Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@02:17:41 GMT

تقلای نتانیاهو برای باقی‌ماندن در قدرت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۵۱۸

تقلای نتانیاهو برای باقی‌ماندن در قدرت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دستاویز قرار دادن شیوع ویروس کرونا برای موافقت با تعویق تصویب طرح بودجه، گفت به هر نحوی که شده باید از کشیده شدن فلسطین اشغالی به انتخابات جلوگیری شود.

به گزارش مشرق، بعد از گمانه‌زنی‌ها و اظهار نظرهای غیر رسمی درباره تصمیم «بنیامین نتانیاهو» برای منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات سراسری مجدد در فلسطین اشغالی، وی امروز (دوشنبه) موضعی بر خلاف این گزارش‌ها اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نتانیاهو می‌تواند کابینه راستگرای محدود تشکیل دهد؟

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو طی سخنرانی در یک همایش با اعلام حمایت خود از طرح به تعویق انداختن مهلت تصویب طرح بودجه، گفت باید هر اقدامی انجام شود تا از برگزاری انتخابات جدید ممانعت به عمل آید.

پیشتر گفته بودند تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداً به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیفتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

پیش از این، مهلت نهایی برای تصویب طرح بودجه،‌ پانزدهم آگوست (بیست‌وپنجم مرداد) تعیین شده بود. در صورت تصویب نشدن بودجه در تاریخ مذکور، کنست منحل شده و فلسطین اشغالی به انتخابات جدید می‌رود.

به نوشته هاآرتص، نتانیاهو ضمن لازم دانستن با ثبات شدن کابینه برای عملکرد موثر در موضوعات مختلف، مدعی شد که برای اینکه کابینه در مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی موفق شود، با طرح تعویق مهلت تصویب بودجه موافقت کرده است.

وی در حالی ویروس کرونا را بهانه تعویق زمان تصویب بودجه ادعا کرده که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد حزب لیکود به ریاست نتانیاهو – بعد از عملکرد ضعیف کابینه در برون‌رفت از بحران اقتصادی و اعتراضات گسترده در تل‌آیو و قدس اشغالی علیه پرونده‌های فساد او – در حال از دست دادن پایگاه عمومی خود بوده و تعداد کرسی‌هایش در انتخابات احتمالی، فعلا با سقوط ۷ پله‌ای به ۲۹ کرسی رسیده است.

پیش از این هاآرتص نوشته بود نتانیاهو و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای به تعویق انداختن مهلت تصویب لایحه بودجه سال بعد به مدت ۱۰۰ روز، به توافق رسیده‌اند و این امر می‌تواند فلسطین اشغالی را از برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در عرض یک سال‌ونیم اخیر نجات دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین انتخابات سراسری فلسطین حزب لیکود بنیامین نتانیاهو حزب آبی و سفید هاآرتص قدس اشغالی رژیم صهیونیستی بنی گانتز ویروس کرونا فلسطین اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با اشاره به سفر ۲ روزه رئیس جمهوری به قم گفت: سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان بدون تشریفات و با حداقل هزینه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اقبالی اظهار کرد: رویکرد سفر‌های استانی رئیس جمهور در دولت مردمی سیزدهم حذف تشریفات و خدمت رسانی به مردم با حداقل هزینه است و یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت، ارتباط چهره به چهره هر چه بیشتر مسئولان با مردم، حضور در بین آنان و شنیدن صحبت‌ها و توجه به درد دل‌های مردم از نزدیک است.

رئیس جمهور قانون «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» مصوب اسفند سال گذشته مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: سفر‌های استانی که هیات دولت انجام می‌دهد، نیازی به کمک‌های مالی سایر دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها ندارد و هیچگونه درخواست کتبی یا شفاهی نیز به آن‌ها ارسال نمی‌شود و استان قم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر بازدید‌ها و دیدار‌های عمومی رئیس محترم جمهور و وزار، راه اندازی «میز خدمت» توسط وزارت خانه‌ها با حضور معاونین وزرا و مدیران ارشد ملی و استانی در محل ادارات کل استان یکی از ابتکارات این دولت بوده است که مسیر دسترسی مردم به دولت در تمامی وزارت خانه‌ها را تسهیل نموده؛ لذا نه تنها این اقدامات ارزشمند، هزینه‌ای بر دوش استان نداشته بلکه این اقدامات از وظایف و ماموریت‌های ذاتی هر دستگاه اجرایی در استان‌ها می‌باشد؛ بنابراین نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست که بخواهد از سایر دستگاه‌های اجرایی کمک بگیرد.

اقبالی تصریح کرد: برداشت از منابع عمومی شهری و هزینه در سفر رئیس جمهور با رویکرد استاندار قم در تضاد جدی قرار دارد لذا ضمن تشکر از دغدغه میهمان نوازی اعضای محترم شورای شهر قم، درخواست داریم؛ چنانچه این خبر مقرون به صحت می‌باشد، نسبت به لغو آن مصوبه اقدام فرمایند و آن اعتبار را صرف آبادانی و پیشرفت شهر قم هزینه نمایند.

وی در پایان گفت: شعار محوری دولت سیزدهم، مردمی بودن و انجام خدمت صادقانه و بدون تشریفات بوده و نه در سفر به قم بلکه در سفر‌های استانی دور اول و دور دوم رئیس جمهور به استان‌های کشور اعتبارات خوبی جهت اجرای مصوبات و رفع مشکلات مردم اختصاص داده شده است.

رئیسی، رئیس جمهور پنجشنبه و جمعه هفته جاری میهمان مردم قم خواهد بود.

لازم به ذکر است که برخی خبر‌ها و شایعات در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای حاکی از تصویب لایحه پنج میلیارد تومانی هزینه سفر رئیسی از تهران به قم در جلسه شورای اسلامی شهر قم است که البته هنوز با تایید یا تکذیب از سوی احدی از شورای شهر روبرو نشده است.

دیگر خبرها

  • اعتراض «لاپید» به گرانی فزاینده در سرزمین‌های اشغالی
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می‌اندازد
  • نتانیاهو در آستانه خودکشی سیاسی است
  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی