Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:57:33 GMT

برگزار نشدن مراسم تغییر پرچم آستان حسینی در محرم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۳۳۱۳

برگزار نشدن مراسم تغییر پرچم آستان حسینی در محرم

به گزارش ایرنا، «فاضل ابو دکه»، رئیس مرکز هماهنگی امور آستان حسینی گفت که به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا و حفظ جان زائران و عزاداران و همچنین تعهد به رویه‌های بهداشتی و توصیه‌های مرجعیت عالی دینی این مراسم انجام نمی‌شود.  
وی اظهار داشت که این تصمیم پس از چندین نشست و دیدار متولیان با مقامات رسمی در استان مقدس کربلا گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ابو دکه اظهار کرد که تغییر پرچم امام حسین (ع)، پس از نماز مغرب و عشا در شب نخست ماه محرم بدون حضور مردم انجام خواهد شد.

مسوولان کربلا یکشنبه هفته گذشته (۱۲ مرداد) اعلام کردند که با توجه به بحران شیوع «ویروس کرونا» و به منظور جلوگیری از انتشار گسترده این بیماری، ممنوعیت ورود به این استان تا ۱۳ محرم، تمدید می‌شود.
استاندار و رئیس کمیته بحران استان کربلا در تصمیمی ممنوعیت ورود به شهر کربلا برای مسافران و زائران را تا ۱۳ محرم تمدید کرد.
«نصیف الخطابی» اعلام کرد که این تصمیم بر اساس فتوای آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی دینی عراق و در راستای حفظ جان و ایمنی شهروندان به ویژه با شدت گرفتن ابتلا به ویروس کرونا در عراق اجرایی شده است.
مقام‌های شهرهای مذهبی کربلا و نجف هشتم مرداد گذشته به منظور پیشگیری و جلوگیری از گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در تعطیلات عید قربان، مقررات ممنوعیت رفت و آمد در این استان‌ها اعمال کردند.  
این مقررات همچنان در حال اجرا است و ورود به این استان‌ها ممنوع و همه مسیرها برای جلوگیری از سفر به کربلا و نجف بسته شده است.
آمار ابتلا به کرونا در عراق از تعطیلات عید فطر به بعد رشد فزاینده‌ داشته و از حدود ۱۰۰ مورد روزانه اکنون به نزدیک سه هزار مورد افزایش یافته است.      
بر پایه تازه‌ترین آمار وزرات بهداشت عراق، تاکنون ۱۵۳ هزار و ۵۹۹ مورد ابتلا، ۵ هزار و ۴۶۴ نفر فوت شده و ۱۰۹ هزار و ۷۹۰ مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم عراق پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم عراق ویروس کرونا ماه محرم عراق ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود

علی اکبر حسینی محراب، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در محل سرسرای استانداری بیان کرد: پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان باید به بهترین شکل انجام شود.

حسینی محراب ادامه داد: دستگاه‌های استان از تمامی امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: مسیر تردد اتباع خارجی در مراسم بزرگ اربعین حسینی امسال نیز همچون سال گذشته از مرز چذابه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی است، اظهار کرد: موکب‌داران گرداننده اصلی اربعین حسینی هستند و مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.

خوزستان از جمله استان‌های کشور است که طی ۱۳ سال گذشته میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال