Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: ایران بیش از 18 کلانشهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر دارد بنابراین با افزایش ظرفیت واگن سازی تهران مجموعه واگن سازی ها می توانند مبنای یک تصمیم استراتژیک شوند و نیاز داخلی در همه کلانشهرها را تامین کنند.
به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت یک رام قطار ملی که صبح دوشنبه -20 مرداد- برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: موضوعی که امروز این جمع را تشکیل داده در حقیقت یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در شهرداری تهران دنبال می شود؛ این پروژه نشان داد که شرایط تحریم هر چقدر که سختی داشته و نامبارک باشد ولی از جهاتی هم می تواند یک فرصت تلقی شود و همکاران من تلاش می کنند با همکاری و استفاده از بضاعت بخش خصوصی و هر گروه و نهادی که می تواند موثر باشد این پروژه را به سرانجام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حناچی افزود: امسال سال جهش تولید است و بر اساس برنامه ششم توسعه، قراردادی بین شهرداری و معاونت فناوری ریاست جمهوری حول طراحی و اجرای یک رام کامل قطار منعقد شد و هم اکنون بعد از یک سال این پروژه به 47 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز تامین شده است و آنها که تامین نشده هم به جهت نداشتن توجیه اقتصادی بوده است.
شهردار تهران در ادامه گفت: با توجه به این که بیش از 18 کلانشهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر در کشور داریم و این شهرها به طور قطع نیاز به سیستم حمل و نقل عمومی و مترو دارند این نیاز می تواند مبنای یک تصمیم استراتژیک شود و نیاز داخلی را در همه شهرها تامین کند. الان بحث تهران است اما ظرفیت واگن سازی تهران بالاتر است. با توجه به نیاز کشور همین الان هم این کارخانه به سایر شهرها می تواند سرویس بدهد.
او گفت: دیروز در لایحه ای این موضوع در شورای شهر تهران به تصویب رسید و شروع شد و امیدوارم منشاء خیر برای همه کلانشهرها باشد.
حناچی گفت: در این جمع بیش از همه ما رییس شورای شهر آقای هاشمی باید خوشحال باشند چون زحماتی که ایشان طی سالها کشیده است امروز به طور کامل به بار می نشیند و من به نمایندگی از شهرداری تهران و حوزه حمل و نقل از تمام زحمات او و کسانی که پایه گذار این شبکه عظیم ریلی بودند تشکر می کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که باید بدون توجه به تحریم‌ها به حدی از توانمندی رسید که بتوان با استفاده از سرمایه داخلی و وجود ظرفیت‌های کشور مشکلات را حل کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از کارگران اظهار کرد: باید بتوان با مدیریت موضوعات داخلی و استفاده از ظرفیت‌های کشور شرایط را به سمت حل مشکلات به خصوص در موضوعات اقتصادی پیش برد چون کشور ما دارای ظرفیت‌هایی همچون کشور ما دارای منابع انسانی و سرمایه‌های خدادادی زیادی است که اینها می‌تواند بستری خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم کند.

وی با بیان این‌که طبق فرمایشات رهبری تحریم‌ها نمی‌تواند مردم ما را از پا در بیاورد، اظهار کرد: تحریم‌ها ما را نمی‌تواند فلج کند حتی تحریم‌ها در کنار آثار منفی‌اش آثار مثبتی داشته چون ما چاره‌ای جز اتکاء به توانمندی‌های داخلی نداریم. آثار آن را هم می‌توان در حوزه دفاعی دید که ایران پاسخ محکمی به اسرائیل داد. ما در این حوزه هیچ چیزی از کشورهای پیشرفته کمتر نداریم به طوری که پهپادها و موشک‌های ما از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی عبور و به اهداف خود اصابت کرد.

منتخب مجلس دوازدهم تاکید کرد: هر جا که دشمن به این نکته رسید که ما بر ظرفیت‌های خودمان اتکا کرده و توانسته‌ایم در آن حوزه مشکلات‌مان را حل کنیم کوتاه آمده و ادامه نداده است. تجربه نشان داده که در این حوزه‌ها تحریم‌ها اثری نداشته که می‌توان از این تجربیات برای سایر حوزه‌ها به خصوص در رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

قادری تاکید کرد: باید بدون توجه به تحریم‌ها به حدی از توانمندی برسیم که مشکلات را با استفاده از سرمایه و منابع داخلی و مدیریت در کشور حل کنیم؛ به خصوص در شرایط فعلی که بعد از عملیات «وعده صادق» شاهد هماهنگی و انسجام ملی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای کارگران و بخش تولید اظهار کرد: باید در سال جاری تمرکزمان بر تحقق اهداف شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» باشد که در این راه توجه به واحدهای تولیدی امری ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟