Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: طرح پرورش ماهیان گرمابی در قفس در استخر دو منظوره به همت بهره بردار نمونه استانی در این شهرستان به بار نشسته و برای اولین بار عملیات صیادی از آن در جنوب کشور آغاز شده است.

مهدی همتی با اشاره به اینکه این طرح در استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش افزر این شهرستان از دی ماه سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ تن ماهی از قفس‌های شناور در این استخر صید و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او اظهار کرد: در این طرح با ساخت چهار سکوی شناور ۱۴۴ متر مربعی و نصب تورهای مخصوص آن به عمق چهار قفس‌های مورد نیاز فراهم و رها سازی بچه ماهی درون آن شده که در هر قفس سه هزار قطعه بچه ماهی رها سازی شده است. 

همتی ادامه داد: این شیوه از پرورش علاوه بر رفع مشکلات صید ماهی در استخرهای دو منظوره و عمیق، با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری موجب افزایش بهره وری تولید در واحد سطح، ارتقاء مدیریت پرورش ماهی و افزایش ظرفیت حیاتی تولید در استخر شده به نحوی که شاهد افزایش تولید تا ده برابر هستیم.

به گفته او، پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های آبزی پروری است که در سازمان شیلات ایران در اولویت توسعه آبزی پروری در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی قرار دارد از این رو با توجه به این موضوع پرورش ماهی درون قفس در استخر ذخیره آب کشاورزی در دستور کار تحقیق و ترویج مدیریت شیلات استان فارس و  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین قرار گرفته است. 

همتی خاطرنشان کرد: به دنبال خشکسالی‌های  گذشته احداث استخرهایی با مساحت بیش از یک هکتار و عمق بیش از ده متر در شهرستان قیروکارزین رونق داشته، از این رو با توجه به حجم آب این استخرها پرورش انبوه ماهی در آن میسر بوده اما با مشکل مهم و اساسی در صید از این استخرها مواجه بوده‌ایم. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: توسعه پرورش ماهی در قفس راهکاری مناسب برای کاهش مشکلات پرورش ماهی در استخر های ذخیره آب کشاورزی است و می‌تواند جهش در تولید ماهی و مواد پروتئینی را رقم بزند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قیروکارزین سازمان شیلات ایران ماهی گرم آبی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران