Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@14:03:51 GMT

چطور نیوزیلند کرونا را ریشه‌کن کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۷۰۴

چطور نیوزیلند کرونا را ریشه‌کن کرد

به گزارش همشهری آنلاین نیوزیلند از اوائل فروردین هنگامی فقط ۱۰۰ مورد مثبت کرونا در این کشور شناسایی شده بود، قرنطینه عمومی سخت‌گیرانه‌ای را به اجرا درآورد و توانست انتشار محلی ویروس را در این کشور متوقف کند. در سه ماه گذشته تنها موارد جدید عفونت شناسایی‌شده مربوط به معدود مسافران بازگشته از کشورهای خارجی بوده که در مرز قرنطینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می‌گویند ترکیبی از عمل به توصیه‌های درست علمی و رهبری عالی سیاسی  باعث شد این کشور در این پیکار پیروز شود.

نیوزیلند از همان ابتدا راهبرد جسورانه حذف ویروس و نه‌فقط مهار انتشار آن را در پیش گرفت و اکنون بسیاری از کشورها به درستی این الگو پی برده‌اند.

اغلب کشورها بر سر دوراهی نجات جان مردم یا نجات اقتصادهایشان سرگردان ماندند، اما واقعیت این است که هنگامی کسب‌وکارها شکوفا می‌شوند که اطمینان خاطر در برابر خطرات آینده مانند شیوع بیماری‌ها وجود داشته باشد.

اقتصاد نیوزیلند هم بهتر از بسیاری از پیش‌بینی‌ها عمل کرد و میزان بیکاری در این کشور در حد فقط ۴ درصد باقی ماند.

رهبری جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند هم ستایش گسترده‌ای را برانگیخت. او با دادن گزارش‌های روزانه در دوران قرنطینه به مردم اطمینان خاطر می‌داد و پیامش درباره اقدام سریع و قاطع در برابر کرونا پذیرش عمومی یافت.

اکنون کل شمار عفونت‌های کرونا در این کشور اندکی بالای ۱۵۰۰ مورد و کل شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ فقط ۲۲ مورد است.

البته نیوزیلند تاوان‌هایی را برای رسیدن به این موفقیت داده است، صنعت گردشگری بین‌المللی سقوط کرده و این کشور در وضعیتی منزوی‌تر نسبت به قبل از شیوع قرار گرفته است. دولت آردرن باوجوداینکه سایر کشورها با احتیاط مرزهایشان را باز می‌کنند، همچنان از بازگشایی مرزها اکراه دارد.

البته تجربه شیوع‌ دوباره کرونا در کشورهای این منطقه مانند ویتنام و استرالیا نشان می‌دهد که چگونه ممکن است حتی هنگامی‌که تصور می‌رود شیوع کرونا مهار شده باشد، به‌آسانی ممکن است عفونت دوباره شعله‌ور شود.

کد خبر 539140 برچسب‌ها كروناويروس نیوزیلند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش کانال تلگرامی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و مسری در این باریکه به علت فقدان آب سالم و بهداشتی و نبود آب مناسب برای شرب هشدار داد

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن