Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:56:29 GMT

انس با قرآن برای نوجوانان فرصت طلایی محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۳۰۷

انس با قرآن برای نوجوانان فرصت طلایی محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار حافظان نوجوان جامعه القرآن منطقه راه آهن اظهار کرد: خدای متعال عالم را مدرسه آفریده است و انسان را دانش آموز و قرآن را کتاب این مدرسه قرار داده است.

وی تصریح کرد: قرآن هدف آفرینش را کرامت معرفی کرده و انسان را برای رسیدن به جایگاه والای کرامت خلق کرده و قرآن نیز کتاب کرامت برای تحقق این رسالت مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هر آیه از قرآن یک بسته کرامت است و انسانی که دنبال کرامت می‌گردد، بهترین راه برای رسیدن به آن آیات قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده همه عالم را برای انسان خلق کرده، انسان را برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای دست‌یابی به کرامت آفریده است و این مهم جایگاه والای کرامت را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: انس با قرآن برای شما نوجوانان فرصت طلایی محسوب می‌شود و حال که کار ارزشمند حفظ قرآن را انجام داده‌اید، تلاش کنید در گام بعدی قرآن را موضوعی مطالعه کنید و ارتباط آیات با یکدیگر را بررسی کنید.
 

کد خبر 4995150

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین قرآن ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا قزوین شهرکرد کمک مومنانه عید سعید قربان ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم

 رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: این موزه از مجتمع‌های بزرگ فرهنگی و به عنوان یکی از پتانسیل‌های فرهنگی استان اصفهان محسوب می‌شود.

 علی حاجی زکی  با بیان اینکه همگی وظیفه داریم در حفظ و نگهداری اسناد موجود در این موزه تلاش کنیم، افزود: بیش از سه هزار نسخه ثبت شده در موزه وجود دارد که قدیمی‌ترین آن مربوط به حدود ۷۰۰ سال پیش می‌شود.

او گفت: تعداد زیادی قرآن‌های خطی و طلاکوب همچنین قرآن‌هایی با خط مرحوم احمد نیریزی، کتاب روضه شیخ کلینی و کتاب سوال و جواب شیخ مرتضی انصاری در این موزه نگهداری می‌شوند.

حاجی زکی افزود: نوشته‌های سید العراقین، کتاب اسفار اربعه ملاصدرا، کتاب‌های نجومی از دوره ایلخانی، شاهنامه به پنج زبان دنیا، طومار تقسیم آب و حق‌آبه محله دستگرد و جرقویه اصفهان، اسناد دوره ظل السلطان و مظفرالدین شاه از دیگر آثار موزه پیده محسوب می‌شوند که مورد استفاده دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور جهت فعالیت‌های پژوهشی است.

رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: وجود اسناد و مدارک فرهنگی در این موزه ارزش و اهمیت این مجموعه نفیس را صدچندان کرده است و امیدواریم مسوولین استان با کمک‌های مادی و معنوی نسبت به معرفی و حفظ این گنجینه ارزشمند اقدام کنند.

موزه پبده در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان، در سال ۱۳۸۹ توسط بخش خصوصی تاسیس شده و پیشتر یکبار توسط نمایندگی کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در ایران بعنوان یکی از موزه‌های برتر کشور در زمینه‌های مختلف مانند حفاظت، مرمت و جذب گردشگران خارجی معرفی شده است.

حدود سه هزار نُسخه خطی در موزه پبده فولادشهر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین آثار آن قرآنی با حدود ۷۰۰ سال قدمت است.

حدود ۵۰ موزه وابسته به میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها در استان اصفهان وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟