Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: چندی پیش ماموران در گذرگاه بازرسی فرودگاه مشهد به مسافری که تعداد زیادی دسته چک و کارت بانکی به همراه خود داشت مشکوک شدند و پس از تحقیقات پلیس، مشخص شد این فرد سردسته بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار حسن مهریظهر امروز در نشست خبری که در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران با تلاش پلیس در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد شناسایی و در اقدامات بعدی متلاشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با تشریح دستگیری ١١ مرد و یک زن از سرکردگان باند بزرگ کلاهبرداری در مشهد اذعان کرد: چندی پیش ماموران در گذرگاه بازرسی فرودگاه مشهد به مسافری که تعداد زیادی دسته چک و کارت بانکی به همراه خود داشت مشکوک شدند و پس از تحقیقات پلیس، مشخص شد این فرد سردسته بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای در سطح کشور است.

وی مطرح کرد: سرکردگان این باند کلاهبرداری با جذب افراد معتاد در شهرهای مختلف کشور، برای آنها حساب بانکی باز می‌کردند و در ابتدا دسته چک ١٠ برگی و در مرحله بعدی دسته چک ٥٩ برگی برای آنها اخذ می‌کردند.

مهری خاطرنشان کرد: اعضای این باند کلاه‌برداری شبکه‌ای با صدور چک‌های بدون محل و ضمانت، اقدام به کلاهبرداری‌های گسترده‌ای در سراسر کشور کرده‌اند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ضمن تاکید بر قطعیت همکاری در داخل بانک‌ها با این کلاهبرداران اظهار کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید سامانه‌های مورد نیاز را برای بانک‌ها تدارک ببیند تا دسته چک برای متقاضیان تحت شرایط خاصی صادر شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۲ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای که از سال ۱۳۹۳ مشغول به فعالیت بوده، توسط پلیس شناسایی شده‌اند، ادامه داد: این افراد با سوءاستفاده از ١٠٠ هزار قطعه برگ چک بانکی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، یزد، کرمان، فارس و خوزستان اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند که تا کنون ٣٠ هزار قطعه چک برگشتی به مبلغ ١٢ هزار میلیارد ریال در پرونده آنها شناسایی شده است.

مهری اشاره کرد: کلاهبرداران عضو باند متلاشی شده حتی با مدارک تقلبی اقدام به اخذ دسته چک از بانک‌ها کرده‌اند و یکی از اعضای این باند در ٢٣ بانک حساب افتتاح کرده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور اذعان کرد: شرکت‌های سوری برای اعضای این باند ثبت شده و حتی در مواردی رئیس یک شعبه بانکی به عنوان معرف یکی از سرکردگان باند کلاهبرداران، دسته چک صادر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی صنوف با اعضای این باند کلاهبردار برای صدور مجوز همکاری کرده‌اند، گفت: امیدواریم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با اعضای این باند برخوردی قاطع داشته باشد.

مهری بیان کرد: یکی از سرکردگان باند کلاهبرداری ١٠٠ سکه طلا را به عنوان رشوه به یکی از ماموران انتظامی در مشهد پیشنهاد کرد ولی این پلیس وظیفه‌شناس بلافاصله این اقدام تبهکارانه را گزارش کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده پلیس فرودگاه های کشور باند کلاهبرداری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور باند کلاهبرداری شبکه ای اعضای این باند بانک ها دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • قول بده ؛ ماکان باند
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت