Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@02:15:24 GMT

ورود وزارت اطلاعات برای مبارزه با فساد در فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۶۳۱

ورود وزارت اطلاعات برای مبارزه با فساد در فوتبال

به گزارش تسنیم، مهدی علی‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ از سوی باشگاه پرسپولیس و همچنین بدهی‌های باشگاه استقلال اظهار داشت: به برانکو و دستیارانش در مجموع باید یک میلیون و 600 هزار یورو پرداخت می‌شد. از این مقدار، پول یک دستیار را باشگاه پرداخت کرد و طلب دو دستیار دیگر را هم باشگاه نامه‌نگاری کرد تا از مطالباتش در فیفا پرداخت شود که نامه‌های آن هم منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از پول برانکو هم حدود 30 درصد که می‌شود 340 هزار یورو پرداخت شده است و مابقی هم با هماهنگی که انجام شده، فکر می‌کنم طی یک ماه آینده پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: کمیته انضباطی فیفا هم در نامه‌ای که به باشگاه ارسال کرده به صراحت گفته است که عزم باشگاه برای پرداخت دیده می‌شود. باشگاه استقلال هم در حال تأمین منابع است و هر وقت پرداختی صورت بگیرد، پنجره این باشگاه هم باز می‌شود و مشکلی وجود ندارد. هنوز هم به فصل نقل‌وانتقالات نرسیدیم و نگرانی از این بابت نداریم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد بازداشت یکی از مدیران میانی باشگاه پرسپولیس، خاطر نشان کرد: در نامه‌ای که چند ماه پیش وزیر ورزش به وزیر اطلاعات نوشت، درخواست شد تا برای مبارزه با فساد در ورزش و فوتبال کمک کنند. با هماهنگی دو وزارتخانه اقداماتی آغاز شده که دستگیری یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس در همین راستاست. عزم ما برای مبارزه با فساد در فوتبال خیلی جدی است. ان‌شاءالله با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) این راه را ادامه خواهیم داد و این تازه آغاز برخوردهاست و هیچ خطر قرمزی هم در این راه نداریم و با فساد در هر سطحی باشد، برخورد خواهد شد.

«وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جذب کنند و در این وضعیت و با توجه به بدهی باشگاه استقلال به استراماچونی در صورت توافق باشگاه برای بازگشت این مربی تصمیم وزارت ورزش چه خواهد بود؟»، علی‌نژاد در واکنش به طرح این سؤال گفت: ما طی ابلاغیه به هر دو باشگاه اعلام کردیم نمی‌توانند مربی و بازیکن خارجی جدیدی جذب کنند و فقط با بازیکنان و مربیان کنونی می‌توانند تمدید کنند. این ابلاغیه شامل همه است و ما نمی‌خواهیم درگیر اسامی شویم. به‌هرحال شکایت استراماچونی در فیفا در حال بررسی است و باشگاه استقلال باید از خودش دفاع کند، ولی موضوع این است که با توجه به وضعیت ارزی کشور و قیمت کنونی دلار، امکان جذب بازیکن و مربی خارجی وجود ندارد. ضمن اینکه این موضوع باعث عدم تناسب دستمزد خارجی‌ها و داخلی‌ها شده است. در حالی که خارجی‌هایی که می‌آیند در خوشبینانه‌ترین حالت کیفیت متوسط دارند.

منبع: الف

کلیدواژه: باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

به نقل از ورزش سه در بحث واگذاری مالکیت سرخابی ها و طی روزهای اخیر مقرر شده بود که 85 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از 6 بانک واگذار شود. پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقیمانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقیمانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود.

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899043

دیگر خبرها

  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود