Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بین‌الملل حزب موتلفه گفت: چین از توانمندی اقتصادی بالایی برخوردار است و با ورود خود به مساله لبنان و کمک به مردم این کشور می‌تواند جلوی نفوذ دوباره آمریکا به منطقه را بگیرد.


حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به شرایط سخت اقتصادی حال حاضر لبنان، اظهار کرد : پیش از این مشکلات لبنان مربوط به ضعف‌های مالی دولت و ناتوانی در کسب درآمدهای مورد نیاز برای عمران و توسعه رفاهی مردم کشورش می‌شد، در حال حاضر نیز دولت لبنان از نظر مالی امکان تامین خسارت سنگینی که اخیرا به خاطر انفجار یکی از انبارهای مواد منفجره به این کشور وارد شده است را ندارد و قطعا نیازمند وام‌های بین‌المللی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر دولت لبنان علاوه بر بحران نارضایتی مردم کشورش ، با مشکل آوارگی حدود 300 هزار نفری که طی انفجار اخیر خانه‌های خود را از دست دادند نیز روبروست . همچنین باید به جبران خسارت اقتصادی که به تاسیسات بندر وارد شده است نیز بپردازد. 

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین به از بین رفتن کالاهای استراتژیک لبنان مانند گندم اشاره کرد و افزود : مجموع این اتفاقات منجر به پدید آمدن بحران‌های اقتصادی علاوه بر بحران‌های امنیتی شده است، ضمن اینکه لبنان با بحران‌های سیاسی از جمله بحث‌ دخالت‌های کشورهایی مانند فرانسه در امور داخلی این کشور نیز روبروست . 

ترقی خاطرنشان کرد: به نظر من در سال جدید مردم لبنان با آزمایش سختی روبرو خواهند بود، اما باید گام به گام در مسیر حل این بحران پیش روند، مردم این کشور باید بتوانند تاب‌آوری خود را افزایش دهند که این تا حدی مستلزم کمک‌های کشورهای مختلف دنیاست و حزب‌الله نیز تا حدی در حال کمک به مردم در این زمینه است .

وی با اشاره به اینکه در انفجار اخیر لبنان منطقه‌ای که خسارت دیده است، منطقه‌ای عمدتا مسیحی‌نشین است، بیان کرد: طبیعتا فرانسه تا حدودی می‌تواند خسارت‌های وارد شده به مردم این منطقه را تامین کند، طی این جریان، فشار چندانی به قشر ضعیف لبنان، خصوصا افراد ساکن در جنوب این کشور وارد نشده بلکه در حال حاضر فشار بر روی قشر متوسط به بالای این کشور است .

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه بحث‌های مربوط به گندم و نیازهای غذایی و امور تجاری در این کشور، از جمله مسائل عمومی بسیاری از مردم لبنان است، گفت: قطعا برای لبنان عبور از این بحران کنونی، بدون کمک‌های بیرونی امان‌پذیر نخواهد بود. 

ترقی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشورهای مختلف دنیا با نیت‌های خاص خود برای کمک به لبنان با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند، عنوان کرد: نیت‌های مدنظر این کشورها شامل تسلط بر لبنان ، گرفتن ظرفیت‌های خاص این کشور و حتی گرفتن تعهد و بستن شرط و شروط‌هایی برای لبنان می‌شود، طبیعتا در این شرایط لبنان باید به کشورهایی که بدون شرط و شروط به آنان کمک می‌کنند بها دهد و به کشورهایی که در پی قرار دادن هر نوع شرط و شروطی برای آنان هستند توجهی نکند .

وی به اهمیت نقش چین در ورود به مسئله لبنان و کمک به مردم این کشور اشاره کرد و افزود: چین از توانمندی اقتصادی بالایی برخوردار است و با ورود خود به مسئله لبنان و کمک به مردم این کشور می‌تواند جلوی نفوذ دوباره آمریکا به منطقه را بگیرد، لذا به نظر من در مجموع با وجود مشکلات بزرگی که برای مردم لبنان به وجود آمده است اما مردم می‌توانند با درایت از این مشکلات عبور کنند مشروط بر اینکه هم وحدت ملی خود را حفظ کنند، هم توطئه‌های خارجی برای تضعیف حزب‌الله را خنثی کنند و هم در جلب کمک‌های خارجی دقت و مراقبت لازم را انجام دهند که دیگران به طور مشروط به آنان کمک نکنند .

معاون بین‌الملل حزب موتلفه با اشاره به ورود کشورهایی مانند فرانسه و ترکیه به مساله لبنان، خاطرنشان کرد: حضور این قبیل کشورها به منظور وزن‌کشی، تاثیر در آینده لبنان و ایجاد تغییراتی به نفع غربی‌ها در این کشور است، هدف اصلی این کشورها تضعیف حزب‌الله و بازگرداندن لبنان به موقعیتی است که منافع غرب تامین شود .

ترقی با اشاره به ناآرامی‌های چند ماه گذشته عراق و وقوع اتفاقاتی از جمله ترور فرماندهان مقاومت در این کشور، بیان کرد: عربستات و امارات از جمله کشورهایی هستند که نمی‌خواهند لبنان روی آرامش را به خود بببیند، لذا با تحریک عوامل وابسته به رفیق حریری و سایر عوامل جریان ساز حماسی سعی می‌کنند اوضاع این کشور را بی‌ثبات نشان دهند تا نخست‌وزیر حال حاضر لبنان که مورد تایید همه از جمله حرب‌الله است، نتواند اوضاع این کشور را به خوبی مدیریت کند، لذا این کشورها هم در ناامن سازی و هم در بی‌ثبات سازی لبنان تا جایی که بتوانند عمل خواهند کرد . 

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص نقش ایران در تحولات پیش روی لبنان، اظهار کرد: طبیعتا ایران نسبت به لبنان دوستی و برادری عمیقی دارد و مردم لبنان هم عشق و علاقه فراوانی به ایران دارند و این تعامل بین دو کشور ایجاب می‌کند که همان‌طور که لبنان در حوادث مختلف به کمک مردم ما آمده‌ است ، حال ما نیز به کمک آنان برویم.

وی ادامه داد: ایران در جهت حفظ ثبات لبنان از لحاظ امنیتی و اقتصادی، می‌تواند در شرایط حاضر بحران‌های اقتصادی، کمک‌های متعددی به لبنان داشته باشد، همان‌طور که ما در کمک به ونزوئلا توانستیم این کشور را از فشار تحریم آمریکا نجات دهیم، قطعا می‌توانیم لبنان را نیز در چنین مسیری قرار دهیم، این هم از لحاظ منابع مالی به نفع خودمان است و هم منافع امنیتی مردم لبنان تامین می‌شود .

ترقی ضمن اشاره به بروز مشکلات امنیتی برای لبنان در صورت رها شدن مسئله پیش آمده برای این کشور ، اضافه کرد: در مجموع مشکلات امنیتی این کشور در حدی که گروه‌های تروریستی بتوانند در خاکش نفوذ کنند نیست و حزب‌الله با هوشیاری خود ، اجازه نخواهد داد مشکلات امنیتی لبنان مانند بحران‌های امنیتی در سوریه شود . 

وی افزود : حزب‌الله حامی تمامیت ارضی لبنان است و در برابر دشمنان خارجی سعی در حفظ این کشور دارد . همچنین مکمل ارتش لبنان است و قطعا به هم پاشیدگی سیاسی لبنان ، به ضرر حزب‌الله تمام خواهد شد، لذا در جهت حفظ نظام لبنان و جلوگیری از بروز هرگونه اخلال در اداره این کشور، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد . 

معاون بین‌الملل حزب موتلفه ضمن بعید دانستن تجاوز اسرائیل به خاک لبنان، خاطر نشان کرد: وضعیت اسرائیل وخیم است و در داخل خود این کشور اعتراضات و تجمعات وجود دارد و صهیونیست‌ها از هرگونه اقدامی که الآن باعث ورود حزب‌الله به جنگ موشکی با این کشور شود، پرهیز می‌کنند و می‌دانند که در چنین شرایطی اگر حمله‌ای از طرف حزب‌الله به آنان شود، دولت تازه شکل گرفته اسرائیل سقوط خواهد کرد و زمینه فروپاشی اسرائیل بسیار سریع‌تر شکل خواهد گرفت .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی لبنان انفجار در بیروت آمريكا معاون بین الملل مردم این کشور کمک به مردم حزب موتلفه مردم لبنان حال حاضر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد

ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، شاهد ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و رگبار و رعد و برق و تگرگ خواهیم بود.

محمد دادرس امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را نیمه ابری و مه‌آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین هشت تا ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار در منطقه دانست و افزود: طی امروز آسمان کمی ابری تا نیمه ابری است و احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به تدریج از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، شاهد ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و رگبار و رعد و برق و تگرگ خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بارش ها طی بعد از ظهر و شب به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها شدید خواهد بود.

دادرس از کاهش سه تا پنج درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی تا شنبه وجود دارد.

وی اضافه کرد: با تضعیف این سامانه بارشی از عصر و شب شنیه ضمن کاهش ابر و افزاش دما، رگبار و رعد و برق پراکنده تا دوشنبه دور از انتظار نیست، اما از عصر و شب دوشنبه مجددا با نفوذ توده هوای ناپایدار شرایط برای ابرناکی و بارندگی تا سه شنبه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض