Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از شرکت 20 نفر از دانش‌آموزان استان در مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت خبر داد.

معصومه انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: سالانه حدود 100 هزار نفر از دانش‌آموزان استان از 15 منطقه و ناحیه با فراخوان مسابقات قرآنی دانش‌آموزیدر این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری با توجه به مقطع تحصیلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان در مسابقات قرآن در مقطع ابتدایی به استثنای رشته حفظ تا سطح ناحیه، متوسطه اول به استثنای رشته حفظ تا سطح استان و مقطع متوسطه دوم تا مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت‌ می‌پردازند.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا مسابقات استان مرکزی برای نخستین بار در سطح کشور به صورت مجازی برگزار شد که به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شد، افزود: در مسابقات امسال 538 دانش‌آموز شرکت کردند که 244 نفر پسر در 11 رشته و 294 نفر دختر در 9 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انصاری هدف از برگزاری این رقابت‌ها را نهادینه کردن فرهنگ قرآن در بین دانش‌آموزان، ایجاد انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و فرهنگ‌سازی استفاده از امور قرآنی در امر تعلیم و تربیت عنوان و اظهار کرد: با برگزاری مجازی این رقابت‌ها به ابتکار استان مرکزی، سایر استان‌ها نیز با الگوگیری از این طرح اقدام به برگزاری مسابقات کردند که نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه مرحله کشوری این رقابت‌ها هم اکنون در حال برگزاری است، ادامه داد: 20 نفر از دانش‌آموزان استان مرکزی به مرحله کشوری رقابت‌ها راه پیدا کردند که 11 نفر پسر و 9 نفر دختر هستند.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین از اجرای طرح بشری (حفظ آیات کوتاه قرآن کریم) همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این طرح در مقطع ابتدایی با هدف حفظ جزء 30 قرآن کریم برگزار می‌شود، در سال تحصیلی گذشته این طرح با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شد، 48 هزار نفر در سطح استان از این طرح استقبال کردند که در سال تحصیلی جدید نیز این طرح را با قوت ادامه خواهیم داد.

انصاری با اشاره به طرح مصباح‌الهدی بیان داشت: این طرح هرساله با هدف معرفی یکی از معصومین به اجرا در می‌آید که در سال تحصیلی جدید ویژه معرفی امام حسین(ع) و محرم و صفر است که در رشته‌های مختلف هنری و در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح معرفت، طرح انتظار و معنویت، طرح مسابقات درس‌های از قرآن کریم، طرح حفظ موضوعی قرآن، طرح تلاوت تقلیدی همگانی، طرح نور را از دیگر طرح‌های اداره پرورشی آموزش و پرورش استان مرکزی در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش قرآن استان مرکزی دانش آموزان آموزش و پرورش استان مرکزی نفر از دانش آموزان استان سال تحصیلی مسابقات قرآن رقابت ها مرحله کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری اظهار داشت: از مجموع هزار و ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

طاهری اضافه کرد: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا