Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسبت ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻣﯿﺎﻧﺴﺎل کشورمان یعنی جمعیت بین ۳۰ تا ۶۴ سال در ﺳﺎل‌ﻫﺎی اﺧﯿﺮ در ﺣﺎل اﻓﺰاﯾﺶ اﺳﺖ؛ اﻧﺘﻈﺎر می‌رود اﯾﻦ ﻧﺴﺒﺖ در ﺳﺎل ۱۴۰۰ ﺑﻪ ﻣﻘﺪار ۴۸.۷ درﺻﺪ ﺑرسد؛ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﯾﺮان در ﻣﺮاﺣﻞ آﻏﺎزﯾﻦ ورود ﺑﻪ "میانسالی جمعیت" است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ﮔﺬر از ﮐﻮدﮐﯽ ﺑﻪ ﺑﺰرﮔﺴﺎﻟﯽ اﻣﺮی ﺗﺪرﯾ ﯽ اﺳﺖ و ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮان ﻣﺮز ﻣﺸﺨﺺ و دﻗﯿﻘﯽ ﺑﺮای آن ﻗﺎﺋﻞ شد؛ ﺑﺴﯿﺎری از اﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪان ﻋ ﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ برای روﺷﻦ ﺷﺪن ﻣﺤﺪوه ﺳﻨﯽ ﺟﻮاﻧﺎن و مطالعه درﺑﺎره  آﻧﺎن، ﮔﺮوه ﺳﻨﯽ 15 تا 24 ﺳﺎل را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺟﻮان در ﻧﻈﺮ میﮔﯿﺮﻧﺪ؛ در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ دﯾﮕﺮ، ﮔﺮوه ﺳﻨﯽ 15 تا 29 ﺳﺎﻟﻪ را ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮان ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺟﻮان ﺗ ﻘﯽ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﯿﻦ‌المللی ﮐﺎر، ﺳﻦ ﺟﻮاﻧﯽ را سن 15 تا 24 ﺳﺎل در ﻧﻈﺮ می‌گیرد و در اﯾﺮان ﺳﺎزﻣﺎن ﻣ ﯽ ﺟﻮاﻧﺎن این ﺳﻦ را 15 تا 29 ﺳﺎل درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ؛ طبق گزارش‌های مرکز آمار ایران، ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺟﻮان  29 - 15 ﺳﺎﻟﻪ کشورمان از ﺳﺎل 1385 ﺑﻪ ﺑﻌﺪ درﺣﺎل ﮐﺎﻫﺶ اﺳﺖ.

در ﺳﺎل 1393 ، 28.2 درصد ﺟﻤﻌﯿﺖ در اﯾﻦ ﮔﺮوه ﺳﻨﯽ ﺑﻮده‌اند که در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ با ﺳﺎل 1390 ﺣﺪود 3.3 درﺻﺪ کاهش نشان می‌دهد؛ اﻧﺘﻈﺎر می‌رود اﯾﻦ ﻧﺴﺒﺖ در ﺳﺎل 1400 ﺑﻪ ﻣﻘﺪار 21.1 درﺻﺪ ﺑﺮسد.

 در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﮐﺎﻫﺶ نسبت ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺟﻮان، نسبت ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻣﯿﺎﻧﺴﺎل (30 - 64 ﺳاله)  در ﺳﺎل‌ﻫﺎی اﺧﯿﺮ در ﺣﺎل اﻓﺰاﯾﺶ اﺳﺖ؛ در ﺳﺎل 1393، 42.7 درصد ﺟﻤﻌﯿﺖ در اﯾﻦ ﮔﺮوه ﺳﻨﯽ ﺑﻮده‌اند؛ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﺳﺎل 1390 ﺣﺪدو 3.4 درﺻﺪ افزایش نشان می‌دهد.

اﻧﺘﻈﺎر می‌رود اﯾﻦ ﻧﺴﺒﺖ در ﺳﺎل 1400 ﺑﻪ ﻣﻘﺪار 48.7 درﺻﺪ ﺑرسد ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﯾﺮان در ﻣﺮاﺣﻞ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ ﭘﺪﯾﺪه ﺗﻮرم ﺟﻮاﻧﯽ ﺟﻤﻌﯿﺖ و در ﻣﺮاﺣﻞ آﻏﺎزﯾﻦ ورود ﺑﻪ میانسالی ﺟﻤﻌﯿﺖ اﺳﺖ!

این در حالی است که در حال حاضر از هر 10 ایرانی یک نفر سالمند بوده و بالای 60 سال سن دارد و بنا به پیش‌بینی پژوهشگران حوزه جمعیت، این آمار تا سه دهه آینده به بیش از 32 درصد افزایش می‌یابد؛ به بیان روشن‌تر تا حدود سال 1430 از هر سه ایرانی، یک نفر بالای 60 سال است و کشور ما بی‌اغراق یکی از پنج کشور سالمند جهان خواهد بود!

"نگاه راهبردی و استراتژیک" به مسئله بحران جمعیت کشورمان وجود نداردنامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مجلس درباره لزوم تشکیل "کمیسیون ویژه جمعیت"تجمع 70 درصد جمعیت در 40 درصد مساحت کشور به خاطر سوءمدیریت!

انتهای پیام/

R1534/P/S2,18/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سالمندان فرزندآوری کاهش جمعیت بیشتر بخوانید... "نگاه راهبردی و استراتژیک" به مسئله بحران جمعیت کشورمان وجود ندارد نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مجلس درباره لزوم تشکیل "کمیسیون ویژه جمعیت" تجمع ۷۰ درصد جمعیت در ۴۰ درصد مساحت کشور به خاطر سوءمدیریت! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... "نگاه راهبردی و استراتژیک" به مسئله بحران جمعیت کشورمان وجود ندارد نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مجلس درباره لزوم تشکیل "کمیسیون ویژه جمعیت" تجمع ۷۰ درصد جمعیت در ۴۰ درصد مساحت کشور به خاطر سوءمدیریت! واژه های کاربردی مرتبط سالمندان فرزندآوری کاهش جمعیت پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم// لحظه انفجار مهیب بیروت را از ۷ زاویه ببینید ۲ دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد ۳ آتش‌سوزی بامدادی در انبار یک بیمارستان+تصاویر ۴ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته + نمودار ۵ مدیریت بحران پساکرونا نماد ضعف رویکرد توسعه غربی و برجستگی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی است ۶ جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری تشریح شد ۷ تهیه داروی لاغری از "اینستاگرام" زن جوان را راهی بیمارستان کرد ۸ دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از ۳۰ ویژگی مهمترین اخبار اجتماعی جزئیات ارائه تسهیلات ویژه و جدید به بازنشستگان کشوری تشریح شد ایران از سال ۱۴۰۰ وارد مرحله "میانسالی جمعیت" می‌شود! + نمودار آمار جهانی کرونا/ عبور تعداد مبتلایان از ۲۰ میلیون نفر+جدول آخرین تغییرات هدیه اینترنت ۲۰۰ گیگا بایتی همراه اول به خبرنگاران مهمترین اخبار تسنیم افتتاح پروژه آزمایشی کریدور ترانزیتی ایران-افغانستان- ازبکستان موسوی: سفر مقام بلندپایه ایرانی به لبنان/نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر همه اعضا نیست لبنان| گزارش کمیته تحقیقات انفجار بیروت آماده شد اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۲۰۰ گیگ اینترنت هدیه همراه اول به خبرنگاران فعال شد/وزیر سیاسی‌کار، باز هم ناکام درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سالمندان فرزندآوری کاهش جمعیت سالمندان فرزندآوری کاهش جمعیت ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺟﻮان ﮔﺮوه ﺳﻨﯽ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ تیم‌ والیبال دانش‌آموزی ایران که با سه پیروزی و صعودی مقتدرانه از گروه چهار مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بود، امروز به مصاف تیم قدرتمند هلند رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را به سود خود خاتمه دهد.

در دیدار‌های دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در رقابتی نفس‌گیر مقابل هلند در دست اول با حساب ۲۵ بر ۲۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی فردا از ساعت۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف ایتالیایی خواهد رفت که امروز مقتدرانه از سد فرانسه عبور کرد.

تیم والیبال دانش آموزی کشورمان پیش ازپیروزی امروز مقابل هلند، موفق به شکست تیم‌های ملی اوگاندا، آلمان و بلژیک نیز شده بود.

دیگر خبرها

  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • تیم میکس ریکرو ایران از صعود به نیمه‌نهایی بازماند
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • پاراتیرانداز ایران در رده هشتم ماده تفنگ بادی ایستاد
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد +عکس
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران وارد تهران شد
  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد تهران شد