Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحمل سختی ها همیشه با همدلی، مهر و محبت آسان بوده است؛ روزهای سخت کرونایی هم با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات با امید به خدا و حضور سفید پوشان کادر درمان برای بیماران قابل تحمل و امید آفرین شده، سفید پوشانی که سلامت و خوشحالی مردم را به آسایش خود ترجیح داده و همواره ایثار را مشق می‌‌کنند.

خبرگزاری فارس - اردبیل؛ کبری عزیزی: روزهای کرونایی زندگی همگان را با سختی مواجه کرده است، روزهایی که همه آرزوی پایانش را دارند و به راستی کاش هر چه زودتر تمام شود، روزهایی که باید با آن مبارزه کنیم، فضا را مدیریت کنیم و تلاش را فراموش نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحمل سختی‌ها همیشه با همدلی، مهر و محبت آسان بوده، روزهای سخت کرونایی هم با وجود تمام سختی‌ها، با امید به خدا و حضور سفیدپوشان کادر درمان برای بیماران قابل تحمل و امیدآفرین شده است؛ سفیدپوشانی که سلامت و خوشحالی مردم را به آسایش خود ترجیح داده و همواره ایثار را مشق می‌کنند.

با این‌که این بیماری دانشگاه‌ها، مدارس، نماز جمعه، تمامی مراسمات و... را تعطیل کرده و در این بین سفیدپوشان کادر درمان با تمام قوت و نیروی خود در خط مقدم و کنار مردم هستند؛ سفیدپوشانی که سلامت و صحت مردم را به سلامت خود ترجیح داده و همواره با وجود تمام سختی‌ها با اشتیاق بر سر کار خود حاضر می‌شوند و در انتظار بهبود و مرخصی بیمار خود شده تا سختی‌شان رفع و لبخند رضایت بر لب و شوق بر قلبشان بنشیند.

رشادت‌های کادر درمان به‌قدری قابل احترام است که به یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری تبدیل شد، به طوری‌که ایشان بر لزوم توجه ویژه به پرستاران اشاره کرده و با تأکید بر مراقبت روحی و جسمی از پرستاران، بیان کردند؛ «مسائل پرستاران به ‌ویژه بانوان پرستار همچون حوصله، نشاط کاری و پاسخگویی به نیازهای خانوادگی آنان باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و مشکلات آن‌ها به طور جدی رسیدگی، و عدالت در مورد پرستاران رعایت شود.»

خیلی از رسانه‌های معاند ‌از خسته بودن کادر درمان می‌گویند، از نبود نیروی انسانی کافی و شیفت‌های سرسام‌آور، در این بین من سراغ زوجی رفتم که با وجود شیوع چند ماهه ویروس کرونا همچنان هر دوی آن‌ها در کنار مردم و برای کمک مردم تلاش می‌کنند و از این بابت خوشحال هستند و اعتقاد دارند که در این دوره خستگی معنی ندارد، چرا که برای سلامت هموطن خود تلاش می‌کنند و همین که هموطنان‌شان سالم و سلامت از روی تخت بیمارستان بلند شده و روانه خانه می‌شوند، تمام خستگی آن‌ها را می‌برد.

* ماجرای زوج عاشق و زندگی در دل کرونا

این زوج آرزوی‌شان زندگی بدون کرونا است ولی گفتند این آرزو به خاطر خستگی خود نیست، بلکه این آرزو را به‌خاطر سلامت مردم و برای مردم دارند. 

آیدا عادلی و امیرحسن احمدی در حال حاضر در اردبیل دوره انترن را می‌گذارند، هر دو دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل هستند و در طی دوران دانشجویی آشنا شده و ازدواج‌ کرده‌اند. در زمان شیوع کرونا هر دو در بیمارستان علوی اردبیل بودند و از اوایل اردیبهشت‌ماه به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند و در کنار و دوشادوش هم با امید دادن به یکدیگر در کنار مردم و کادر درمان حضور دارند.

برای انجام گفت‌وگو باید به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل می‌رفتم. ساعت مصاحبه حدود ۱۱ صبح بود. ماسک را برای رعایت نکات بهداشتی زدم و به دانشگاه رفتم. بلافاصله پس از مراجعه به روابط عمومی و احوال‌پرسی، برای رعایت فاصله اجتماعی همراه این زوج به سالن اجتماعات دانشگاه رفتیم و با فاصله نشستیم تا گفت‌وگو را در یک‌ محیط سالم و با رعایت نکات بهداشتی آغاز کنیم.

در ادامه، گفت‌وگو با این زوج پزشک را می‌خوانیم:

فارس: خودتان را معرفی کنید؟

عادلی: آیدا عادلی هستم متولد ۷۳ و دانشجوی ترم آخر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و اصالتا هم اردبیلی هستم. سال اول کنکور از پزشکی دانشگاه یزد پذیرفته شدم ولی به‌خاطر خانواده پشت کنکور ماندم و سال بعد از اردبیل پذیرفته شده و وارد دانشگاه شدم. 

احمدی: امیرحسن احمدی هستم اصالتاً اهل زنجان بوده و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هستم و دوره انترنی خود را به همراه همسرم در بیمارستان امام خمینی(ره) می‌گذرانم.

فارس: با شیوع ویروس کرونا بیشترین مسؤولیت و سختی‌ها به دوش کادر درمان افتاد؛ از زمان شیوع این ویروس تا الان بگویید که در کدام بیمارستان‌ها بوده‌اید؟ 

عادلی: در اسفندماه من به‌عنوان انترن بیمارستان علوی مشغول به کار بودم و در همان روزهای اول برای تمامی انترن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار و پروتکل‌های لازم گفته شد، من آن زمان در بخش زنان بیمارستان علوی به همراه دوستانم مشغول فعالیت بودم. 

احمدی: من هم در زمان آغاز شیوع کرونا در بیمارستان علوی و بخش اعصاب آن بودم. اسفندماه و فروردین‌ماه روزهای تقریباً سختی بود، چون اوایل شیوع این ویروس بود و بسیاری از مردم وحشت‌زده بودند و با هر بیماری، ترس ابتلا به ویروس کرونا را داشتند. بخش ما بیمارهای مختلفی مراجعه می‌کردند و تمام کادر درمان تلاش‌شان برای بهبودی بیماران و مرخص شدن آن‌ها بود. البته بیمارستان علوی چون مرکز بستری بیماران کرونایی نبود تعداد بیماران مراجعه‌کننده کم بود ولی کادر درمان با رعایت نکات بهداشتی با جان و دل برای بهبود بیماران تلاش می‌کردند.

* وظیفه انسانی ما کمک به هم‌نوع است

فارس: از چه زمانی و چطور شد که به بیمارستان امام خمینی(ره) (مرکز بستری بیماران کرونایی اردبیل) منتقل شدید؟ از این انتقال خودتان یا خانواده هایتان ناراضی نبودند؟ 

عادلی: تشخیص دانشگاه این بود که بقیه دوره انترنی را در بیمارستان امام(ره) اردبیل بگذرانیم. به اتفاق همسرم از ۴ اردیبهشت‌ماه کار خود را به عنوان انترن در این بیمارستان آغاز کردم. در آن مقطع تقریبا ابتلا به کرونا کاهش یافته بود و مردم واقعا مراعات می‌کردند. وقتی قرار شد به بیمارستان امام(ره) بیاییم من موضوع را به خانواده‌ام گفتم و خدا را شکر هیچ‌گونه مخالفتی نکردند بلکه از این‌که می‌توانستم به بیماران کمک کنم احساس رضایت داشتند و فقط از من خواستند که مواظب خود باشم.

احمدی: شاید چون به اتفاق همسرم به این بیمارستان منتقل می‌شدم، خوشحال هم بودم. بالاخره وظیفه انسانی ما کمک به هم‌نوع است و از این‌که می‌توانستم این کار را انجام بدم خوشحال بودم. به‌عنوان یک پزشک خوشحالم که این رشته را انتخاب کردم و حالا هم خوشحالم که در این شرایط کنار مردم هستم.

فارس: به عنوان کادر درمانی که از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در بیمارستان‌ها حاضر بودید، چه خواسته‌ای دارید؟

عادلی: از اواخر اردیبهشت‌ماه چون تعداد ابتلایان کمتر شد، مردم فکر کردند که دیگر تمام شده و موارد بهداشتی را کمی سرسری گرفتند ولی با شروع پیک دوم مردم واقعا مراعات می‌کنند. از همه می‌خواهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در مراکز و مکان های پرتردد و همچنین لغو مراسمات عروسی و ختم دست در دست هم مثل تمامی مشکلات، از شر این ویروس منحوس هم رها شویم.

احمدی: درست است که شرایط کمی سخت شده و تعداد مبتلایان مجدداً افزایش یافته ولی کادر درمان در کنار مردم هستند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهند از مردم هم می‌خواهیم فقط رعایت کنند تا ان‌ءشالله با رعایت اصول بهداشتی به‌زودی به روزهای بدون ویروس برگردیم؛ تنها خواسته‌ ما از مردم رعایت نکات بهداشتی است، از مردم می‌خواهیم که هر چیزی که ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته، پذیرفته و همراهی نمایند که یقیناً همین‌طور هم خواهد بود.

* خوشحالی بیمارانی که در حال ترخیص هستند بسیار شورانگیز است

فارس: خاطره‌ی خاصی از دوران کرونا دارید؟

عادلی: هم بیمارستان علوی و هم بیمارستان امام خاطراتی را برایمان رقم زد ولی خاطره تلخی که در بیمارستان علوی در ذهنم ثبت شد مربوط به اوایل شیوع ویروس کرونا است، آن زمان من انترن بخش زنان بودم؛

- بعضی از مادرانی که برای زایمان به بیمارستان مراجعه می‌کردند مبتلا به ویروس کرونا بودند و متاسفانه این را مخفی می‌کردند یعنی به کادر درمان و پزشکان نمی‌گفتند، یک روز مادری برای زایمان مراجعه کرد و با توجه به اینکه خودش از مبتلا بودنش اطلاع داشت ولی در اوج ناباوری مخفی کرد و همین مخفی کردنش باعث شد که چند نفر از کادر درمان و چند نفر از همراهان بیماران دیگر به این بیماری مبتلا شوند؛ بعد از زایمان و آشکار شدن بیماری این خانم، مادر و فرزند تازه به دنیا آمده را از هم جدا کردیم و مادر در قسمت مخصوص کرونا نزدیک دو هفته بستری بود و بعد از مراقبت با سلامتی مرخص شد.

- اما خاطره شیرین واقعا زیاد است، خوشحالی بیمارانی که مبتلا بودند و حالشان بهبود می‌یافت و در حال ترخیص بودند بسیار حال شور انگیزی است؛ برای هر پزشک و کادر درمان دیدن این لحظات و این که حال بیماری بهتر شده بسیار لذت بخش و غیرقابل وصف است.

احمدی: خاطره تلخ و شیرین من هر دو مربوط به یک اتفاق است؛ فروردین ماه من در بخش اعصاب بیمارستان علوی بودم یک روز بیماری را به بخش ما منتقل کردند پسر جوانی که به تازگی ازدواج کرده و ساکن تهران بود؛ به اتفاق همسرش برای مراسم عقد یکی از بستگان به اردبیل آمده بودند و متاسفانه در این مراسم پسر دچار تشنج شده بود که بعد از انتقال به بیمارستان مشخص شد به کرونا نیز مبتلا است.

حدود ۱۴ روز این آقا در بخش مراقبت‌های ویژه در کما بود خاطره تلخ من مربوط به این ۱۴ روز است که نامزد این آقا تمام ۱۴ روز در بیمارستان ماند و هر لحظه منتظر معجزه و به هوش آمدن همسرش بود؛ بالاخره بعد از ۱۴ روز به لطف خدا از کما خارج و به زندگی بازگشت. لحظه به هوش آمدن وی و خوشحالی نامزدش بهترین و شیرین‌ترین خاطره من در طی این مدت بوده است.

* خانواده‌ها جدای همراهی، ما را تشویق می‌کنند

فارس: از اینکه طی این مدت در بیمارستان بودید، خانواده‌هایتان گلایه‌ای نکردند؟

عادلی: با توجه به اینکه ما در حال سپری کردن دوره انترن و موظف به حضور در بیمارستان بودیم اما در کنار این مسائل ما داوطلبانه کار می‌کنیم و طی این مدت هم واقعاً خانواده‌ها جدای همراهی، ما را تشویق نیز کرده‌اند.

احمدی: خانواده من زنجان هستند و در طی این مدت نتوانستم به آن‌ها سر بزنم ولی هر بار که تلفنی صحبت می‌کنم نه به‌عنوان یک پزشک بلکه به‌عنوان عضوی از خانواده، از آن‌ها میخواهم که حدالامکان خارج از منزل و مکان‌های پرتردد نروند، آن‌ها هم اتفاقا از این که پسرشان می‌تواند در این شرایط سخت جامعه کمک‌رسان مردم باشد، خوشحال هستند.

فارس: از سختی‌های دوران کرونا بگویید؟ به عنوان یک انترن در این دوران چه تجربیاتی به‌دست آوردید؟

عادلی: سختی زمان کرونا برای کادر درمان تحمل لباس‌های مخصوص است چرا که ۸ ساعت به‌صورت مداوم مجبور به تحمل لباس‌ها و ماسک‌ها هستیم ولی در کنار این سختی‌ها در این مدت کرونا به ما یاد داد که همیشه باید بهداشت فردی را رعایت کنیم، مخصوصاً کادر درمان بیمارستان‌ها باید نه تنها در زمان کرونا بلکه همیشه از ماسک و دستکش برای سلامت خود استفاده کنند.

احمدی: همان‌طور که همسرم گفتند واقعاً تحمل ۸ ساعت لباس‌ها و ماسک و... خیلی طاقت فرسا است ولی با اعتماد اساتید به ما انترن‌ها، تجربیات بسیاری را کسب کرده‌ایم و ان‌ءشالله بعد از گذراندن دوره انترنی از این تجربیات در بیرون از بیمارستان نیز بهره خواهیم برد.

* حال کادر درمان زمانی خوب است که حال مردم خوب باشد

فارس: به‌عنوان سئوال پایانی از احوالات کادر درمان به ما بگوئید؟

عادلی: در یک جمله می‌گویم حال کادر درمان زمانی خوب است که حال مردم خوب باشد.

احمدی: ببینید باید بگم که خستگی کادر درمان واقعا درست است؛ ولی این خستگی با لبخند یک بیمار بهبود یافته از بین می‌رود؛ تنها خواسته ما از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا بتوانیم این ویروس را شکست دهیم و باری دیگر با خیال آسوده به زندگی خود ادامه دهیم.

فارس: و در پایان چند جمله برای همگان...

عرصه خدمت را ترک نخواهیم کرد، این حرف دل این روزهای تمام کادر درمان است؛ مدافعان سلامت این روزها سخت و بسیار سخت برای سلامت من و تو تلاش می‌کنند، برای من و تو از جان مایه می‌گذارند و تنها یک خواسته دارند آن هم «رعایت پروتکل‌های بهداشتی است» سهل گرفتن آن روزی شرمندگی را در پی خواهد داشت، معرفت ما ایرانیان زبان زد است پس امروز از معرفت خود مایه بگذاریم و به خواسته آن‌ها عمل کنیم.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۴۲۵/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان سلامت اردبیل بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی رعایت نکات بهداشتی بیمارستان امام بیمارستان علوی پزشکی دانشگاه ویروس کرونا خانواده ها کادر درمان طی این مدت کنار مردم سختی ها ۱۴ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!

رئیس انجمن متخصصان داخلی می‌گوید: وقتی آزمایشگاه توان تامین هزینه‌های خود را نداشته باشد و امکان تامین تجهیزات به علت گرانی از او سلب شود، یا مجبور است کسب‌وکار خود را تعطیل کند یا به ارائه برگه‌های جواب آزمایش به بیماران در حالی که اصلاً آزمایشی انجام نشده یا استفاده از وسایل و کیت‌های قدیمی که قطعاً نتیجه درستی ندارند، روی بیاورد. 

روز گذشته رئیس انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات آزمایشگاهی اعلام کرد به دلیل بالا رفتن قیمت دلار امکان تهیه تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی مشکلی است که آزمایشگاه‌ها با آن مواجه هستند. در این شرایط حتی فروشندگان هم با دریافت روزانه قیمت دلار به آزمایشگاه‌ها اعلام قیمت می‌کنند و ادامه چنین روندی باعث می‌شود هزینه‌های آزمایشگاهی حتی ۸۰۰ برابر نیز افزایش پیدا کند.

چنین اتفاقی در شرایطی رخ می‌دهد که همین الان هم حوزه بهداشت و درمان با مشکلات زیادی مواجه است. هرچند وزیر بهداشت و معاونان او نسبت به بروز این مشکلات، همیشه سیاست تکذیب را در پیش گرفته‌اند، اما واقعیتی که در جامعه جریان دارد حاکی از نارضایتی مردم از روند درمان در بیمارستان‌های دولتی، گرانی و کمبود دارو و مشکلات دیگری است که حتی باعث می‌شود بسیاری از افراد ناچار از چرخه درمان خارج شوند.

مساله مهم دیگر این است که حوزه بهداشت و درمان با سلامت و جان انسان‌ها سروکار دارد و هرگونه کمی و کاستی در این حوزه می‌تواند به قیمت جان و سلامت بیماران تمام شود؛ مساله‌ای که بار‌ها کارشناسان حوزه سلامت به آن اشاره کرده‌اند، اما هر بار متولیان این حوزه با بی‌تفاوتی از کنار این مشکلات گذشته و تنها به تکذیب اخبار بسنده کرده‌اند.

مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان زمانی بیشتر شد که دولت تصمیم گرفت ارز نیمایی دارو را حذف کند و جای آن تعهداتی به مجلس داد که گویا در عمل به آنها چندان هم کوشا نبوده و به همین خاطر است که از آن زمان تاکنون نه‌تن‌ها مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان کمتر نشده که هر روز مشکلاتی تازه به این بخش افزوده می‌شود.

آزمایشگاه‌ها به سمت راه‌های غیرقانونی روی می‌آورند

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی، دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «متاسفانه افزایش قیمت دلار در تمامی ابعاد زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است. در واقع این افزایش باعث شده مشکلات حوزه بهداشت و درمان افزایش یابد و فشار این مشکلات بر جامعه پزشکی و مردم بیش از همه وارد می‌شود.»

او می‌افزاید: «هر موسسه و بنگاهی که در زمینه‌های خدماتی کار می‌کند قطعاً باید بتواند از پس تامین هزینه‌های خود بربیاید؛ اگر شرایط برای این تامین فراهم نباشد، قطعاً مجبور می‌شوند بین ورشکستگی و روی آوردن به راه‌های غیرقانونی کسب درآمد یکی را انتخاب کنند. در هر دو صورت این مردم هستند که ضرر می‌کنند و از دریافت خدمات باکیفیت محروم می‌شوند.»

خسرونیا می‌گوید: «متاسفانه دولت به هیچ کدام از تعهداتی که زمان حذف ارز نیمایی دارو به مجلس داده بود عمل نکرده و همین مساله هم باعث شده وضعیت بهداشت و درمان چنین شرایط بد و بحرانی‌ای پیدا کند.»

او درباره راه‌های غیرقانونی کسب درآمد توضیح می‌دهد: «وقتی آزمایشگاه توان تامین هزینه‌های خود را نداشته باشد و امکان تامین تجهیزات به علت گرانی از او سلب شود، یا مجبور است کسب‌وکار خود را تعطیل کند یا به ارائه برگه‌های جواب آزمایش به بیماران در حالی که اصلاً آزمایشی انجام نشده یا استفاده از وسایل و کیت‌های قدیمی که قطعاً نتیجه درستی ندارند، روی بیاورد. در این شرایط بیش از همه این بیماران هستند که در معرض خطر قرار می‌گیرند.»

بدعهدی‌های دولت و افزایش قیمت خدمات و دارو‌ها باعث می‌شود بسیاری از بیماران مجبور به ترک چرخه درمان شوند

خسرونیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: «متاسفانه به دلیل همین بدعهدی‌های دولت در زمینه تعهداتی که به حوزه بهداشت و درمان داده و افزایش قیمت خدمات و دارو‌ها و... بسیاری از بیماران مجبور به ترک چرخه درمان می‌شوند. فردی که برای تامین معیشت خود دچار مشکل است، قطعاً برای پرداخت هزینه‌های درمانی مشکلات بیشتری دارد.»

او در پایان می‌گوید: «این بی‌توجهی‌ها در نهایت به مهاجرت بیشتر پزشکان و متخصصان و کادر درمان می‌انجامد؛ از سوی دیگر کیفیت خدمات در بیمارستان‌های دولتی را به‌شدت کاهش می‌دهد و در نهایت باعث ورشکستگی مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها و تعطیلی آنها می‌شود.»

سیاست غلط دولت در حوزه اقتصاد، تمام بخش‌ها را به دردسر انداخته

سینا مهدوی، کارشناس اقتصادی، نیز دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «متاسفانه سیاست‌های اشتباه اقتصادی که دولت طی این سال‌ها در پیش گرفته، منجر به کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه بروز مشکلات در تمامی بخش‌ها از جمله حوزه بهداشت و درمان شده است.»

او اضافه می‌کند: «این ابراز نگرانی رئیس انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی کاملاً بجاست چراکه وقتی هزینه دریافت خدمات درمانی افزایش بی‌رویه پیدا کند، قطعاً هم به ضرر این مراکز خواهد بود و بیشتر از همه به ضرر بیماران تمام می‌شود. اولین اتفاقی که رخ می‌دهد کاهش کیفیت خدمات است. همان‌طور که وقتی تولیدکننده با افزایش هزینه تولید مواجه می‌شود، قطعاً دو راه بیشتر برایش باقی نمی‌ماند؛ یا کیفیت کالا را کاهش یا قیمت آن را افزایش دهد. در زمینه خدمات درمانی هم همین اتفاق می‌افتد؛ با این تفاوت که هرگونه کم کردن کیفیت این خدمات می‌تواند به قیمت جان بیماران تمام شود.»

مهدوی در پایان می‌گوید: «مساله اینجاست که باور مسئولان و متولیان حوزه بهداشت و درمان در مورد مشکلات این حوزه با آن چیزی که در واقعیت جریان دارد کاملاً متفاوت است و تا زمانی که این تفاوت از میان برداشته نشود نمی‌توان امید داشت که روند بهبود وضعیت از سرعت مناسبی برخوردار باشد.»

منبع: تجارت نیوز

tags # داروخانه ، سلامت سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت