Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شعبانی شرایط برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم در استان را تشریح کرد و گفت: امسال برگزاری مراسم در مکان‌های پوشیده امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» عصر امروز در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با محوریت ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم در حالی فرا رسیده که شرایط به علت شیوع بیماری کرونا متفاوت با سال‌های قبل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزاداری‌های این ماه نیز به علت مطالبه عمومی برای برگزاری حداقلی مراسم عزاداری نمی‌تواند به طور کامل و مطلق تعطیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این شرایط سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و طی جلسات مشترک، سعی بر ساماندهی مراسمات این ماه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کرده است.

شعبانی با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود، برگزاری مراسم محرم همانند سالیان گذشته امکان پذیر نخواهد بود، گفت: با جلساتی که با گروه‌های مختلف و صاحبان فکر و نظر داشته‌ایم، به یکسری جمع بندی ها برای برگزاری مراسمات امسال رسیده‌ایم.

وی افزود: امسال برگزاری مراسم در مکان‌های پوشیده امکان پذیر نبوده و اگر قرار است مراسمی در حسینیه و یا مساجد برگزار شود، باید با یک چهارم ظرفیت مکان و تنها به صورت روضه خوانی و نه سینه زنی باشد.

شعبانی ادامه داد: اولویت در برگزاری این مراسم‌ها، مکان‌های روباز با حد فاصل یک و نیم متری از چهار طرف با مدت زمان یک ساعته برای کل مراسم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک خواهد بود.

وی با بیان اینکه صرف داشتن مجوز هیأت عزاداری برای برگزاری مراسمات پیش رو کافی نیست، گفت: در این شرایط نیاز به مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر استان و امضای تعهدنامه برای برقراری تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئول هیأت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای برگزاری مراسم‌ها از مکان‌های روباز محصور همچون محیط مدارس بهره ببریم.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی تبریز پروتکل های بهداشتی تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم برای برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری