Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@01:24:10 GMT

ورودی پرونده‌های دادگستری استان مرکزی ۳۸ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۳۱۵

ورودی پرونده‌های دادگستری استان مرکزی ۳۸ درصد افزایش یافت

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه "نیروهای واکنش سریع برای حل مشکل تاب‌آوری افراد در استان مرکزی فعال شوند" گفت: ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان مرکزی ۳۸ درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های استان از اقدامات خود در این زمینه اظهار داشت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه موضوع بسیار مهمی است که نباید فقط محدود به جلسات باشد به طوری که اگر چنین دیدگاهی داشته باشیم در واقع به مردم، نظام، قانون اساسی، ارزش‌ها و صدها هزار شهید، جانباز و آزاده جفا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید متعهد و پای کار باشند و در راستای آنچه که دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اجتماعی است قدم بردارند بنابراین پیشنهاد می‌شود تا شورایی در دستگاه‌ها در راستای برنامه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شود تا با این کار از منابع انسانی حفاظت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: همه مسئولان باید شخصیت حقوقی خود را به رسمیت بشناسند، پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت اجتماعی است به طوری که کشور ما به عنوان کشوری مسلمان، باادعا و شیعه به اندازه کشورهای بزرگ دنیا پرونده در حوزه‌های خشونت، بزهکاری، ناهنجاری و غیره دارد.

موسوی افزود:  تیر ماه امسال نسبت به خرداد ماه حدود 10 هزار مورد افزایش پرونده وارده معادل تقریبا 38 درصد افزایش داشتیم به طوری که بیشترین فشار بر دادگستری است بنابراین همه دستگاه‌ها باید با تشکیل کارگروهی در این زمینه همکاری داشته باشند و با این اقدام به دادگستری و جامعه کمک کنند.

وی بیان کرد: همکاری و مشارکت دستگاه‌ها سبب می‌شود تا دادگستری توان و نیروی خود را بیشتر بر مشکلات اساسی که ارزش ها و اعتقادات  افراد و جامعه را نشانه گرفته تمرکز کند، تقریبا 5 جرم نخست استان در حوزه ناهنجاری‌های خیابانی، سرقت و غیره و در موارد بعدی جرائم علیه اشخاص است که نشان می‌دهد میزان تاب‌آوری در افراد پایین است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: باید نیروهای واکنش سریع در این زمینه داشته باشیم؛ قوه قضائیه در این زمینه برنامه جامع و کارشناسی دارد به همین سبب باید بدنه کارشناسی را در استان قوی تر کنیم.

موسوی افزود: ارزیابی از دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید انجام شود اما مبنا برای ارزیابی‌ها باید تغییر کند، پیشنهاد می‌شود که در حوزه جرائم فضای مجازی و فقر فرهنگی کارگروهی زیرمجموعه اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جرم سرقت در استان اذهان همه را درگیر کرده باید مبنای ارزیابی دستگاه‌ها میزان عملکرد و تاثیرگذاری آنها در جامعه باشد بنابراین نباید تنها محدود به اقدامات و گزارش‌های آماری شود، هیچ تسهیلاتی به متهم سرقت داده نمی‌شود، در این زمینه نسبت به قبل 6 درصد کاهش داشتیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: باید سامانه‌ای در شبکه مجازی یا به هر شکل دیگری طراحی شود تا به صورت شبانه‌روز مردم و مسئولان با مسئولان قضایی در ارتباط باشند و اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام شود.

موسوی ادامه داد: به افرادی که اقدامات مجرمانه در سر دارند توصیه می‌کنم که دست از اقدامات مجرمانه از جمله سرقت، جرائم علیه امنیت، ناموس، اسلحه و مهمات، مواد مخدر و سایر موارد بردارید به طوری که در صورت به هم زدن امنیت مردم و جامعه با قاطعیت برخورد می‌کنیم به همین سبب افراد مرتبط در این زمینه تا حدودی شناسایی شدند.

وی بیان کرد: در حوزه پیشگیری از قاچاق آرد و گندم پیشنهاد می‌شود تا کارگروهی ظرف 10 روز آینده زیرمجموعه تعزیرات تشکیل و آسیب‌شناسی در زمینه تولید و مصرف گندم، آرد، شبکه های توزیع و سایر موارد انجام شود تا قاچاق آرد و گندم در استان نداشته باشیم.

اختصاصی| رئیس کل دادگستری استان مرکزی: تمام 41 کارگر آذرآب تبرئه شدند / ‌حامی مطالبات قانونی ‌کارگرانیم رئیس کل دادگستری استان مرکزی:جای برخورد با فساد در فضای مجازی نیست رئیس کل دادگستری استان مرکزی: بودجه ملی برای حمایت از خانواده زندانیان درنظر گرفته شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: هر زمینه‌ای که سود وجود داشته باشد موضوع قاچاق هم دیده می‌شود بنابراین نباید به این موضوع در استان خوشبینانه نگاه کرد، در موضوع کالاهای ضروری جامعه از جمله گندم حساسیت بسیاری وجود دارد که باید نتایج کارگروه اعلام شود تا جلوی اقدامات احتکار و سایر موارد در این حوزه گرفته شود.

موسوی بیان کرد: باتوجه به گفته امام(ره) که دانشگاه‌ مبدا تحولات است نقش مهمی در زمینه پیشگیری از جرم در حوزه خشونت، سرقت و سایر موارد دارد بنابراین نباید دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند و حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم باید برآوردی از عملکردها داشته باشد به طوری که تک بعدی نباشد .

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه بعضی از مدعوین در جلسه حضور ندارند که درواقع عدم حضور مسئولان نشان‌دهنده این است که درباره این موضوع در استان حساسیت ندارند بنابراین با توجه به اینکه جامعه درگیر این موضوع است و شرایط رو به بهبودی نداریم باید با گزارش عملکرد و حضور خود حساسیت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: باید ارزیابی دقیق انجام شود و کم‌کاری دستگاه‌ها در این زمینه شناسایی و درصورت نیاز به وزارتخانه اعلام می‌شود بنابراین فردی که پست مدیریت دارد باید با جدیت و حساسیت بالا اقدام کند.

انتهای پیام/713/س

R7980/P/S6,73/CT11 بیشتر بخوانید... ۵۵۰۰ فقره پرونده از پرونده‌های دادگستری استان مرکزی در اردیبهشت ماه کاهش یافت رئیس کل دادگستری استان مرکزی:جای برخورد با فساد در فضای مجازی نیست رئیس کل دادگستری استان مرکزی: بودجه ملی برای حمایت از خانواده زندانیان درنظر گرفته شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۵۵۰۰ فقره پرونده از پرونده‌های دادگستری استان مرکزی در اردیبهشت ماه کاهش یافت رئیس کل دادگستری استان مرکزی:جای برخورد با فساد در فضای مجازی نیست رئیس کل دادگستری استان مرکزی: بودجه ملی برای حمایت از خانواده زندانیان درنظر گرفته شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود ۲ سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم ۳ گزارش| غفلت مسئولان از جاده‌های مرگ در سراوان؛ عدم تخصیص اعتبارات مانع اصلی پیشرفت پروژه‌هاست+ تصاویر ۴ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ۵ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در روستای «جوگین» کنارک/ روستایی بدون برق با خانه‌های کپری ۶ برداشت طلای سبز در بخش توکهور‌ از دریچه دوربین تسنیم ۷ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود ۸ برگزاری راهپیمایی اربعین ‌مستلزم موافقت‌‌‌ ایران و عراق و مصلحت‌های ‌کرونایی خواهد بود مهمترین اخبار استانها انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند تصرف زمین‌های خوش آب و هوای لواسانات از سوی رده‌های بالادست / ‌تجمل‌گراها منطقه را ‌‌به یوغ خود درآورده‌اند‌ گزارش| بررسی فاجعه زیست‌محیطی در "بشل" مازندران؛ وقتی لاشه ماهیان در پساب غوطه‌ور می‌شود جانشین فرمانده ناجا: هیچ کشوری به اندازه ‌ایران‌ تهدیدات پیرامون مرزی ندارد‌ / کشف ۴۰۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه امسال مهمترین اخبار تسنیم انصارالله: امارات میلیون‌ها یمنی را آواره کرده و برای یهودیان کنیسه می‌سازد مقام سابق آمریکایی: طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست خواهد خورد گزارش تسنیم| پشت‌پرده لغو عرضه «دارای دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد موسوی: سفر مقام بلندپایه ایرانی به لبنان/ نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر همه اعضا نیست هشدار حماس به سران صهیونیست: هرگونه تجاوز علیه غزه ماجراجویی خطرناک با عواقبی نامعلوم است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان مرکزی پیشگیری از وقوع جرم سایر موارد ترین اخبار فضای مجازی انجام شود دستگاه ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان