Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادامه ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مساجد الجزایر، هشدار «رائد صلاح» نسبت به تخریب مسجدالاقصی و آمادگی کامل مساجد ایالت «اکیتی» نیجریه برای برگزاری نمازهای جماعت ازجمله آخرین اخبار مساجد جهان در ۲۰ مردادماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار مساجد جهان در بیستمین روز از مرداد ماه:

 

ادامه ممنوعیت اقامه نماز جمعه در مساجد الجزایر

 

 

 

 

به نقل از «الاتحاد»، «عبدالعزیز جراد»، نخست وزیر الجزایر اعلام کرد: مساجد این کشور شنبه هفته آینده (25 مرداد ماه) مصادف با 15 آگوست بازگشایی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نخست وزیر الجزایر در این بیانیه اعلام کرد: سیستم اجرایی کشور مسئول بازگشایی تدریجی مساجد و نظارت بر آن است.

 

در این بیانیه آمده است: در نخستین مرحله ، مساجد 29 ایالت که یک هزار نفر ظرفیت دارند، بازگشایی می شوند و تنها نماز ظهر، عصر و مغرب و عشاء در طول هفته در مساجد برگزار می شود.

 

در ادامه بیانیه آمده است: نماز جمعه همچنان در مساجد برگزار نخواهد شد و مساجد  19 ایالت دیگر نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.

 

نخست وزیر الجزایر در ادامه تاکید کرد: مساجد طبق زمانبندی تعیین شده بازگشایی می شوند و نمازگزاران ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

 

دولت از نمازگزاران خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران به قوانین احترام بگذارند و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

وزارت بهداشت الجزایر اعلام کرد: بر اثر ویروس کرونا، تا جمعه هفته گذشته یک هزار و 281 نفر فوت کرده و 34 هزار و 155 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین 23 هزار و 667 نفر بهبود یافته اند.

 

افتتاح نخستین مسجد به شکل هلال ماه و ستاره در ترکیه

 

 

 

 

به نقل از «دیلی صباح»، نخستین مسجد به شکل هلال و ستاره در روز جمعه (17 مرداد ماه) پیش از نماز جمعه در ولایت «سیواس» ترکیه افتتاح شد.

 

کار مسجد «یوکاری تیکی آی یلدز» در سال 2017 میلادی آغاز شد.

 

صحن داخلی این مسجد برای سه هزار و 500 نمازگزار ظرفیت دارد و چهار و 900 فضای اضافی در حیاط برای اقامه نماز دارد.

 

این مسجد پس از انجام دکورهای داخلی، مفروش شد. این مسجد با طراحی معماری خود به شکل هلال ماه و ستاره شکل ویژه ای به این مسجد داده است.

 

جمعی از زنان ترکیه که در دوره عمومی تذهیب شرکت کرده بودند، کار تزیین مسجد را به عهده داشتند و با ترسیم دو حرف عربی «الف» و «واو» زیبایی خط عربی را به تصویر کشیدند.

 

به دنبال افتتاح مسجد، نخستین نماز جمعه در این کشور اقامه شد.

 

افتخار خطاط ترک به کتابت آیاتی از قرآن بر پرده کعبه و مسجد «ایا صوفیه»

 

 

 

 

به نقل از «آناتولی»، «محمد اوزتشای»، خطاط ترک پس از بازدید از مسجد «ایا صوفیه» استانبول گفت: باعث افتخارم است که تابلویی را در مسجد ایا صوفیه خطاطی کرده ام.

 

وی افزود: پیش از این نیز آیاتی از قرآن کریم را بر پرده کعبه کتابت کرده ام و بسیار از این کار خرسندم.

 

محمد اوزتشای تاکید کرد: بعد از تصمیم «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تبدیل موزه به مسجد ایا صوفیه، نمونه ای از خط خود را با عبارت «مسجد بزرگ ایا صوفیه» در شبکه های اجتماعی قرار دادم و این امر باعث شگفتی اردوغان شد و از من درخواست کرد تا نام مسجد را بر سنگ مرمر خطاطی کنم.

 

وی تصریح کرد: باعث خوشحالی من بود که این کار را بکنم و هم اکنون بر دیوار مسجد ایا صوفیه این تابلو آویزان شده است.

 

این خطاط ترک اظهار کرد: خداوند به من لطف کرده تا توانستم بر پرده کعبه آیاتی از کلام الله را کتابت کنم و همچنین تابلویی برای مسجد ایاصوفیه خطاطی کنم.

 

وی در ادامه گفت: بازگشایی مسجد ایا صوفیه با استقبال گسترده ای از مردم رو به رو شد.

 

مسجد ایا صوفیه بعد از 86 سال با تصمیم اردوغان و رای دادگاه عالی ترکیه بازگشایی شد.

 

هشدار «رائد صلاح» نسبت به تخریب مسجدالاقصی

 

 

 

 

به نقل از «القدس العربی»، شیخ «رائد صلاح»، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در سخنانی از طریق یوتیوب گفت: اشغالگران به فکر تخریب مسجدالاقصی هستند و ادامه اقدامات صهیونیست ها در اراضی فلسطین زنگ خطری برای مسجدالاقصی است.

 

وی که در حبس خانگی به سر می برد و سخنان خود را از منزل ایراد می کرد، گفت: تنها راه رهایی از خطرهایی که مسجدالاقصی را تهدید می کند، رهایی از چنگال صهیونیست ها است، هر چند صهیونیست ها در اشغال مسجدالاقصی موفق شدند، اما در ساخت معبد موهوم سلیمان که از قرن هجدهم برای آن تلاش می کنند، شکست خورده اند.

 

شیخ رائد صلاح تاکید کرد: با این وجود فعالیت هایی در جهت محافظت از مسجدالاقصی توسط مدافعان این مسجد از دهه نود صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه حفاری های رژیم صهیونیستی برای ایجاد معبد موهوم سلیمان از سال 1996 میلادی در مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: از آن زمان برای یاری قدس و مسجدالاقصی کنفرانس های بسیاری نیز برگزار شده است.

 

وی تحت تدابیر امنیتی شدید قرار دارد و تنها بستگان درجه یک حق دیدن او را دارند . وی بعد از رهایی از زندان های اسرائیلی در حبس خانگی به سر می برد، اما همچنان در حفاظت از مسجدالاقصی تلاش می کند.

 

آمادگی کامل مساجد ایالت «اکیتی» نیجریه برای برگزاری نمازهای جماعت

 

 

 

 

به نقل از «theeagleonline»،شورای عالی امور اسلامی نیجریه در ایالت «اکیتی» اعلام کرد: مساجد در این ایالت در موقعیت خوبی برای برآورده کردن شرایط بازگشایی در بحبوحه بیماری همه گیر کرونا قرار دارند.

 

شورای عالی امور اسلامی نیجریه این مطلب را در بیانیه امضا شده از سوی «الحاجی یعقوب ثانی»،رئیس این شورا پس از برگزاری نشست میان اعضای آن منتشر کرد.

 

این نشست با حضور اعضای شورای عالی امور اسلامی نیجریه و اتحادیه ائمه جماعات برگزار شد.

 

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: از اعضای حاضر در نشست درخواست شده بود تا سطح آمادگی جامعه اسلامی برای بازگشایی مساجد «اکیتی» و برگزاری نمازهای جماعت در این مساجد را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

دولت ایالتی «اکیتی» شرایط ویژه ای را قبل از بازگشایی مساجد و دیگر مکان های عبادی به منظور امکان برگزاری عبادت های دسته جمعی در آنها تعیین کرده بود.

 

دولت دستور داده بود که فقط مراکز مذهبی دارای تسهیلات جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجازه دارند فعالیت های خود را از سر بگیرند.

 

این در حالی است که مساجد همچنین موظف شده بودند از وزارت محیط زیست برای از سر گیری فعالیت های خود کسب مجوز کنند.

 

در بیانیه شورای عالی امور اسلامی نیجریه آمده است كه پس از مشورت های کامل و همه جانبه مشخص شد كه اکثر مساجد ایالت «اکیتی» می توانند به طور قابل ملاحظه ای شرایط اعلام شده از سوی دولت را برآورده کنند.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری مساجد جهان اخبار شورای عالی امور اسلامی نیجریه تخریب مسجدالاقصی مسجد ایا صوفیه نماز جمعه ویروس کرونا رائد صلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!

خبرگزاری قرآنی ایکنا نوشت: داوود کیم، یوتیوبر مشهور کره جنوبی که چند سالی است مسلمان شده، از چند روز پیش با اعلام قصدش برای ساخت یک مسجد در کشور خود سروصدای زیادی به پا کرده، اما حالا نحوه تأمین بودجه این مسجد جنجالی شده است. این جنجال پس از اتهام جمع‌آوری کمک‌های مالی از مسلمانان خارج از کره جنوبی از جمله ایران برای پروژه ساخت مسجد در این کشور به وجود آمد.

داوود کیم ۳۰ ساله، یک تولیدکننده محتوای مشهور و تأثیرگذار است که از زمان گرویدن به دین اسلام در سال ۲۰۱۹، محبوبیت زیادی در میان مسلمانان غیرکره‌ای پیدا کرده است. او عمدتاً درباره مسلمانان کره جنوبی و تجربیات شخصی خود به عنوان یک مسلمان کره‌ای محتوا منتشر می‌کند.

اخیراً، کیم پس از اظهار مشارکت خود در تأمین مالی پروژه ساخت مسجد در شهر دایگو و جمع‌آوری کمک‌های مالی از دنبال‌کنندگانش، با نهاد‌های اسلامی رسمی در کره جنوبی درگیر شده است.

مسئله ساخت مسجد در دایگو از جمله موضوعات بحث‌برانگیز میان ساکنان و مقامات این شهر است که کیم از آن برای جلب توجه مخاطبان در کانال یوتیوب خود استفاده کرد.

این ادعا‌ها موجب ایجاد موج انتقادات از سوی نهاد‌های اسلامی رسمی و جامعه مسلمانان در کره جنوبی علیه کیم شد.

آنها او را به گمراه کردن و تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای منافع شخصی تحت پوشش پروژه‌های ساخت مسجد متهم کردند و خواستار توضیح در مورد نحوه استفاده از پول‌های جمع‌آوری شده از دنبال‌کنندگانش شدند.

اتحادیه اسلامی کره جنوبی نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که تنها نهاد اسلامی رسمی ثبت شده در کشور کره جنوبی که مجاز به ساخت مساجد در این کشور و جمع‌آوری کمک‌های مالی است، اتحادیه اسلامی است و این بدان معناست که داوود کیم صلاحیت قانونی برای ساخت مسجد در کره جنوبی را ندارد.

این اتحادیه با رنگ قرمز نوشت که ادعا‌های کیم برای طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی و ساخت مسجد در این کشور هیچ ربطی به اتحادیه ندارد و یک مسئله شخصی است.

کیم از خود دفاع کرد

در همین راستا، کیم از خود دفاع و بر نیت خیرخواهانه خود تأکید کرد. او اشاره کرد که تنها قصد حمایت از جامعه مسلمانان در کره جنوبی و تسهیل زندگی دینی آنها را دارد. با این حال، جنجال در مورد شفافیت و مشروعیت روش جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه هزینه آنها همچنان ادامه دارد.

کیم در این باره نوشت: «در مورد مسجد دایگو، من تمام پولی را که دریافت کردم برگرداندم».

داوود کیم با بیان اینکه مقامات تاکنون هیچ اتهامی علیه وی مطرح نکرده‌اند، افزود: «همه این جنجال‌ها در فضای مجازی پس از اینکه تصمیم گرفتم مسجدی در کره بسازم به وجود آمد... فریب دروغ‌های کسانی که از گسترش اسلام در کشور کره می‌هراسند را نخورید.»

وی همچنین گفت: «خدا از همه چیز آگاه است... نیت من برای خداست... و هرگز از ساختن مسجد در کره دست بر نمی‌دارم.»

کیم جای یا داوود کیم، خواننده و یوتیوبر معروف کره‌ای است. او در ۸ آوریل ۱۹۸۳ در سئول متولد شده و در سال ۲۰۱۹، به دین اسلام روی آورده و مسلمان شده است.

tags # کره جنوبی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم