Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی تله سور، گرامیداشت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ونزوئلا دیروز (یکشنبه) با حضور «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه دولت بولیواری، «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا و همچنین «کمیسیون مشترک» دو کشور در سفارت ایران در ونزوئلا برگزار شد.

خورخه ارئاسا با تاکید بر همبستگی تهران با کاراکاس در میانه تحریم‌ها و فشارهای غیرقانونی خصمانه و یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا، گفت: رفتار جمهوری اسلامی پیام شرافت و عزت به جهان است؛ پیامی که می تواند سرمشق کسانی باشد که علیه امپریالیسم می‌جنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت ایران در ونزوئلا در حالی میزبان مراسم هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور بود که تعمیق روابط دوجانبه و برادری ناگسستنی در نقطه مقابل تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه دو ملت، دستاورد این دو کشور هم پیمان در طول این سال‌ها به شمار می‌رود. 

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز با انتشار بیانیه‌ای به همین مناسبت اعلام کرد: یادآوری این تاریخ مایه مباهات ملت و دولت بولیواری است؛ در طول این سال‌ها روابط دوجانبه عمیق و برادری ناگسستنی میان دو کشور شکل گرفته و با دفاع از حاکمیت تقویت شده است.  

«ریکاردو منندز» معاون وزیر امور برنامه ریزی ونزوئلا نیز در این مراسم از برگزاری نهمین کمیسیون مشترک دو کشور با هدف تعمیق همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری، بهداشت و امنیت غذایی در آینده نزدیک خبر داد.

ایران و ونزوئلا دهه‌هاست روابط قوی و محکمی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند. ایران در حالی با فشارهای اقتصادی آمریکا روبرو بوده که می‌تواند با تحکیم روابط با کشورهای دوست همچون ونزوئلا، برخی کمبودها را جبران کند. نیکلاس مادورو رئیس‌ جمهوری ونزوئلا که دولتش بشدت تحت فشار آمریکا بوده، در طول سه سال اخیر با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی دست‌ و پنجه نرم کرده اما بر مقاومت و پایداری در برابر تحریم‌ها تأکید داشته و همین پافشاری و مقاومت نتیجه داده است.

به تازگی و در ادامه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا، نخستین فروشگاه زنجیره ای عرضه کالاهای ساخت ایران به نام "مگاصیص" در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا افتتاح شده است. این فروشگاه با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بیش از ۲۵۰۰ قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل مواد غذایی، پوشاک، مواد سلولزی، انواع شوینده ها، مواد پلاستیکی و یکبار مصرف، انواع آجیل و تنقلات، تراکتور و ... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.

منبع: الف

کلیدواژه: دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است