Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به دستگیری 11 مرد و یک زن از سرکردگان باند بزرگ شبکه‌ای، گفت: چندی پیش ماموران در گذرگاه بازرسی فرودگاه مشهد به مسافری که تعداد زیادی دسته چک و کارت بانکی به همراه خود داشت مشکوک شدند.

او افزود: بر این اساس پلیس اقدام به تحقیق کرده و مشخص شد این فرد سردسته بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران متلاشی شد

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: سرکردگان این باند کلاهبرداری، افراد معتاد را در شهر‌های مختلف کشور جذب و برای آن‌ها حساب بانکی می‌کردند به طوری که در ابتدا دسته چک ۱۰ برگی و در مرحله بعدی دسته چک ۵۹ برگی برای آن‌ها اخذ می‌شد.

سردار مهری بیان کرد: اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای با صدور چک‌های بلامحل و ضمانت، اقدام به کلاهبرداری‌های گسترده‌ای در سراسر کشور کرده‌اند.

او همکاری افرادی را در داخل بانک‌ها با این کلاهبرداران قطعی توصیف و تصریح کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید سامانه‌های مورد نیاز را برای بانک‌ها تدارک ببیند تا دسته چک برای متقاضیان تحت شرایطی خاص صادر شود.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: تاکنون ۱۰۲ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای که از سال ۱۳۹۳ مشغول فعالیت بوده، توسط پلیس شناسایی شده‌اند.

 102  ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند

سردار مهری اظهار کرد: این افراد شیاد با سوءاستفاده از ۱۰۰ هزار قطعه برگه چک بانکی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، یزد، کرمان، فارس و خوزستان اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند به طوری که تاکنون ۳۰ هزار قطعه چک برگشتی به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در پرونده آن‌ها شناسایی شده است.

او افزود: کلاهبرداران عضو باند متلاشی شده حتی با مدارک تقلبی اقدام به اخذ دسته چک از بانک‌ها کرده اند . تنها یکی از اعضای این باند در ۲۳ بانک حساب افتتاح کرده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: همچنین شرکت‌های سوری برای اعضای باند ثبت شده و حتی در موردی رییس یک شعبه بانکی به عنوان معرف یکی از سرکردگان باند کلاهبرداران حساب افتتاح دسته چک صادر کرده است.

سردار مهری بیان کرد: همچنین برخی صنفوف با اعضای این باند کلاهبردار برای صدور محوز همکاری کرده‌اند.

او تصریح کرد: امیدواریم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برخوردی قاطع با اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای داشته باشد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور همچنین از پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی به خاطر همکاری در عملیات تلاشی این باند تقدیر و تاکید کرد: یکی از سرکردگان باند کلاهبرداری ۱۰۰ سکه طلا را به عنوان رشوه به یکی از ماموران انتظامی در مشهد پیشنهاد کرد، اما پلیس وظیفه‌شناس بلافاصله این اقدام تبهکارانه را گزارش کرد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا پلیس معتاد اخبار حوادث ایران کلاهبرداری حوادث مشهد باند کلاهبرداری جزئیات فرودگاه مشهد اخبار خراسان رضوی فیلم عکس کرونا اخبار تهران ماه چهره خلیلی تلگرام ماه کاهش قتل ایران فرمانده پلیس فرودگاه های کشور باند کلاهبرداری شبکه ای باند کلاهبرداری اعضای این باند دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با رسید جعلی

سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی تماس شهروندی با پلیس ۱۱۰ وی اظهار داشت که در مجتمع تجاری مگامال فردی با نمایش رسید جعلی قصد خرید از مغازه وی را دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به آمادگی و هوشیاری بالای ماموران اشاره کرد: بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی به محل اعزام شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته پاساژ و مغازه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متهم را شناسایی و پس از مدت کوتاهی متهم را در داخل یکی از مغازه‌های مرکز خرید در حالی که قصد خرید به صورت کارت به کارت با ارائه رسید جعلی را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل شد 

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر خرید از فروشگاه‌ها با رسید جعلی اعتراف و اظهار داشت که با این شیوه از تعدادی فروشگاه در سطح تهران کلاهبرداری انجام داده است.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۲۲ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون، یک دستگاه کنسول بازی سونی، سه قطعه فرش دست بافت، یک دستگاه تبلت، یک دستگاه موتور سیکلت، مقداری لوازم جانبی موبایل و ۲۶ عدد سیگار الکترونیک که هر یک ارزش حدودی ۵۰ میلیون ریال را دارند که همگی این اموال را با رسید جعلی خریداری نموده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: در این خصوص ۱۰ نفر از مالباختگان که فریب خورده و با رسید جعلی به متهم کالا فروخته بودند شناسایی شدند و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد: هنگام فروش کالا به افراد حتماً از دستگاه‌های معتبر کارتخوان استفاده کنید و در هنگامی که مشتری قصد پرداخت با پول نقد یا به صورت کارت به کارت را دارد حتماً از تقلبی نبودن اسکناس یا رسید کارت به کارت با بررسی کردن موجودی و گردش حساب بانکی مطمئن شوید.

منبع: پلیس

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!