Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:09:52 GMT

آذربایجان‌غربی صاحب خانه سینمای مستند می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۸۸۵

آذربایجان‌غربی صاحب خانه سینمای مستند می‌شود

محمدباقر بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه "خانه سینمای مستند آذربایجان‌غربی" تاسیس شده و درحال حاضر فرایند ثبت و تعیین هیات موسس را سپری می کند، افزود: هدف از تاسیس این خانه، شناسایی، عضو گیری و حمایت از هنرمندان و فیلمسازان مستند ساز استان است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی از جاذبه های تاریخی و طبیعی شایسته ای برخوردار است، می طلبد تا برای معرفی این آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی هنرمندان به‌ویژه فیلمسازان وارد میدان شده و فیلم های مستند متعددی ساخته و تصویر زیبایی از تاریخ و طبیعت این سرزمین را به دنیا نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پتانسیل های خوبی برای ساخت فیلم مستند در استان وجود دارد، گفت: نقش این استان در هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه بمباران شیمیایی سردشت و آثار به جای مانده از آن، عامل دیگری است که می تواند هنرمندان را به تولید فیلم های مستند سوق دهد.

وی ادامه داد: برای هنرمندان و همچنین علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه مستندسازی، کلاس های آموزشی درطول سال برگزار می شود تا علاقه مندان به فعالیت در این زمینه، در تولید فیلم های مستند خلاقیت بیشتری به خرج داده و محصول ماندگاری تولید کنند.

وی افزود: همجواری با سه کشور بستر مهمی است که می تواند هنرمندان را به ساخت و تولید فیلم های مستند از جاذبه های تاریخی و طبیعی و همچنین از مناطق جنگی و بمباران شده نظیر سردشت ملزم سازد.

این نخستین بار است که آذربایجان‌غربی صاحب خانه سینمای مستند می شود دیگر استان ها نظیر آذربایجان‌شرقی پیش از این صاحب "خانه سینمای مستند" شده اند.

برچسب‌ها خانه سینما آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه سینما آذربایجان غربی ارومیه خانه سینما آذربایجان غربی ارومیه خانه سینمای مستند آذربایجان غربی فیلم های مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود