Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بورس بازان دنیا این‌طور نیست که زندگی و هستی خود را وارد بورس کنند و سرمایه مازاد در معرض ریسک را وارد بازار می‌کنند. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با تأکید بر لزوم تقویت بورس در کشور اظهار داشت: این موضوع یک سیاست دائمی و بسیار اساسی در کشور بوده که در رونق و تقویت اقتصاد کشور و موضوع خصوصی‌سازی بسیار موثرو بنیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فروش اموال دولت یا بخش خصوصی از طریق بورس بسیاری از زمینه‌های فساد را از بین می‌برد، مثلاً خصوصی‌سازی که در مورد هپکو یا بعضی جاها درگذشته اتفاق افتاد، بسیاری از صنایع ما را تحت عنوان خصوصی‌سازی به نورچشمی‌ها واگذار کردند که این موضوع، درواقع آتش زدن اموال عمومی بوده و فساد در آن خیلی زیاد بود لذا اگر واگذاری‌ها از طریق بورس باشد جلوی بسیاری از فسادها را گرفته و این می‌تواند در سالم‌سازی اقتصاد کشور، جلوگیری از رانت‌خواری و ویژه خواری بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان تأثیرات تقویت بورس در جمع‌آوری نقدینگی و رفع التهاب از بازار ابراز کرد: دولت با توجه به کمبود بودجه‌ای که دارد از طریق فروش اموال به‌واسطه بورس می‌تواند بخشی از بودجه خود را جبران کند، این‌ها همه خوب و مفید است اما باید آنچه موردتوجه قرار گیرد این است که سرمایه در معرض ریسک باید وارد بورس شود.

ذوالنور تأکید کرد: خانه، ماشین و زندگی شخص سرمایه در معرض ریسک نبوده و سرمایه‌ای است که هیچ ریسکی را نمی‌پذیرد و باید با آن زندگی کرد، ولی یک کسی سرمایه‌ای برای کاسبی کنار گذاشته، حتی امرارمعاش هم از آن طریق نیست که در صورت ضرر معاشش دچار مشکل شود و یک پول مازاد برای کاسبی دارد، این شخص ریسک پذیرفته و در صورت ضرر از زندگی ساقط نمی‌شود؛ لذا بورس بازان دنیا این‌طور نیست که زندگی و هستی خود را وارد بورس کنند و سرمایه مازاد در معرض ریسک را وارد بازار می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الآن متأسفانه یک فضای غلطی در کشور ایجادشده که  خیلی از مردم همه هستی خود را وارد بازار می‌کنند،آن‌وقت اگر خدای‌نکرده بورس فردا مشکلی پیدا کند از زندگی ساقط می‌شوند و قابل‌جمع کردن نیست.

جزئیات معامله سهام نخستین شرکت استانی سهام عدالت در بورسنماد معاملاتی سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی آماده بازگشایی در بورس شدتکرار/ تقویت سیاست لیبرال-فئودالیسم با راه‌اندازی بورس مسکن/ عقبایی: آقایان می‌خواهند اسم خود را در گینس ثبت کنند

وی خاطرنشان کرد: همچنین با گرما و سروصدای بورس، بعضی از اموال و املاک بنجل در بازار عرضه و با قیمت خیلی بالا فروش می‌رود؛ وقتی یک صنعت و کارخانه‌ای زیان ده است اگر کسی سهامش را خرید از چه چیز آن می‌خواهد سود ببرد؟

ذوالنور تصریح کرد: کسی که زندگی‌اش را وارد بورس می‌کند باید از سود تولید چیزی عایدش شود و سهمش افزایش پیدا کند؛ درحالی‌که وقتی چیزی خودش زیان ده است چگونه می‌تواند بالا برود؟ پس با این سروصدا ، تورم و التهاب بازار که وجود دارد متأسفانه یک حباب در بازار ایجاد می‌شود که اگر فردا سوددهی لازم را نداشته باشد سرمایه‌گذاری در سهام ضرر خواهد کرد و دچار مشکل می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: باید با دقت، مشورت و مراقبت کسانی که هم بورس را می‌شناسند، هم اجناس، اقلام و کالاهایی که به بازار عرضه می‌شود را می‌شناسند و قدرت تشخیص و قیمت‌گذاری دارند وارد این بازار شد.

وی با تأکید بر اینکه پولی را که از بورس حاصل می‌شود صرفاً نباید خرج کسری بودجه دولت شود، تصریح کرد: این پول باید چرخه تولید را به حرکت درآورد که هم مملکت از وضعیت موجود نجات پیدا کند و هم سرمایه‌گذار سود گیرش بیاید، اگر قرار است این سرمایه کسری بودجه دولت را تأمین کند و تولید نیفتد چیزی عاید سرمایه‌گذار در بورس نمی‌شود، لذا حتماً باید این را مراقبت کرد.

ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: ما چون این بستر را می‌بینیم که خدای‌ناکرده ممکن است در آینده یک ناامنی برای کشور و معیشت و زندگی مردم ایجاد کند در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را با حساسیت و دقت پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/451/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۰۵/۱۹ جای پای شاخص بورس در ارتفاع ۲ میلیون واحد محکم شد نگاهی به عملکرد مالی نخستین شرکت سرمایه‌گذاری بورسی سهام عدالت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۰۵/۱۹ جای پای شاخص بورس در ارتفاع ۲ میلیون واحد محکم شد نگاهی به عملکرد مالی نخستین شرکت سرمایه‌گذاری بورسی سهام عدالت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم ۲ گزارش| غفلت مسئولان از جاده‌های مرگ در سراوان؛ عدم تخصیص اعتبارات مانع اصلی پیشرفت پروژه‌هاست+ تصاویر ۳ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود ۴ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ۵ برداشت طلای سبز در بخش توکهور‌ از دریچه دوربین تسنیم ۶ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در روستای «جوگین» کنارک/ روستایی بدون برق با خانه‌های کپری ۷ عضو کمیسیون بودجه مجلس: مردم منتظر اقدامات عملیاتی و جلوگیری از رشد روزافزون قیمت‌ها هستند ۸ گزارش| زخم کهنه‌ای که دوباره سرباز کرد/ وعده ۲۵ روزه فرماندار بهبهان برای حل مشکل آب روستاها مهمترین اخبار استانها سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود نایب رئیس مجلس: تمام کمیسیون‌های مجلس ‌"معیشت و اقتصاد" مردم را ویژه پیگیری می‌کنند+ فیلم ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان تکذیب پذیره نویسی دارا دوم در شهریور/ بی‌برنامگی دولت مردم را سرکار گذاشت ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت وگو با تسنیم سرمایه گذاری معرض ریسک ترین اخبار ترین بندر وارد بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم