Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

۸ سالی می‌شود که مسلمان شده، یک سال اولش را سنی بوده، اما وقتی از طریق فیس‌بوک با یک دختر تازه شیعه شده آشنا می‌شود مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.

اخبار مذهبی - او پس از خواندن پست‌های فیس‌بوکی آن دختر شیعه چند روز اول را نمی‌خوابد، هر روز مطالعه می‌کند، با داستان امام حسین (ع) مواجه می‌شود، با نهج البلاغه و فرهنگ مهدوی و در نهایت عاشق حضرت علی (ع) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان مسلمان شدن او را از طریق پست اینستاگرامی فاطمه گلناری، دوست ایرانی‌ام که ساکن میلان ایتالیاست، متوجه شدم. او همزمان با عید غدیر متنی کوتاه از یک دختر مسیحی که در غدیر امسال به مرکز امام علی (ع) شهر میلان آمده بود را منتشر کرد.

فاطمه در این خصوص می‌گوید: اتفافات جهان و تبلیغات رسانه‌ای علیه اسلام و خلاء درونی باعث شد تا رکسانا به مطالعه و تحقیق در رابطه با اسلام بپردازد. نامش رُکسانا است، دختری از رُم و تحصیلکرده ایتالیا در رشته فیزیوتراپی. ۲۸ سال دارد و ساکن فرانسه است؛ او در یک خانواده مسیحی به دنیا آمده و به گفته خودش اوایل دین‌گریز بوده حتی از اسلام نیز نفرت داشته است.

او به مراسم عید غدیر در مرکز امام علی (ع) اشاره کرده و می‌گوید: رکسانا آن روز نمی‌دانست که عید غدیر است و برای اجرای یک ایده فرهنگی به مرکز امام علی (ع) آمده بود، ولی وقتی فهمید که خداوند او را دقیقا در غدیر به آنجا کشانده، فقط ذکر سبحان‌الله و الحمدالله را به لهجه ایتالیایی زمزمه می‌کرد.

نام امام علی (ع)، صدای اذان و اشک‌های رکسانا

خانم گلناری از احساسات رکسانا به امام علی (ع) می‌گوید: رُکسانا عاشق امیرالمومنین است و هر بار که اسمش در اذان می‌آید، اشک از گونه‌هایش جاری می‌شود.

فاطمه اضافه می‌کند: رکسانا از من می‌پرسد که اذان برای تو چگونه است؟ می‌گویم هر بار انگار نوری در دلم می‌ریزد.

لبخند می‌زند و می‌گوید نور ایمان است! به رکسانا حسودی می‌کنم، انگار جایمان عوض شده است و او مسلمان زاده است و من تازه مسلمان! انگار او مسلمان‌زاده است و من تازه مسلمان

به گفته فاطمه، برخلاف ایتالیایی‌ها که اکثرا انگلیسی نمی‌دانند، اما رکسانا خوب انگلیسی حرف می‌زند، رکسانا دو بار به ایران سفر کرده و در این سفر‌ها به شهر‌های زیادی از جمله تهران و تبریز رفته، ولی عاشق مشهد و جمکران است.

رکسانا یکسال اول مسلمانی‌اش سنی بوده، ولی گویی هنوز به آنچه دلش می‌خواسته، نرسیده و ذهنش شده بود پر از سوال. او در این خصوص می‌گوید: از هر فرد سنی که در مورد شیعه سوال می‌کردم با برخورد بد و نامناسب و حتی عصبانیت برخورد می‌کردم و در سردرگمی عجیبی بودم.

او ادامه می‌دهد: در دلم غوغایی بود، نمی‌دانستم قرار است چه شود، ولی یقین داشتم که اینجا جایی نیست که من متوقف شده‌ام و هنوز راه زیادی دارم.

آن‌طور که خودش می‌گوید، از طریق فیس‌بوک با دختری که تازه شیعه شده بود آشنا می‌شود و همان شب تمام پست‌های او را می‌خواند و اشک می‌ریزد، نمی‌داند دلیل اشک‌هایش چه بوده است. او آن شب نمی‌خوابد و فقط مطالعه می‌کند، با سیدالشهدا آشنا می‌شود، امیرالمومنین را می‌شناسد و فرهنگ مهدوی و انتظار شیعیان برای ظهور آقایشان در دلش جاری می‌شود.

پُست‌های فیس‌بوکی دختر تازه شیعه شده من را عاشق کرد

رکسانا از اتفاقات بعد مسلمان شدن‌اش هم می‌گوید: محجبه شدن یکی از نشانه‌هایی است که در جامعه بیانگر مسلمان بودن فرد می‌باشد و من از این بابت سختی‌های زیادی کشیدم چراکه من در اروپا به دنیا آمده‌ام و همه نسل و اجدادم اروپایی و مسیحی هستند، ولی همه مشکلات را به جان می‌خرم و خوشحالم که از درون به آرامش رسیده‌ام.

او علاقه‌ای به حرف زدن در مورد روز‌های سُنی بودنش ندارد و شیعه شدنش را یک نعمت وصف نشدنی از سوی پروردگار می‌داند.

جملات قصار امام علی (ع) به زبان ایتالیایی و به قلم رکسانا

حالا رکسانا تصمیم گرفته تا جملات قصار امام علی (ع) و کتاب نهج البلاغه را به زبان ایتالیایی ترجمه کند و در اختیار مردم کشورش بگذارد، زیرا او معتقد است که جملات امیرالمومنین از جمله نکات مهمی هستند که مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد و باید همه آن‌ها را بخوانند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نهج البلاغه امام علی ع مسلمان نهج البلاغه مسلمان شدن امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیش از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی، اظهار داشت: نگاه سازمان محیط‌زیست رسیدن به تولید سبز است و تنها به دنبال اهرم قراردادن قانون نیستیم بلکه رویکردمان این است که با دانش‌های روز دنیا به مدیران صنعتی در راستای ایفای تعهدات زیست محیطی کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد حفاظتی محیط زیست تحقق چرخه حیات در کل صنعت است و تلاش بر این است که تولیدات صنعتی منطبق بر فاکتورهای محیط‌زیستی باشد از این رو مدیران صنایع باید به این درک برسند که وظیفه آن‌ها تنها تولید نیست بلکه باید برای اکوسیستم نیز احترام قائل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان‌کرد: انتظار ما این است که به موازات توسعه صنعتی در هرمزگان توسعه زیست محیطی نیز اتفاق بیافتد تا منابع متعلق به آیندگان حفظ شود ضمن اینکه تاکید داریم باید دوره‌های توجیهی برای مدیران صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

مسیحی عنوان‌کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان، گام‌های بلندی برداشته شده است اما از جهت ملموس بودن اقدامات انجام شده برای مردم، نتایج مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی عنوان‌کرد: متأسفانه مدیریت پسماند در استان به صورت سنتی انجام می‌شود هر چند که شاید چند شهر انگشت شمار در استان مدیریت پسماند را بروز رسانی کرده باشند اما مطلوب ما بروز رسانی این امر مهم در تمام شهرهای استان و تفکیک پسماند از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۵۲۰ هزار تن در سال پسماند عادی در روستاها تولید می‌شود که به صورت سنتی مدیریت می‌شود و به همین میزان نیز حجم تولید پسماند شهرهای استان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید پسماند صنعتی و بالغ بر ۴۰۰ تن روزانه تولید پسماند ویژه داریم از این رو باید مدیریت صحیح پسماند در استان در دستورکار همه بخش‌های تولید کننده زباله و ضایعات قرار گیرد.

مسیحی حجم تولید پسماند پزشکی استان را بالغ بر ۲.۵ تن دانست و گفت: فقط ۵۰ درصد از حجم پسماند پزشکی استان بی‌خطرسازی می‌شود اما بخش دیگر آن به درستی منتقل نمی‌شوند و می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در عرصه کشاورزی نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال ضایعات تولید می‌شود که می‌توان آن را فرآوری کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برنامه‌ای در این حوزه ندارند.

کد خبر 6088359

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • فیلم| ماجرای نامه امیرعلی نبویان به رائفی‌پور چه بود؟/نبویان: به رائفی‌پور ارادت دارم
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان