Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سخنگوی دولت در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران آماده اثبات این موضوع است که کمترین مسامحه ای در ارائه پاسخی متناسب و قاطع به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی نشان نخواهد داد.
 
علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آمریکا قرار است روز سه‌شنبه قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایران را در شورای امنیت به رای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به مواضع روسیه و چین و از طرف دیگر مواضع کشورهای اروپایی برجام، ارزیابی شما از این اقدام آمریکا چیست و در صورت تصویب احتمالی این قطعنامه، پاسخ ایران چه خواهد بود؟ گفت:‌ اقدام آمریکا قبل از اینکه تهدید ایران باشد استفاده از ساز و کار شورای امنیت برای تهدید شورای امنیت و به سخره گرفتن ساز وکار چند جانبه گرایی است. آمریکا می خواهد با استفاده از اهرم شورای امنیت علیه شورای امنیت و نهادهای بین المللی و ساز و کارهای چندجانبه اقدام کند.
وی افزود: لذا هر نوع قطعنامه ای در نقض قطعنامه 2231 غیرقابل قبول بوده و به استهزا گرفتن قوانین بین المللی است. آمریکا به اعتراف رهبرانش از برجام خارج شده و تا زمان بازگشت کامل به آن و انجام تمامی تعهداتش، هیچ حقی چه در ارتباط با متن توافق و چه مرتبط با قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در حمایت از آن ندارد.
سخنگوی دولت در ادامه با بیان این مطلب که رژیم آمریکا به خوبی می داند که این تلاش مخرب، قانون گریزانه و بدخواهانه، به ناکامی فاجعه آمیز و منزوی کننده دیگری تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: با این حال، اصرار آنها به تداوم این مسیر از پیش شکست خورده نمی تواند معنایی جز سماجت در برابر پذیرش واقعیت ها داشته باشد؛ از جمله این واقعیت که جامعه بین المللی مصمم در پاسداری از قوانین، توافقات و مقررات حاکم میان کشورها و سدی بلند و غیرقابل عبور برای آمریکا در متزلزل کردن پایه های ثبات و امنیت جهانی است.
ربیعی تصریح کرد: به نظر می رسد که سیاستگذاران گمراه در آمریکا حاضرند پافشاری به ناتوانی خود در درک حقایق بین المللی را تا جایی ادامه دهند که آمریکا و نحوه رهبری آن را بی اعتبارتر از همیشه کنند. با این حال، جمهوری اسلامی ایران آماده اثبات این موضوع است که کمترین مسامحه‌ای در ارائه پاسخی متناسب و قاطع به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی نشان نخواهد داد.

 

انتخاب

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ربیعی آمریکا ایران شورای امنیت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند

نمایندگی دائم ایران در ژنو: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز و صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگی دائم ایران در ژنو با انتشار تصاویری از شدت سرکوب وحشیانه طرفداران فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا نوشت: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. 

نمایندگی ایران با تاکید بر اینکه این میزان از وحشیگری یک نگرانی جدی است، ادامه داد: وحشیگری پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طول تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ نسل کشی در غزه حمایت و طرفداری می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به شراکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه به نام خود هستند، افزود: شلیک و ضرب و شتم به معترضان مسالمت آمیز، که خط مقدم مدافعان حقوق بشر هستند را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه مجدد برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. 

نمایندگی ایران در پایان نوشت: حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، میزان دستگیری‌ها و شرایط دستگیرشدگان به شدت نگران کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را نداردخیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژهواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند