Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدعباس موسوی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک اعیاد و همچنین روز خبرنگار گفت: از زحمات و تلاش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و روشنگری می‌کنند،  قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سنگر اطلاع‌رسانی و روشنگری همچنان بدرخشید.  

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: قدردان، زحمات و شکنجه‌هایی آزادگان که در رژیم بعث متحمل شدند، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالگرد ۲۸ مرداد را هم در پیش رو داریم که به خوبی نشانه‌گر دخالت خارجی و آمریکا در سقوط دولت ملی و دموکراتیک محمد مصدق است. این رویه همیشگی آمریکایی‌ها است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات لبنان تصریح کرد: ابعاد این حادثه همچنان در حال بررسی است، اما ایران از همان ساعات اولیه در کنار دولت و ملت لبنان قرار گرفت. وزیر خارجه تماسی با همتای لبنانی خود گرفتند و رئیس‌جمهور هم دستوراتی دادند. تاکنون چندین کمک و هواپیما به لبنان ارسال شده و طی روزهای آینده هم این کمک‌ها ادامه می‌یابد.  

موسوی همچنین در خصوص رایزنی های دیپلماتیک طی روزهای اخیر هم گفت: وزیر امور خارجه در روزهای اخیر گفت و گویی با همتایان لبنانی و اوکراینی داشتند. یک گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با همتای اماراتی خود داشتند. رئیس کمیته بین‌الملل دوما روسیه هم مهمان وزیر امور خارجه بودند که درباره روابط دوجانبه و چشم‌انداز روابط دو کشور گفت‌وگو شد.

وی با اشاره به انفجار در بندر بیروت و تحولات پس ازآن در لبنان اظهارداشت: حادثه بزرگ بود طبیعی است که مردم ناراحت شوند تبعات هم خواهد داشت، اما اگر عده ای از افراد، گروه‌ها و کشورهای خارجی بخواهند این حادثه تاثربرانگیز را دستاویز اغراض و اهداف سیاسی قرار بدهند غیرقابل قبول است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: طبیعی از مردم از این حادثه ناراحت باشند اما به نظر می رسد برخی افراد با تحریک‌های خارجی به دنبال اغراض خاصی هستند که پسندیده نیست. ملت لبنان ملت رنج کشیده ای هست و جا دارد که با حفظ آرامش اجازه بدهند مسئولین به امور رسیدگی بکنند تا به آلام مردمی که در این حادثه ناگوار صدمه دیدند، رسیدگی شود.

وی در عین حال گفت: باید نسبت به این حادثه عمیق‌تر نگاه کرد و باید دید که علت اصلی این حادثه چه بوده و بعد از آن قضاوت کرد. دیدید که برخی از کشورها با ریاکاری فکر کردند که خودشان را مدافع مردم لبنان نشان بدهند و با مردم لبنان هم دردی بکنند و همانطور که در یک اظهارنظر عرض کردم اگر صداقت دارند سعی کنند تحریم‌هایی که اخیراً علیه دولت و ملت لبنان وضع کردند را برطرف کنند.

 موسوی تصریح کرد: لبنان از این حوادث زیاد دیده و با مقاومتی که در این ملت را داریم همه را پشت سر خواهد گذاشت.
 

 تیمی که در حال شکست است، نفرات خود را تعویض می‌کند
 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایرنا درباره کناره‌گیری برایان هوک و ارتباط آن با ناکامی آمریکا در ایجاد اجماع جهانی علیه ایران ابراز داشت: جابجایی افراد و نمایندگان ویژه، برای ما اهمیت چندانی ندارد. طبیعی است آنها وقتی شکست بخورند، افراد را جابجا کنند. در بازی فوتبال هم همین گونه است. تیمی که در حال شکست است افراد را عوض می‌کند در حالی که می‌دانند وقتی عقب هستند این تغییرات در نتیجه اثری ندارد.  

وی اضافه کرد: ما به تعویض‌های پی در پی که به خاطر شکست‌های پی در پی از ملت ایران است،توجه نداریم.  

موسوی در پاسخ به سوال دیگر درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و جلسه فردای شورای امنیت در این باره بیان کرد: تحریم تسلیحاتی بیش از آنکه علیه ملت ایران تهدید باشد، تهدیدی علیه شورای امنیت و ساز و کارهای قانونی این نهاد است.  

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار شورای امنیت می‌خواهند شورای امنیت را به نابودی بکشانند یا تحت انقیاد خود دربیاورند، یادآور شد: اعضای شورای امنیت باید مواظب باشند در دام آمریکایی‌ها علیه شورای امنیت و سازوکارهای بین‌المللی نیفتند و امیدواریم این اقدام آمریکا با هوشیاری رهبران کشورهای مستقل دنیا و رایزنی‌های ایران با دوستان و کشورهای مختلف، به نتیجه نرسد و یک ناکامی دیگر برای آمریکا رقم بخورد.

311312

کد خبر 1419950

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه لبنان آمریکایی ها شورای امنیت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس در جریان سفر اخیر خود به کی‌یف از آمادگی کشورش برای ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین خبر داد و سخنانی مبنی بر اینکه کی‌یف حق استفاده از این سلاح‌ها در حمله به روسیه را دارد،‌ مطرح کرد.

از سوی دیگر، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه نیز روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت جاری در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود در حمایت از کی‌یف، تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

اظهارات اخیر مقام‌های لندن و پاریس درباره دور تازه حمایت تسلیحاتی و نظامی از کی‌یف، واکنش مسکو را در پی داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیران انگلیس و فرانسه به این وزارتخانه احضار شدند.

در جریان این احضار به سفیر انگلیس گفته شد که سخنان کامرون حاکی از تشدید شدید تنش و تایید مشارکت فزاینده لندن در عملیات نظامی در کی‌یف است.

نایجل کیسی سفیر انگلیس در روسیه روز دوشنبه پس از احضار به وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که لندن کمک به اوکراین را ادامه خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا : حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • آمریکا لبنان را تهدید کرد: یا موافقت با ساخت برج‌های مراقبت یا توقف حمایت‌ها از ارتش
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان