Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:26:30 GMT

اولین تصویر از دکور ۱۴ هزار متری دست‌فرمون

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۸۸۸۲

اولین تصویر از دکور ۱۴ هزار متری دست‌فرمون

فصل دوم مسابقه تلویزیونی "دست فرمون"  مراحل پایانی پیش‌تولید خود را پشت‌سر ‌گذاشت. در حال حاضر ساخت دکور بخش‌های مختلف این مسابقه و تجهیز پیست به اتمام رسیده و ضبط فصل جدید طی چند روز آینده برای پخش از شبکه نسیم آغاز خواهد‌ شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در میان مسابقه‌های میدانی تلویزیون، مسابقه "دست‌فرمون" دارای بزرگترین دکور است؛ دکوری که با مساحتی حدود 14 هزار متر شامل چهار بخش استودیو اصلی، گاراژ، استودیو شماره 2 و مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش آن یعنی پیست مسابقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکور فصل نخست این مسابقه را پیمان قانع طراحی کرده که در فصل پیش رو، تغییراتی روی آن اعمال و بخش‌هایی اضافه شده است. 

مسعود صنم کارگردان فصل دوم مسابقه «دست فرمون» درباره تغییرات دکور برنامه نسبت به فصل اول گفت: استودیو اصلی برنامه تغییرات جزیی کرده است که باید به چشم دیده شود. با توجه به طراحی مسابقه در پیست توسط بهنام صفاریان، تغییر اساسی و عمده مربوط به پیست مسابقه است. رویکرد مسابقه به لحاظ فنی تغییر کرده و با توجه به این تغییرات، لازم بود تفاوت‌هایی در طراحی دکور پیست نسبت به قبل لحاظ شود.

کارگردان مسابقه "دست‌فرمون" در ادامه بیان کرد: درباره استودیو شماره 2 باید بگویم شاید واژه دکور چندان مناسب نیست زیرا یک سازه ثابت در ارتفاع 6 متری ساخته شده ‌است. خط آغاز و پایان مسابقه زیر این استودیو است و مجری و کارشناس در ارتفاع رو به پیست مسابقات را تماشا می‌کنند. پیست ما به صورت آیینه‌ای است و فضایی به مساحت 12 هزار متر در جهت ملاحظات فنی، زیبایی و همچنین از حیث امنیت شرکت‌کنندگان با ورق آهنی به صورت دیواره پر شده است.

صنم در پایان درباره طراحی دکور گاراژ بیان کرد: بخش گاراژ توسط السا فیروزآذر طراحی شده است. درنظر داشتیم هر وجه از استودیو قاب جدیدی بدهد و با چنین نگاهی فضای گاراژ طراحی شد، در این بخش از طراحی خیابانی و رنگ‌آمیزی میکروسمنت استفاده کردیم.

فصل نخست "دست فرمون" سال گذشته از شبکه نسیم پخش شد و فصل دوم این مسابقه به زودی روی آنتن خواهد رفت.

فیلم‌های سینمایی‌ تلویزیون برای کودکان از از 19 تا 22 مردادماه 1399"زیرخاکی 2" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی شبکه نسیم تلویزیون بیشتر بخوانید... ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی شبکه نسیم تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ فیروز زیرک‌کار از پیرغلامان تبریز درگذشت ۲ امام کاظم(ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله(ع) را برپا نگه‌داشت؟ ۳ خاطره‌بازی با فریده سپاه منصور: وقتی لبنیاتی به خانم بازیگر شیر نمی‌فروخت/ بد بازی کردن را خیانت به مردم می‌دانم ۴ حاج علی انسانی: درباره عزاداری محرم باید گوش به فرمان و ملازم رهبر انقلاب باشیم/ جان ما و امر رهبری ۵ محدث: دوست دارم نقش شهدای دفاع مقدس را بازی کنم ۶ نام موسویان برای همیشه در زمره اقتصاددان‌های بزرگ جهان اسلام ثبت شد ۷ "زیرخاکی ۲" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون ۸ فروش «سه دقیقه در قیامت» از یک میلیون نسخه گذشت مهمترین اخبار فرهنگی داستان قیام شهید «فخ» و اندوه امام کاظم از شهادت وی/ ماجرای فردی که با ادعای مهدویت فتنه آفرید خاطره‌بازی با فریده سپاه منصور: وقتی لبنیاتی به خانم بازیگر شیر نمی‌فروخت/ بد بازی کردن را خیانت به مردم می‌دانم اتحادیه چاپخانه‌داران مرجع تأییدکننده واردات دستگاه‌های چاپ ماقبل ۲۰۱۰ شد امام کاظم(ع) با چه راهکارهایی پرچم اباعبدالله(ع) را برپا نگه‌داشت؟ مهمترین اخبار تسنیم مقام سابق آمریکایی: طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست خواهد خورد امام خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجةالاسلام موسویان را تسلیت گفتند لبنان| گزارش کمیته تحقیقات انفجار بیروت آماده شد افتتاح پروژه آزمایشی کریدور ترانزیتی ایران ــ افغانستان ــ ازبکستان موسوی: سفر مقام بلندپایه ایرانی به لبنان/نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر همه اعضا نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی شبکه نسیم تلویزیون رسانه ملی شبکه نسیم تلویزیون ترین اخبار دست فرمون شبکه نسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند

پرندگان، موجودات منحصر به فردی هستند. بعضی از آنها بدون اینکه بال بزنند کیلومترها اوج می‌گیرند، بعضی دیگر بیش از نیم قرن زندگی می‌کنند و بعضی نیز به معنای واقعی کلمه رنگارنگ هستند.

به گزارش ایسنا، وقتی به پرنده‌ای نگاه می‌کنید که در دوردست در حال پرواز است، به این فکر کرده‌اید که تا چه ارتفاعی می‌تواند بالا برود؟

گونه‌ای که رکورد بالاترین ارتفاع پرواز را در بین تمامی پرندگان در اختیار دارد، کرکس «دال روپل» (Gyps rueppellii) است. در سال ۱۹۷۳ میلادی یک کرکس روپل با یک هواپیمای تجاری در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری بر فراز ساحل عاج در غرب آفریقا برخورد کرد.

هواپیما ‌به‌رغم اینکه یکی از موتورهایش را از دست داد، موفق به فرود شد. اما پرنده چندان خوش‌شانس نبود و جان سالم به در نبرد. تنها چیزی که از این پرنده باقی مانده بود، پنج پر کامل و ۱۵ تکه پر کوچک‌تر بود که البته همین‌ها هم برای شناسایی گونه و تأیید اوج‌گیری باورنکردنی این پرنده کافی بودند.

این پرنده، بومی منطقه ساحل صحرا در آفریقا است و در چندین کشور از جمله زیمبابوه، سنگال و اتیوپی یافت می‌شود. طول بال‌های قدرتمند این پرندگان به بیش از دو متر می‌رسد با این وجود این کرکس‌های روپل به ندرت در پرواز از آنها استفاده می‌کنند.

در واقع این کرکس‌ها در صعود پیوسته خود به ارتفاعات بالا و برای اوج‌گیری و جستجوی طعمه، غالبا روی ستون‌های گرمایی و بالارونده جو سوار می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند کاملاً محتمل است که رویداد ۱۹۷۳ و برخورد یک کرکس روپل با هواپیمای تجاری یک استثنا بوده باشد. در واقع دلایلی وجود دارد که چرا معمولاً پرندگان در کنار هواپیماهای مسافربری در ارتفاع بالا دیده نمی‌شوند. یکی از عمده‌ترین این دلایل به اکسیژن مربوط می‌شود.

از دیگر رقبای کرکس روپل در ارتفاعات، می‌توان به «درنای خاکستری» اشاره کرد. کارشناسان یکی از این درناها را در ارتفاع ۱۰ هزار متری به هنگام فرار از یک عقاب در کوه‌های هیمالیا ثبت کرده‌اند. یک غاز سرنواری نیز در ارتفاع ۷۳۰۰ متری در این ناحیه مشاهده شده است.

به گزارش یورونیوز، از زمان ثبت این موارد و حتی با وجود فناوری‌های مدرن ردیابی، تا کنون هیچ سابقه‌ای از نزدیک شدن یک پرنده دیگر به رکورد کرکس روپل به دست نیامده و به همین خاطر حدنصاب اوج‌گیری در آسمان همچنان در اختیار این پرنده است.

این در شرایطی است که اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، کرکس روپل را در فهرست پرندگان در معرض خطر جدی طبقه‌بندی کرده است.

این گونه از کرکس‌ها مانند بسیاری از پرندگان مشابه آفریقایی، با خطر از دست دادن زیستگاه، شکار و کاهش دسترسی به تنها منبع غذایی خود یعنی لاشه‌ها تهدید می‌شوند.

مسمومیت حاصل از آفت‌کش‌هایی نظیر «کربوفوران» همینطور داروی دیکلوفناک نیز در کاهش جمعیت این پرندگان موثر بوده است.

دیکلوفناک معمولا به عنوان ضد التهاب در درمان‌های دامپزشکی استفاده می‌شود، اما اگر کرکس‌های روپل لاشه حیواناتی را که چنین دارویی را مصرف کرده‌اند بخورند، ممکن است تلف شوند.

این موضوع زمانی تعجب‌آور می‌شود که بدانیم کرکس‌های روپل می‌توانند بدون هیچ مشکلی گوشت آلوده به سیاه‌زخم و بوتولیسم را بخورند و هضم کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد