Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در جلسه بررسی روند اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس قزوین یکی از پروژه‌های بزرگ فرهنگی در استان شمرده می‌شود که به منظور زنده نگهداشتن یاد شهدا و همچنین حفظ دستاوردهای دفاع مقدس اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوعات مختلف فرهنگی در این زمینه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با کمترین هزینه و استفاده از ادوات جنگی که از دوران دفاع مقدس باقی مانده محیطی جذاب را برای بازدیدکنندگان فراهم کنیم.

فرخزاد تصریح کرد: فاز نخست این پروژه با مشارکت شهرداری قزوین، راه و شهرسازی، استانداری و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اجرایی شده و تا کنون نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: پیش از این، مساحت این پروژه تنها ۴ هکتار بود در حالی که طبق دستور استاندار مساحت این پروژه به ۹ هکتار افزایش یافت این در حالی است که راه و شهرسازی نیز اعتباراتی را برای پیشبرد این عملیات اجرایی تخصیص داده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه این پروژه باید از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تهران تأمین شود در حالی که تا کنون مبلغی برای این عملیات اجرایی واریز نشده و تنها مبالغی توسط دستگاه‌های شهرداری و راه و شهرسازی تأمین شده است.

فرخزاد عنوان کرد: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام این عملیات اجرایی در استان موجود است که با بخشی از این رقم تعدادی از ساختمان‌های اداری این مجموعه ساخته شده و مابقی بودجه نیز به مرور تا پایان سال هزینه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: اشتغالزایی هدف اصلی این پروژه نیست زیرا این عملیات اجرایی یک پروژه فرهنگی به شمار می‌رود و تلاش می‌شود تا با اجرای آن فرهنگ غنی ایثار و شهادت بیش از پیش زنده نگه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در کنار پارک فدک قرار دارد و با توجه به قرارگیری آن در مجاورت اتوبان، می‌تواند در جذب گردشگر به استان قزوین کمک شایانی کند.

فرخزاد عنوان کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس قزوین می‌تواند در رونق اقتصادی و ارتقای فرهنگ در حوزه دفاع مقدس در استان نیز نقش مهمی را ایفا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تلاش شده تا در نقشه‌های فاز دوم این پروژه از معماری اصیل ایرانی اسلامی در ساخت بناها استفاده شود.

کد خبر 4995118

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین دفاع مقدس ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا شهرکرد کمک مومنانه قزوین عید سعید قربان ستاد ملی مقابله با کرونا پروژه باغ موزه دفاع مقدس عملیات اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد