Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «اگنس کالامارد» گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی در صفحه توییتر خود به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» درباره پرونده جدید علیه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در خصوص تلاش برای ترور «سعد الجابری» از مقامات سابق اطلاعاتی سعودی، واکنش نشان داد.

کالامارد نوشت: بیشتر از این نمی‌توانستم موافق باشم: اتهامات جدید [از سوی الجابری]، اگر ثابت شود، این نتایج را تقویت می‌کند که پادشاهی (عربستان) از سوی ولی‌عهدی رهبری می‌شود که به جوخه‌های مرگ فرمان می‌دهد و همچنان از قبول مسئولیت برای قتل طفره می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتی دیگر در اشاره به تیمی که از سوی حکومت عربستان برای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به استانبول ترکیه فرستاده شد، نوشت: شکی ندارم که اتهامات بیشتری در خصوص تیم‌های رسمی کشتار سعودی که به جاهای دیگر دنیا اعزام می‌شوند، مطرح خواهد شد.

دادگاه واشنگتن امروز (دوشنبه) در حکمی خواستار حضور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و ۱۳ شخصیت سعودی در این دادگاه برای پاسخ به سؤالاتی در خصوص تلاش برای ترور الجابری شد.

به نوشته الجزیره، در بین احضار شدگان سه شخصیت بسیار نزدیک به محمد بن سلمان یعنی «احمد العسیری»، «بدرالعساکر» و «سعود القحطانی» نیز حضور دارند. همچنین دو تن از این افراد به نام‌های «هما یوسف الراجحی» و «لیلی ابوالجدایل» در آمریکا اقامت دارند.

الجابری پنجشنبه هفته گذشته با حضور در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از بن سلمان به دلیل تلاش برای ترور او شکایت کرد.

در دادخواست الجابری آمده بود که ولی‌عهد سعودی در سال ۲۰۱۸، تیم تروری را برای کشتن وی و قطعه قطعه کردنش به کانادا اعزام کرده است. به همان روشی که «جمال خاشقچی» در دوم اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد.

گفته می‌شود الجابری که معاون «محمد بن نایف» پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ بود و ریاست سازمان اطلاعات سعودی را برعهده داشت، اسنادی در دست دارد که «محمد بن سلمان» به دنبال آن‌هاست.

منبع: فردا

کلیدواژه: گزارشگر سازمان ملل کشتار سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • سوتی وحشتناک گزارشگر بازی آلومینیوم - پرسپولیس
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان