Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@08:34:50 GMT

صدور فرمان آزادی 400 زندانی طالبان از سوی اشرف غنی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۸۳۶

صدور فرمان آزادی 400 زندانی طالبان از سوی اشرف غنی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ارگ ریاست جمهوری افغانستان از امضای حکم آزادی 400 زندانی طالبان توسط «اشرف غنی» پس از تصمیم اعضای جرگه، خبر داد.

براساس توافق صلح ایالات متحده آمریکا با گروه طالبان، دولت می‌بایست 5 هزار زندانی گروه طالبان را آزاد می‌کرد. دولت 4600 زندانی طالبان را آزاد کرد اما 400 تن دیگر را به جرم جرایم جنایی، حقوق بشری و حق العبدی آزاد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گروه طالبان این اقدام دولت را مانعی در برابر صلح و گفتگوهای بین افغانان اعلام کرده بود.

پس از جنجال‌های فراوان حکومت تصمیم گرفت لویه جرگه مشورتی صلح را ایجاد کند تا در مورد آزادی 400 زندانی باقیمانده تصمیم بگیرد. جرگه در 17 اسد آغاز شد و سرانجام بعد سه روز گفتگو، رای به آزادی 400 زندانی باقیمانده گروه طالبان داد.

رئیس جمهور افغانستان نیز در مراسم اختتامیه نشست لویه جرگه افغانستان اعلام کرد که فرمان آزادی 400 زندانی طالبان را امضا می‌کند. وی خطاب به طالبان گفت: طالبان باید نشان دهند که از آتش‌بس سراسری ترس ندارند و به تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح  برای تأمین آتش‌بس سراسری احترام بگذارد. 

غنی تاکید کرد: الان توپ در زمین طالبان است و طالبان باید به این سوال پاسخ دهد که جنگ جز بدبختی و درد و رنج برای مردم چه دستاوردی داشته است و از سوی دیگر این گروه باید تنوع و اتحاد مردم افغانستان را بپذیرد. 

آزادی ۵ هزار زندانی طالبان در برابر آزادی هزار زندانی دولت، پیش‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در توافق‌نامه صلح دوحه ذکر شده‌بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آزادی 400 زندانی زندانی طالبان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند

کرم الله محبوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا با مشارکت در پویش دانش آموزی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: علاوه بر مشارکت دانش آموزان در این پویش، باقیمانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان برای آزادی و بازگشت این شخص به آغوش خانواده‌اش فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان بیان کرد: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیر عمد دیگر نیز با کمک دانش آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

کد خبر 6088091

دیگر خبرها

  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم