Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست «کارگروه مراسم عزاداری» ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار و مباحث مهمی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۲۰ مرداد) در نشست «کارگروه مراسم عزاداری» ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا موضوع عزاداری برای سیدالشهداء را از مباحث مهم و اعتقادی دانست و گفت: از طرفی شرایط کنونی شرایط سختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه عزاداری موضوعیت دارد و از طرفی هم جان مردم مهم است؛ گفت: باید تلاش کرد تا جمع بین این دو اتفاق بیفتد و وظایف دستگاه ها در این رابطه باید ضمانت اجرایی داشته باشد لذا اجرای دستورالعمل ها نیازمند همراهی افکار عمومی و مردم است.

 

وی ادامه داد: باید جو عمومی به سمتی برود که مردم خود دلسوزانه رعایت دستورالعمل ها را وظیفه بدانند و علاوه بر این، جلساتی با بانیان جلسات مرکزی عزاداری برگزار و ایشان را متقاعد کرد که جلسه آنان چگونه برگزار شود زیرا صرف بخشنامه اقناع لازم صورت نمی گیرد.

 

امام جمعه کرمان اظهار داشت: جریان هایی می خواهد محرم را به سمتی ببرد که بگویند دستگاه های نظام نمی خواهند محرم اجرا شود و یا بگویند دستورالعمل ها پشتوانه علمی لازم را ندارد لذا مواجهه با این جریان ها نیازمند تدبیر است.

 

وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی گام به گام به مردم برای چگونگی برگزاری عزاداری محرم و همراه کردن رسانه های مختلف با این جریان اطلاع رسانی؛ تصریح کرد: شرایط کرمان به لحاظ شیوع کرونا جالب نیست و اصول کلی سلامت مردم باید جدی گرفته شود تا هم محرم را داشته باشیم و هم آسیبی به مردم نرسد.

 

جلال کامیابی، رئیس شورای هئیت های مذهبی کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا عزاداری هیئت ها احتمالاً در چندین مدرسه برنامه ریزی خواهد شد؛ افزود: حدود ۶ تا ۷ سالی است که ۱۰ روز در زندان کرمان عزاداری محرم داشتیم و چند نفر از هیئتی ها با حضور در جمع زندانیان عزدارای می کردند و غذای تبرکی نیز توزیع می شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این در جریان عزاداری ها چند نفر از زندانیان جرایم مالی نیز با همکاری هیئات آزاد می شدند اما امسال برنامه ها تغییر کرده و غذای تبرکی تبدیل به مواد غذایی خشک برای توزیع میان خانواده زندانیان می شود.

 

رئیس شورای هئیت های مذهبی کرمان درخواست کرد: درب تکایا برای مراجعه مردم جهت تقدیم نذورات آنان باز باشد و قرائت زیارت عاشورا به مدت یکساعت نیز برفرار باشد.

 

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان هم تأکید کرد: باید برای کسانی که خارج از این چرخه{دستورالعمل های عزاداری} برنامه ریزی می کنند، مسئولین مربوطه ورود کنند تا حالت تعادل بین برگزاری مراسم و رعایت مردم برقرار شود که کسی سوءاستفاده نکند و کسی هم آسیبی نبیند.

 

وی ادامه داد: طرح ما آماده است و منتظریم ساختار را ایجاد کنید تا همکاران ما به عنوان سفیران سلامت کمک می کنند ضمن اینکه ناجا هم دستور العمل خاصی ارسال خواهد کرد که برابر آن جمع بندی خواهد شد.



حمید شمس الدینی، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تأکید بر اینکه باید از اطلاع رسانی های مغایر با دستورالعمل ها در فضای مجازی جلوگیری کرد؛ گفت: تصمیم ما این است کسانی که خلاف ضوابط عمل کنند خدمات آنان اعم از آب و برق و گاز را قطع کنیم.

 

وی افزود: فرماندار بم تقاضا کرده تا تجمع عزاداران در این شهرستان {که جزو برنامه های اصلی استان است}امسال برگزار نشود.

 

در این نشست اعلام شد: مسجد قائم و بیت سادات خوشرو امسال مراسم عزاداری حضوری ندارد امام حسینیه ثارالله دارد.

 

ارائه الگویی برای برگزاری روضه های خانگی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

سخنان مدیران کل اوقاف و تبلیغات اسلامی در این جلسه متعاقباً ارسال می شود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگروه مراسم عزاداری شیوع کرونا نماینده ولی فقیه در استان کرمان دستورالعمل ها مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)