Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای امروز، فناوری حرف اول را می‌زند. پیشرفت روز افزون این حوزه باعث ایجاد رقابت شدیدی میان ابرشرکت‌های فناوری شده است. با نگاهی کوتاه می‌توان به خوبی به نقش موثر فناوری به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت پی برد، بنابراین اولین چیزی که در این میان اهمیت می‌یابد فراگیری مهارت‌های لازم و همراهی قدم به قدم با آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سرعت بالای یافته‌های پزشکی لزوم به اشتراک گذاشتن داده‌ها بیش از پیش احساس می‌شود؛ بنابراین فناوری می‌تواند فرصت تعامل خوبی برای آن‌ها فراهم آورد که البته باید زیرساخت‌های لازم برای این منظور در کشور‌ها ایجاد شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاصی که بواسطه ظهور این ویروس در جهان ایجاد شده، سازمان جهانی بهداشت به منظور کنترل این پاندمی، تاکید کرده است که بهترین راهکار دورکاری و کاهش حداکثری تجمعات است که برای این منظور باید تسهیلاتی فراهم شود تا افراد بتوانند ضمن حفظ سلامت به کسب و کار خود نیز ادامه داده و دولت‌ها کمتر به لحاظ اقتصادی متضرر شوند. در این میان مهمترین عامل برخورداری از اینترنتی با سرعت بالاست.

 


در حال حاضر کشور‌های زیادی در جهان هستند که به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اینترنت 5G هستند تا کار را برای افرادی که کسب و کارشان با اینترنت گره خورده، تسهیل کنند. برای آشنایی بیشتر با کارآیی و نقش اینترنت 5G ابتدا توضیح می‌دهیم که شبکه تلفن همراه چگونه کار می‌کند.

یک شبکه تلفن همراه متشکل از سلول‌هایی است که در اصل شبیه لانه زنبور است که با یکدیگر همپوشانی دارند. در مرکز هر سلول یک برج تلفن همراه با آنتن قرار دارد؛ تلفن همراه شما به نزدیکترین آنتن متصل شده و به شما امکان برقراری تماس یا انتقال داده را می‌دهد و زمانی که شما از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنید و یا در حال رانندگی در یک مسیر طولانی هستید، در واقع تماس خود را از یک برج سلولی به برجی دیگر منتقل می‌کنید.

امکانات اینترنت نسل پنجم یا همان 5G در تلفن همراه

اینترنت از نسل ۱ تا ۵ به تدریج گسترش یافته و در هر نسل یک امکان به امکان قبلی افزوده شده تا آن را نسبت به قبل متمایز کند، مثلا در اینترنت نسل اول 1G تنها امکان تماس تلفنی وجود داشت که در نسل دوم 2G علاوه بر تماس، امکان ارسال پیام نیز به آن افزوده شد. در نسل‌های بعدی امکان ارسال ویدئوبا سرعت بالاتر نیز فراهم شد که سرعت اینترنت در همه آن‌ها مهمترین فاکتور محسوب می‌شود که نسل پنجم با اینترنتی فوق سریع، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور داشته باشد.

می‌توان به جرات گفت بیش از نیمی از مردم جهان به دلیل امکانات خارق‌العاده گوشی‌های هوشمند، از اینترنت همراه استفاده می‌کنند بنابراین برخورداری از اینترنت نسل پنجم لازمه زندگی امروزی است. البته کارآیی اینترنت 5G تنها به اینترنت همراه محدود نمی‌شود. در برخی موقعیت‌های حیاتی مانند مدیریت به موقع هواپیما‌های بدون سرنشین که به دلایلی از کنترل خارج شده‌اند، می‌تواند حتی خطر حتمی سقوط را کاهش داده و یا به صفر برساند. طبق آمار تعداد زیادی از سقوط‌های هواپیمایی می‌توانستند با عملکردی سریع هیچگاه رخ ندهند. تنها نکته منفی 5G هزینه بالای آن است.

یک تلفن با اینترنت 4G باید قادر باشد تا بک برج بدون مانع ۱۰ کیلومتری متصل شود که در ۵G این میزان به ۳۰۰ متر کاهش می‌یابد. در یک شهر، شما برای دسترسی به سرعت ۵G به برج‌هایی ۳۰ برابر برج‌های 4G نیاز دارید چرا که فرکانس بالاتر سرعت بیشتر و برج‌های بیشتر، ظرفیت بیشتری به شما می‌دهند. همچنین فرکانس بالاتر مانع انسداد دیوار‌ها شده و اینترنت بهتری را در داخل ساختمان به شما ارائه می‌دهد.

به گفته IMT حداقل سرعت پیش بینی شده برای اینترنت نسل پنجم ۲۰ گیگابایت در ثانیه می‌باشد که این سرعت واقعا شگفت آور است و بروز آن موجب تحول بزرگی در علم و فناوری ایجاد خواهد کرد، چیزی که شاید برای ما محسوس و قابل درک نباشد. مجموعه Qualcomm Technologies که سازنده اولین وای فای نسل پنجم هستند، برای ۵ گیگابایت در هر ثانیه طراحی شده‌اند. اینترنت 5G در تلفن‌های همراه از طریق امواج رادیویی خواهد بود و بین ۳۰۰ تا ۳۰ گیگاهرتز تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

هوش مصنوعی اقتدار کشور‌ها را تامین می‌کند چگونه هوش مصنوعی از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؟

تصور کنید فراهم کردن چنین امکانی چه تحول عظیمی در دنیای سلامت ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر هوش مصنوعی نقش مهمی را در تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها به ویژه سرطان‌ها دارد، بیماری‌های که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، می‌تواند جان بیماران بسیاری را نجات دهد که اینترنتی با این سرعت، می‌توان طول زمان تشخیص را تا چند برابر کاهش داد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت نسل پنجم هوش مصنوعی دنیای سلامت اینترنت نسل پنجم تلفن همراه اینترنت 5G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند! 

 

این روزها دو خیابان مشهور تهران، در بُهت فرو رفته‌ است


تصویری حیرت‌انگیز از دست یک زن مصری بعد از ۳۳۰۰ سال!


افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی
توصیه مهم پلیس به دارندگان خودرو
گرگ ایرانی عضله محبوب ایرانی‌ها را به رخ کشید


این 22 استان منتظر بارش شدید باران باشند
قیمت دلار، سکه و طلا


آژیر خطر برای خوزستان عزیز روشن شد


شلیک به یک پزشک در خوزستان
شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس 112ساله


مراقب این پیامک‌های خیرخواهانه باشید!


خطیر از مدیرعاملی استقلال برکنار شد


صداوسیما، امشب توی ذوق فوتبال‌دوستان زد


زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد


ستاره‌های تیم استقلال در تبریز ناپدید شد!


تصاویری از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی


راز جذابیت چهره «هانده ارچل» لو رفت


توضیح زهره حمیدی درباره ویدئویی که از او منتشر شد


شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی در فارس

 

دیگر خبرها

  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف