Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@00:45:46 GMT

واکنش فرانسه به استعفای دولت لبنان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۳۶۵

به گزارش فارس، وزارت خارجه فرانسه شامگاه دوشنبه به استعفای دولت لبنان به نخست وزیری «حسان دیاب» واکنش نشان داد.

وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که اولویت لبنان تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید در این کشور است.

وزارت خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد که بدون انجام اصلاحات در لبنان، این کشور به سوی فروپاشی حرکت خواهد کرد و خواسته معترضان درباره انجام اصلاحات در این کشور باید پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که بازسازی بیروت و انجام اصلاحات بزرگترین چالش‌هایی است که دولت بعدی لبنان با آن مواجه است.

حسان دیاب، شامگاه امروز استعفای خود را تقدیم «میشل عون» رئیس جمهور لبنان کرد.

دیاب پس از تقدیم استعفای خود به رئیس جمهور لبنان گفت: «برخی تنها برایشان پیروزهای سیاسی و سخنان پوپولیستی اهمیت دارد. آنها بایستی از خودشان خجالت می‌کشیدند زیرا فسادشان این فاجعه را به وجود آورد. این افراد مصیبت حقیقی مردم لبنانهستند؛ اما آنها به اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ توجه نکردند این اعتراضات علیه آنها بود؛ اما آنها این را نفهمیدند. آنها تلاش کردند تقصیراتشان را به گردن دولت بیندازند و مسئولیت فروپاشی را به دولت تحمیل کنند». 

استفعای دولت حسان دیاب پس از انفجار مهیب سه‌شنبه گذشته در بیروت انجام می‌شود. در این انفجار تا کنون مرگ بیش از 160 نفر و مجروح شدن بیش از 6000 نفر ثبت شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم