Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:22:46 GMT

۱۵ هزار متر از حریم سیاه‌رود قائمشهر بازگشائی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۰۲۷

۱۵ هزار متر از حریم سیاه‌رود قائمشهر بازگشائی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عباس صالح زاده عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های شهرداری شامل بازگشایی حریم رودخانه سیاه رود، زیر گذر تقاطع غیر همسطح مسجد رسول به کوچکسرا و پارک جنگلی تالار در گفت و گو با خبرنگاران افزود : عملیات عمرانی ، خاکبرداری و لایروبی رودخانه سیاه رود پس از آزاد سازی حریم با هدف بازگشایی کنارگذر این رودخانه که شامل دو ضلع این آن می شود ، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اراده شهرداری برای تخصیص اعتبار جهت ساماندهی رودخانه‌هایی که از محدوده شهری گذر می کند ، خبر داد و گفت : آزاد سازی ۱۵ هزار متر از حریم رودخانه سیاه رود طی یک مدت یک ماهه و در یک فاز آزاد شد.

شهردار قائمشهر با اظهار این که رودخانه سیاه رود برای عموم مردم و حفظ گردشگری است ، افزود : شورای اسلامی شهر برای اجرای پروژه کنار گذر این رودخانه حمایت های بسیاری انجام داده است و از این پس بسیاری از ارگان های دولتی در کنار حریم سیاه رود احداث می شود که بار ترافیکی را در سطح شهر کاهش می دهد.

صالح زاده گفت : این پروژه ارزش افزوده املاک و اقتصاد این منطقه را افزایش داده است. این منطقه با این پروژه به سمت توسعه گردشگری پیش خواهد رفت. اجرای  چنین پروژه ها برای رودخانه های سیاه رود و تلار ضرورت دارد.

وی با اعلام این که برای رودخانه تلار هم اقدامات لازمی در دستور کار قرار گرفته است ، افزود : در آینده خبرهای خوبی برای شهروندان در این ارتباط خواهیم داشت.

دعوت از سرمایه‌گذاران کشورهای غربی برای پارک جنگلی 

شهردار قائمشهر گفت : تعداد پروژه های در حال احداث شهری زیاد است و مردم باید نسبت به آنها اطلاع داشته باشند و رسانه‌ها می توانند عملکرد شهرداری را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند.

وی با اظهار این که سیاست شهرداری بر اساس اقدامات زیربنایی و توسعه ای است ، افزود : در این راستا اجرای پروژه هایی را در نظر می گیریم که برای مردم مفید باشد مانند  پروژه پارک جنگلی تالار که لازم است یک سرمایه گذار ورود کند تا اشتغال و درآمد پایدار در شهر ایجاد شود.

شهردار قائمشهر دعوت از سرمایه گذاران کشورهای عربی را برای مشارکت در سرمایه گذاری پارک جنگلی خواستارشد و پیشبرد این پارک را نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.

زیرگذرها، نیاز فوری قائمشهر 

صالح زاده با اشاره به اینکه اجرای پروژه های تقاطع های غیر همسطح در قائمشهر ضروری است، گفت: این پروژه ها سبب کاهش تصادفات و حفظ سلامت عابرین می شود. شورای اسلامی هم در این راستا حمایت کرد و با مجوز شورای ترافیک پروژه زیرگذر مسجد رسول به کوچکسرا عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه ارکان مربوطه شهر نهایت همکاری را داشتند، افزود: هفتم خرداد ماه امسال کلنگ این پروژه به زمین زده شد و تاکنون یکهزار و ۲۰۰ متر انتقال آب صورت گرفت.

او ادامه داد : زیرگذر هایی در قائمشهر وجود دارد که به دلیل بارندگی آب در آنها جمع می شود ، اما برای زیرگذر مسجد رسول به کوچکسرا به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در مدت ۲ ماه انتقال آب انجام شد و از اینپس با بارندگی آبی در آن جمع نمی شود.

صالح زاده پیشرفت این زیرگذر را در کمتر ازسه ماه بیش از ۶۵ درصد برآورد کرد و گفت : در این پروژه جا به جایی تاسیسات و تملک اراضی بسیار مهم است که با همت پرسنل شهرداری و پیمانکار مناسب در مرحله عملیاتی است.

وی افزود : ۳۶ متر زیرگذر داریم که در فاز انتهایی این پروژه که ۹ متر است ، باقی مانده و در مدت ۱۰ روزآینده به پایان می رسانیم.

شهردار قائمشهر گفت : اجرای این پروژه کار بسیار بزرگی بود که اقدامات سخت اعم از جا به جایی تاسیسات و تملک املاک و غیره انجام شد. خیلی از کسبه و خانواده های ساکن این منطقه در اجرای این پروژه زحمت بسیاری کشیدند تا مشکل ترافیکی آن برطرف شود.

برچسب‌ها شهرداری قائم شهر مازندران قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قائم شهر مازندران قائم شهر شهرداری قائم شهر مازندران قائم شهر رودخانه سیاه رود شهردار قائمشهر پارک جنگلی صالح زاده پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش‌های آبی در دیلم رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل آبفای استان بوشهر ضمن تقدیر از انجام اقدامات اساسی و مهم این شرکت در شهرستان دیلم اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و بحران کم آبی انتظار داریم تدابیری ویژه در خصوص این موضوع اندیشیده شود تا تنش‌های آبی در شهرستان دیلم کمتر و در آینده رفع شود.

وی گفت: برای اجرای پروژه نوسازی شبکه آبرسانی، فرمانداری از منابع شهرستانی و کمیته برنامه ریزی به‌صورت ویژه این موضوع را خواهد دید و بخش دیگری از این اعتبارات هم نیز توسط آبفا تأمین شود تا پروژه رفع فرسودگی خطوط انتقال آب نهایی و شروع به کار شود.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه شهرک صنوف آلاینده محل تمرکز کارگاه‌های فنی و تجاری است بیان داشت: مشکل لوله کشی و اتصال شبکه داخلی آبرسانی صنوف آلاینده با مشارکت این تعاونی و اداره آبفا بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست می‌توان به تاکید در تسریع روند اجرای پروژه مخزن ۲ هزار مترمکعبی امام حسن و پروژه خط انتقال آب مجتمع دیلم که به‌طول هفت کیلومتر است اشاره کرد.

کد خبر 6087485

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد