Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@18:27:55 GMT

وزیر دادگستری لبنان استعفا داد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۰۱۵

وزیر دادگستری لبنان استعفا داد

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اعلام کرد که ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان از سمت خود استعفا کرد .

استعفای وزیر دادگستری لبنان بعد از استعفای دو وزیر دیگر ( اطلاع رسانی و محیط زیست ) انجام می شود.

به دنبال انفجار بندر بیروت در عصر سه شنبه که به دلیل وجود ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت و موجب کشته شدن ۲۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۶ هزار نفر دیگر شد، "منال عبدالصمد" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان و «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست و توسعه اداری این کشور روز گذشته ( یکشنبه ) به طور رسمی از مقام خود کناره گیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت: به رغم فشارهایی که برای سقوط دولت " حسان دیاب " نخست وزیر لبنان انجام می شود، دست دولت برای جایگزینی وزرای مستعفی پُر است.

افراد مرتبط با برخی از افرادی که پیشنهاد مسئولیت [ جایگزینی وزرای مستعفی ] را نپذیرفتند روز دوشنبه به روزنامه الجمهوریه گفتند که جایگزین هر یک از وزرای مستعفی آماده است و جانشین آنان فوری معرفی می شود.

آنها اظهار داشتند که گزینه جایگزینی وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از اعلام استعفا مورد بررسی قرار گرفته است و لیست بزرگی برای جانشینی این وزیر وجود دارد.

با وجود این استعفاها سایر اعضا بر ادامه کار دولت تاکید و هر گونه استعفا را مردود شمردند.

لمیا یمین وزیر کار لبنان شامگاه یکشنبه به صراحت گفت که کابینه حسان دیاب هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد.

وزیر کار لبنان این سخنان را پس از نشست یکشنبه کابینه که به ریاست «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور برگزار شد، اعلام کرده است.

عماد حب الله وزیر صنعت لبنان نیز در حین خروج از جلسه دیروز هیات دولت لبنان گفت: دولت استوار است. ما به کار خود ادامه می‌دهیم و متعهد به انجام مسؤولیت در قبال مردم هستیم.

وی ادامه داد: برخی نیز خواستار توقف تحقیقات جنایی و قضایی [در خصوص حادثه انفجار اسکله بیروت] هستند، اما [ما به آنها اعلام می‌کنیم] استعفا نخواهیم کرد و مسؤولیت خود را خواهیم پذیرفت و تحت فشارها و باج‌خواهی‌ها قرار نخواهیم گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0036xx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟

میرغفاری در پاسخ به این سوال که با توجه به این گفته شما، احتمال ابطال مزد ۱۴۰۳ کم است؟ می‌گوید: من خیلی بعید می‌دانم، مگر این‌که دیوان عدالت اداری به ماهیت مصوبه ورود کند؛ نه از لحاظ ساختار وعدم امضای گروه کارگری.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به خبر وزیر کار درباره این‌که تعیین دستمزد به مجلس سپرده شود نیز می‌گوید: دولت با شعار مردمی وارد کارزار شده و مسوولیت قوه‌مجریه را برعهده گرفته که این تصمیم، صراحتا شعار دولت را نقض می‌کند.

علی‌رضا میرغفاری تاکید می‌کند: کارگران به عنوان بزرگ‌ترین طبقه اجتماعی کشور، در کمترین نهاد و ساختاری حق رای و اظهارنظر دارند. یکی از کوچک‌ترین جاهایی هم که می‌توانند روی آن اعمال نظر کنند، شورای عالی کار است که یکی از وظایف شورای، تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری است.

وی تصریح می‌کند: حالا اگر دولت و یا خاصه، وزیر کار و برخی از دیگر وزرای دولت این عزم را دارند که این کمترین صدا و اظهارنظر را هم از مردم بگیرند که خب بحث جداگانه‌ای است و اساسا با مشارکت مردم برای آینده و تصمیمات خودشان، مخالفت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟