Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:36:24 GMT

تشکیل دبیرخانه رسیدگی به مشکلات شوراها و بخش های رشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۳۶۵۳

تشکیل دبیرخانه رسیدگی به مشکلات شوراها و بخش های رشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم اخوان غروب روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران در رشت افزود: مصوبه راه اندازی دبیرخانه شورای هماهنگی و رسیدگی به مسایل و حل فصل مشکلات بین شوراها و بخش های شهرستان رشت در جلسه شورای اسلامی این شهرستان مصوب و به فرمانداری ارجاع داده شد.

وی اظهار داشت: شورای شهرستان رشت شامل ۱۴ عضو از منتخبان مردم و نمایندگان شهرها و بخش های تابعه  شش بخش ، هشت شهر و کلانشهر رشت را شامل می شود که نمایندگان برگزیده از بین ۲۹۸ نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخوان با اشاره به وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهرستان رشت خاطر نشان کرد: این پارلمان همواره توانمندی های خوبی در ادوار گذشته به ویژه این دوره داشته و وظایف آنها واضح به صورت ویژه در قانون آمده و می تواند در سرنوشت حوزه مدیریت و ماموریت شهرستانی دخالت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون شوراهای شهرستان در تمامی زمینه های توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره می توانند صاحب نظر باشند، اضافه کرد: کمیسیون برنامه و عمران شهری و روستایی و کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی برای شورای اسلامی شهرستان تعریف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت بیان داشت: به رغم اینکه در قانون اساسی و قانون جاری وظایفی برای شوراها لحاظ شده اما برای حضور شوراها در جلسات مربوط به تصمیمات کلان شهرستان توجه نمی شود و  با وجود همه تاکیدات و گلایه ها از شوراهای بخش ها و روستاها غافل می شوند.

اخوان در ادامه سخنانش با اشاره به تصویب بودجه شهرهای شهرستان رشت به جز شهر سنگر خاطر نشان کرد: بودجه سنگر به دلیل تناقض با قوانین جاری بودجه های ابلاغی کشور تصویب نشده است.

وی وضعیت نابسامان در خیابان، معابر اصلی شهرها و جاده های مواصلاتی شهرستان رشت اشاره و اضافه کرد: به دلیل اختصاص ندادن قیر برای آسفالت مشکلات عدیده ای در این بخش داریم پس از گذشته سه سال عمر شورا یک کیلومتر قیر به برخی از شهرهای شهرستان رشت اختصاص داده نشد.

اخوان با بیان اینکه برخی از شهرهای شهرستان رشت بسیار محروم هستند، اظهار داشت: به شهر خشکبیجار به عنوان یکی از شهرهای قدیمی استان گیلان توجه نشده که این مهم یکی از دلایل محرومیت این شهر است.

 وی تعریض جاده خمام به خشکبیجار با توجه به فوتی های ناشی از تصادف در این جاده را از نیازهای ضروری دانست و خاطر نشان کرد: قول هایی در این ارتباط داده شده اما متاسفانه عملی نشده ضمن اینکه میدان ولیعصر بزرگترین میدان شهر خمام به بندرانزلی نیز در خور این شهر نیست.

وی با بیان اینکه کمربندی لشت نشاء و سنگر از شهرهای دیگر شهرستان رشت نیز رها شده و توجهی به این شهرها نمی شود، اضافه کرد: نباید به مردم وعده داده شود به آنان بگویند که نمی توانیم.

اخوان در ادامه به مشکلات مربوط به پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی و انتقال آن از سوی خانواده ها به وی به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری بیان داشت: در شرایط کرونایی که مدارس تعطیل شد و هزینه های مدارس کاهش یافت چرا باید این شهریه ها دریافت شود، در مواردی کارنامه دانش آموز به دلیل عدم پرداخت شهریه ارایه داده نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت خاطر نشان کرد: دریافت شهریه کامل از دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی با توجه به تعطیلی مدارس و عدم حضور دانش آموز در مدرسه خیانت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بد مالی همه شهرداری های شهرستان رشت اظهار داشت: این شهرداری ها یک تا پنج ماه از حقوق کارمندان شان را پرداخت نکرده اند با توجه به شرایط حاکم به جامعه درآمد های پایدار برای شهرداری ها از دست رفته و به سختی کارها را پیش می برند.

اخوان با بیان اینکه ۶ شهر شهرستان رشت وابسته به رشت است، خاطرنشان کرد: کلانشهر رشت اعتبارات شهرهای دیگر این شهرستان را می بلعد، ضروریست تا به فراخور حال منطقه امتیاز و اعتبار اختصاص داده شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جامعه برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه اظهار داشت: خبرنگاران مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل است که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

برچسب‌ها رشت شورای شهر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای شهر گیلان رشت شورای شهر گیلان شورای اسلامی شهرستان شهرستان رشت خاطر نشان بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی، به اتفاق جمعی از معاونان دادستانی، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در برنامه ملاقات مردمی، ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان و استماع اظهارات آنان، به درخواست‌ها و مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی و دستورات لازم را برای پیگیری پرونده‌ها صادر کرد.

برنامه ملاقات مردمی دادستان تهران، در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و همچنین برنامه‌های عملیاتی دادسرا مبنی بر کاهش فاصله مسئولان قضائی با مردم و تکریم ارباب رجوع، روز چهارشنبه هر هفته در ساختمان مرکزی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، واقع در میدان ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ هدف از برگزاری این برنامه، افزایش نظارت دادستانی بر عملکرد دادسراها و تسریع در گره گشایی از کار مردم است و متقاضیان می‌توانند با برقراری تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی دادسرا و اخذ نوبت قبلی، با دادستان و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کنند.

کد خبر 6094076

دیگر خبرها

  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند