Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سخنگویکاخ سفید در سخنانی مدعی شد: تحریم های چین علیه مسئولان آمریکایی یک اقدام صوری و بی اثر است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: از نزدیک تحولات لبنان را زیر نظر داریم و کمک های خودمان را به منطقه ارسال خواهیم کرد.

دولت چین عصر امروز چند نفر از سیاستمداران آمریکایی از جمله تد کروز و مارکو روبیو از اعضای مجلس سنای آمریکا را تحریم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین تحریم‌هایی را علیه شماری از شخصیت‌های سیاسی آمریکا از جمله دو سناتور به نام‌های تد کروز، سناتور جمهوری خواه تگزاس و مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه فلوریدا اعمال کرد.

وزارت امور خارجه چین با اعلام اینکه تحریم‌های آمریکا علیه هنگ‌کنگ و مقامات چین نقض جدی حقوق بین‌الملل است در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۱ مقام آمریکایی را تحریم کرد.

علاوه بر تد کروز و مارکو روبیو، «کنت روث» مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق‌بشر و «مایکل آبراموویتز» رئیس موسسه خانه آزادی آمریکا نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

درباره تحولات لبنان نیز امروز پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی در خصوص استعفای حسان دیاب در رسانه‌های مختلف، شبکه المیادین ساعاتی پیش اعلام کرد که نخست‌وزیر لبنان استعفا کرده و قرار است طی نطقی استعفای دولت خود را رسما اعلام کند.

بنابر اعلام منابع خبری میشل عون، رئیس جمهور لبنان استعفای دولت حسان دیاب را پذیرفته و دیاب به عنوان رئیس دولت پیشبرد امور تا زمان تشکیل دولت جدید منصوب شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید تحریم های چین علیه آمریکا تحولات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه