Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: امسال یک هزار هکتار از اراضی شهرستان برای اجرای طرح زراعت چوب در نظر گرفته شده است

مجید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران از اجرای طرح زراعت چوب در عرصه های ملی این شهرستان خبر داد.

 وی با بیان اینکه امسال یک هزار هکتار از اراضی شهرستان برای اجرای طرح زراعت چوب  در نظر گرفته شده است، گفت: اجرای طرح زراعت چوب در  شهرستان با مشارکت مردم  صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری افزود: در این طرح سرمایه گذاران متقاضی برای دریافت زمین به اداره منابع طبیعی درخواست و پس از تشکیل پرونده و بررسی شرایط نسبت به واگذاری زمین اقدام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به نامگذاری سال به جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت:  زراعت چوب از دیگر راهبردهای دولت در سال جاری برای توسعه جنگل ها است که می تواند زمینه اشتغالزایی را فراهم کند.

وی عنوان کرد:  هدف از اجرای طرح زراعت چوب در شهرستان  کمک به واحدهای صنعت چوب و جلوگیری از قطع درختان و قاچاق آن خواهد بود.

نظری خاطرنشان کرد: زراعت چوب به عنوان تجارتی سودمند می تواند سرآغازی برای احیای عرصه های جنگلی باشد.

منبع: فارس

کلیدواژه: چوب منابع طبیعی مقام معظم رهبری مشارکت اجرای طرح زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم