Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:37:29 GMT

افتتاح ۱۴ طرح عمرانی آب و فاضلاب لرستان در هفته دولت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۴۷۱

افتتاح ۱۴ طرح عمرانی آب و فاضلاب لرستان در هفته دولت

حمیدرضا کرموند روز دوشنبه در بازدید از ایرنا خرم آباد اظهار داشت: برخی افراد اتفاقات را با نظرات غیرکارشناسانه در فضای مجازی عنوان می‌کنند که باعث دلسردی مجموعه آب و فاضلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی یک نفر نباید از آب شرب سالم محروم باشد، شعار شرکت آب و فاضلاب لرستان این است که گفت: امکانات، اعتبارات، عقب ماندگی های لرستان که به صورت تاریخی تاکنون ادامه دارد باعث می‌شود که برخی پروژه ها نیمه تمام باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از گذشت چندین ماه از یکپارچه سازی آب و فاضلاب روستایی و شهری هنوز در روستاها به ایده‌آل نرسیده‌ایم اما از روز نخست یکپارچه سازی اقدامات موثری را انجام دادیم که در تابستان با حداقل مشکل مواجه شویم.

وی افزود: در بسیاری از روستاها مشکلات تا حدودی برطرف شده اما بصورت کامل نیست و امیدواریم طی امسال طرح‌هایی را اجرا کنیم که تا سال آینده مشکلات آب شرب روستاها به طور کامل برطرف شود.

کرموند اظهار کرد: در برخی روستاها برای اجرای پروژه ها علاوه بر مشکلات مالی مشکلات اجتماعی هم وجود دارد که روستاییان اجازه فعالیت نمی دهند یا از طریق مذاکره و یا از طریق قانونی و مشکلات را برطرف می‌کنیم.

پی بیان کرد: حدود سه هزار روستا در لرستان وجود دارد که بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب می باشد همچنین به روستاهای غیر تحت پوشش هم توجه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی موجب رضایتمندی روستاییان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: اکنون عملیات اجرایی فاضلاب در ۹شهر استان در حال اجرا می‌باشد همچنین پنج تصفیه خانه در حال ساخت است امیدواریم با تامین اعتبار این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

کرموند افزود: بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی ثبت شده در پروژه های عمرانی استان وجود دارد و به اجبار باید بر اساس نیازهای شرکت آب و فاضلاب اقدامات خود را انجام دهیم.

وی گفت: در تلاش هستیم که پایداری آب روستاها و کیفیت تاسیسات روستایی را به سطح خدمات شهری برسانیم اما اکنون در استان آب پایدار وجود ندارد، همچنین از آب سد استفاده نمی کنیم و وزارت نیرو تاکید دارد که برای آب شرب مجوزهای صادر شود که باید در این راستا سد ساخته شوند.

وی ادامه داد: اما تاکنون هیچ سدی را به بهره‌برداری نرسانده ایم که شهرها و روستاها را تامین آب کند.

وی گفت: در بسیاری از روستاها چاه های آب تجهیز، خطوط اجرا و مشکلات فنی و مهندسی برطرف شده است و در تلاش هستیم که هدر رفت های آب را کاهش دهیم و بتوانیم توزیع آب در روستاها را مدیریت کنیم.

کرموند اظهار داشت: در پنج ماه گذشته مشکلات آب شرب بیش از ۱۰۰ روز تا برطرف شده و اولویت برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستاها با مناطق گرمسیری می باشد.

وی افزود: در هفته دولت ۹ طرح روستایی و پنج طرح شهری با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: در سیل ۹۸ در بخش شهری و روستایی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه آب و فاضلاب وارد شد که ۱۳۰ میلیارد تومان آن اعتبار داده شد و بنا است که یک اعتبار دیگر برای جبران خسارات در نظر بگیرند.

کرموند گفت: در بسیاری از روستاها بازسازی به صورت موقت انجام شده که باید با تأمین اعتبار به صورت اصولی پروژه ها را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد محدودی از افراد سودجو در برخی روستاها از آب شرب آشامیدنی مردم برای آبیاری باغ ها و اراضی کشاورزی استفاده می کنند که در این خصوص تامین آب شرب با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: برخی ها شناسایی به دادگاه معرفی شده‌اند و تعدادی هم در حال شناسایی هستند که قوه قضاییه به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید با اقدامات مثبت و انجام پروژه های عمرانی در شهر روستا ها نشاط را در جامعه رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

برچسب‌ها هفته دولت روز خبرنگار آب و فاضلاب لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت روز خبرنگار آب و فاضلاب لرستان هفته دولت روز خبرنگار آب و فاضلاب لرستان آب و فاضلاب لرستان شرکت آب و فاضلاب میلیارد تومان پروژه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مباشری از اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات مومنانه و پروژه‌های عمرانی، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه سروستان همچنین از برگزاری اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، برگزاری بیش از ۱۰ پروژه عمرانی منازل محرومین، خدمات‌رسانی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دانش آموزان، سرکشی از خانواده‌های شهدای جهادگر، بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و برگزاری کلاس خاتم‌کاری و … در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

وی در پایان گفت: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت ماه انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6097067

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان