و توسعه در ایران است و فرصتی است  که فارغ از تعارف و تکلف به واقعیت‌ها پرداخته شود، آنچه در حوزه رسانه بسیار مهم است رسالت آگاهی بخش، نقد و کنشگری است.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در فضای اطلاع رسانی کشور بیان کرد: یکی از نقش‌هایی که روابط عمومی‌ها بر عهده دارند ایجاد یک رابطه دوسویه  میان خبرنگاران و مدیران است اما این اتفاق آنطور که باید و شاید نیفتاده است و برخی مدیران به یک سویه‌نگری عادت کرده‌اند برای همین رسانه‌ها باید بتوانند ضرورت ارتباط رسانه ای‌ را در میان دستگاه‌های اجرایی جا بیندازند.

خوزستان صنعت‌شهر یا فرهنگ‌شهر

مشاور هنری فرهنگی استاندار خوزستان ادامه داد: استان خوزستان را به عنوان استانی زمخت و صنعتی می‌شناسند و در واقع خوزستان را به عنوان یک صنعت شهر و نه فرهنگ-شهر قلمداد می‌کنند این در حالی است که استان خوزستان در حوزه فرهنگ، هنر و تاریخ از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است.

 وی با بیان این که وجود اهالی فرهنگ و هنر و صاحبان قلم در این استان برای اهالی رسانه تعهدآور است گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها در خوزستان ابتدا به سمت سرمایه‌های فرهنگی و هنری و پیشکسوتان این حوزه  و سپس  به سمت مدیران بروند.

کیانی تصریح کرد: صاحب اصلی توسعه اهالی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان و هنرمندانی هستند که با حداقل امکانات دست و پنجه نرم می‌کنند تا بتوانند چراغ فرهنگ و هنر و توسعه را در استان روشن نگه دارند برای همین از رسانه‌ها می‌خواهیم پیشکسوتان و هنرمندان را  در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر این که چشم انداز و راهبرد رسانه‌ها باید توجه به توسعه فرهنکگی باشد بیان کرد: انتظار دیگری که از حوزه رسانه وجود دارد  تلاش برای زدودن تقابل بین نسل‌ها و ایجاد تعامل بین نسل‌ها در حوزه فرهنگ و هنر  است .

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی روز خبرنگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی روز خبرنگار مطبوعات و خبرگزاری های داخلی روز خبرنگار فرهنگ و هنر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرهنگ سازمانی و فردی در چشم‌انداز حادثه صفر بسیار مهم و قانون طلایی در چشم‌انداز حادثه صفر تعهد مدیران است، در این راستا در حوزه شهری مشارکت شناسایی خطر به ویژه برنامه HSE پیمانکاران باید ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سجاد زارع امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش اهمیت، نقش و جایگاه HSE در مدیریت شهری با تبیین موضوع چشم انداز حادثه صفر اظهار کرد: منظور از این واژه نزدیک شدن به عدد صفر است .

وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد برنامه‌ای در کشور برای کاهش حوادث جاده‌ای نداریم، افزود: هدف از چشم‌انداز حادثه صفر، فرهنگ جامع پیشگیری است.

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: فرهنگ سازمانی و فرهنگ فردی در چشم‌انداز حادثه صفر بسیار مهم است، قانون طلایی در چشم انداز حادثه صفر تعهد مدیران است.

زارع گفت: هرچند داده‌های ایمنی در ایران دست‌کاری می‌شود، اما به‌دنبال مقصر نیستیم و معتقدیم اگر اعداد واقعی گزارش داده شود می‌توان به دنبال راه حل بود.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز صفر ابزار استاندارد دارد، تصریح کرد: چهار اصل زندگی قابل مذاکره نیست، توانایی مقابله با فشارهای جسمی و روحی بسیار مهم است و پیشگیری حرف اول را می‌زند.

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به سیر تکامل ایمنی در سه بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و فرهنگ سازمانی گفت: در کشور ما تمرکز بر ایمنی شغلی است و نه ایمنی فرایند که این خود یک گپ محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صنایع در صورت امکان هر دو واحد ایمنی شغلی و ایمنی فرایند را با هم داشته باشند، ادامه داد: ارزیابی ریسک در صنایع توسط کارشناس ایمنی انجام می‌شود این در حالی است که واحدها باید خودشان این کار را انجام دهند، مشارکت کارکنان شاخص مهمی است.

زارع اظهار کرد: با شعار نمی‌توان به سمت چشم‌انداز صفر حرکت کرد، در حالی که در مدیریت سنتی تمرکز روی مدیریت ریسک است و در مدیریت بر اساس چشم‌انداز صفر تمرکز بر رهبری ایمنی است.

وی افزود: در حوزه شهری مشارکت شناسایی خطر، به‌ویژه برنامه HSE پیمانکاران باید ارتقا پیدا کند.

کد خبر 750062

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است