Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  غلامرضا سلیمانی امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به صورت وبینار برگزار شد در رابطه با وضعیت پرداخت بیمه به بیماران کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به توافقی که در رابطه با تامین هزینه درمان بیماران کرونایی صورت گرفته است گفت که  مقرر شد کسانی که بیمه درمان تکمیلی دارند در صورت ابتلا به کرونا، هزینه های پزشکی خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در صنعت بیمه در جریان کرونا گفت: بیمه مرکزی در اسفندماه ۴۶۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای تسریع درمان بیماران کرونایی پرداخت کرده است.سلیمانی ادامه داد: برای این‌که بتوانیم بخشی از مشکلات کرونا را حل کنیم شرکت‌های بیمه برای پوشش ویژه این بیماری در قالب طرح‌های بیمه عمر اعلام تمایل کرده و ما نیز از آن استقبال کرده‌ایم.


آخرین خبر از خسارت هواپیمای اوکراینی

اما رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت تعیین خسارت و پرداخت بیمه هواپیمای ساقط شده اوکراینی در دی ماه سال گذشته گفت که با توجه به اینکه این موضوع هیچ ارتباطی به شرکت های بیمه ایرانی نداشت ما اصلا ورود نکردیم.


وی افزود: موضوع بیمه و خسارت هواپیمای اوکراینی بین دو طرف ایران و اوکراین است و با توجه به اینکه توسط شرکت های بیمه اوکراین و بیمه اتکایی اروپایی بیمه شده است هیچ ارتباطی به صنعت بیمه ما نداشته و تعهدی در این رابطه نداریم.

 

سرانه ۷۱۰ هزار تومانی بیمه در ایران

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه به وضعیت بیمه در کشور نیز اشاره داشت و گفت: سرانه حق بیمه در ایران ۷۱۰ هزار تومان است و با توجه به این‌که این رقم به صورت میانگین در کشورهای پیشرفته به ۸۱۸ دلار می‌رسد که ما فاصله زیادی با آن داریم.


وی همچنین با اشاره به این‌که میزان ریسک تحت پوشش در کشور حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است، اضافه کرد: تقریبا تمامی پروژه‌ها و ریسک‌ها توسط شرکت‌های اتکایی و بیمه‌گر مستقیم و حتی بیمه مرکزی تحت پوشش قرار دارد و امیدواریم توزیع ریسک به شرکت‌های خارجی را مجددا شروع کنیم.


سلیمانی درباره‌ وضعیت بیمه‌های زندگی نیز یادآور شد: در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های زندگی قرار دارد که ۱۴.۷ درصد از پرتفوی کل صنعت بیمه را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که ما به دنبال ایجاد صندوق بازنشستگی خصوصی هستیم تا افراد بتوانند در کنار صندوق‌های بیمه اجباری در صندوق‌های بیمه خصوصی هم عضو شوند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بیمه تکمیلی رئیس کل بیمه مرکزی کرونا اقتصاد اوکراین جام نیوز هواپیما بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصل حساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شده هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شده برای تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته در خوزستان حدود ۶ میلیارد دلار صادرات صورت گرفت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6088144

دیگر خبرها

  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد