Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@08:33:08 GMT

بیوگرافی مریم حیدرزاده

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۰۱۵

مریم حیدرزاده متولد ۲۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران است. مریم حیدرزاده شاعر و ترانه سرا، نقاش و نویسنده است که در اواخر دهه‌ی هفتاد شعر‌هایی را به سبک محاوره و با استفاده از واژگان ساده و روان نوشت که باعث شهرت وی شد. ناطقان: مریم حیدرزاده متولد 29 آبان 1356 در تهران، شاعر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران است دو خواهر بنام های نرگس و مرضیه و یک برادر دارد پدر او بازنشسته ارتش و مادرش کارمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چکیده ای از بیوگرافی مریم حیدرزاده :

زمینهٔ کاری: ادبیات، هنر

تولد: ۲۹ آبان ۱۳۵۶ تهران

ملیت : ایرانی

محل زندگی:تهران

پیشه : شاعر، ترانه‌سرا، نویسنده، نقاش

 

بیوگرافی مریم حیدرزاده:

مریم حیدرزاده متولد ۲۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران است. مریم حیدرزاده شاعر و ترانه سرا، نقاش و نویسنده است که در اواخر دهه‌ی هفتاد شعر‌هایی را به سبک محاوره و با استفاده از واژگان ساده و روان نوشت که باعث شهرت وی شد.

او در رشته‌ی حقوق قضایی در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. پدر مریم بازنشسته‌ی ارتش و مادرش کارمند است. آن‌ها ساکن سعادت آباد تهران هستند و به خاطر نگهداری از مریم خیلی فعالیت بیرون از منزل ندارند. او دو خواهر به نام‌های نرگس و مرضیه دارد.

 

 

خوانندگان داخل کشور و خوانندگان فارسی زبان خارج از کشور در بسیاری از ترانه‌هایشان از اشعار و سروده‌های مریم حیدرزاده استفاده کرده‌اند.

از 3 سالگی نقاشی کردن را دوست داشته و از 4 سالگی هم گفته‌ هایش را قافیه‌ بندی می‌ کرده و سعی داشته به شکل آهنگینی سخن بگوید آغاز دوران شعرگویی حیدرزاده به 8 سالگی او بر می‌ گردد که در آن زمان اشعار کودکانه می‌ سروده است

 


 

در اثر آشنایی با یک استاد نقاش و مجسمه ساز موفق شده که آرزوی دیرینه خود، نقاشی کشیدن، را تحقق ببخشد. مریم حیدرزاده گفت که مثل همه نقاشی می کشد با این تفاوت که کسی (معمولا یکی از خواهرانش) برایش رنگ ها را به ترتیب جلو دستش می چیند.

مریم حیدرزاده آموختن نقاشی را از تیر ۱۳۸۹ آغاز کرد و چنان که خود می گوید تا اسفندماه همان سال حدود ۱۴۰ قطعه آبرنگ کشید.

او به آبرنگ علاقه دارد و نمایشگاه "پس از آن همه حسرت" گزیده ای است از آبرنگ های او.

 

اولین مجموعه شعر مریم حیدرزاده "پروانه‌ ات خواهم ماند" نام داشت، این کتاب در اردیبهشت‌ ماه سال 77 منتشر شد این کتاب گلچینی از ترانه‌ هایی بود که حیدرزاده در تلویزیون می‌ خواند که به همت نادر کاشانی به چاپ و نشر رسید.

 


 

علت نابینایی مریم حیدرزاده:

مریم حیدرزاده در حدود سه سال و نیمگی عمل آب مروارید روی چشمش انجام شد و با اینکه به یک چشم پزشک پروفسور مراجعه کرده اما در عمل جراحی اعصاب پشت چشمش هم قطع شد و ارتباط شبکیه با مغز از بین رفت و بینایی‌اش را از دست داد.

 


 

شکست عاشقی و ترانه "نفرین" مریم :

اولین قطعه از اولین آلبوم زیرزمینی محسن چاووشی نفرین نام دارد که مریم حیدرزاده آن را سروده است. مریم حیدرزاده درباره نگاه نفرت انگیزی که در این قطعه به معشوق داشته، گفته است: "این ترانه برآمده از اتفاقی کاملا شخصی بود که در سال ۷۹ برای من رخ داد و این کمترین کاری بود که بعد از یک شکست وحشتناک از دستم برمی‌آمد. البته مهم نیست و الان خوشحالم در کتاب اخیرم هم نوشته‌ام که از همه کسانی که از زندگی‌ام رفتند متشکرم، چون اگر نمی‌رفتند آن کسی که بنا بود بیاید نمی‌آمد."

 

 

علاقه مندی های مریم حیدرزاده :

از فصل بهار بدش می آید اما ماه اردیبهشت را خیلی دوست دارد. عاشق پاییز است. گل سرخ و رنگ قرمز را دوست دارد از رنگ آبی متنفر است. از سفر کردن خوشش نمی اید.

فوتبال و اسکی ورزشهای مورد علاقه او است. شدیدا طرفدار پرسپولیس هست و پرسپولیسی ها را دوست دارد. علاقه اش به پرسپولیس به حدی است که در بازی های مهم به اردوی آنها می رود.

    بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی


خیلی احساساتی و هیجانی هست و به عشقی که دارد خیلی حسود و انحصار طلب است و در بدترین شرایط نوشتن آرامش می کند.

 

وضعیت تاهل مریم حیدرزاده:

مریم حیدرزاده مجرد است.

 
ز
 

کتاب‌های چاپ شده‌ی مریم حیدر زاده :

سال ۷۷ اولین کتاب "پروانه ام خواهم ماند"

سال ۷۸ کتاب مال تمام من

سال ۷۹ تقصیر من نبود

سال ۸۰ مجموعه نامه‌های عاشقانه

سال ۸۱ با تو یا هیچ کس

سال ۸۲ دیگر میذارمت کنار

سال ۸۳ مجموعه نثر این نامه‌هایی که پاره کردی

پاییز ۸۳ کتاب اون یکی رو جز من

 


 

برچسب ها: بیوگرافی ، ناطقان ، مریم حیدرزاده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیوگرافی ناطقان مریم حیدرزاده مریم حیدرزاده ی مریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب

به گزارش خرگزاری علم و فناوری آنا، میرحسن خواجوی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با اعلام خبر حضور این مرکز پژوهشی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در آستانه ابلاغ برنامه هفتم توسعه و همچنین با توجه به روح قالب تولیدات پژوهشی و علمی این مجموعه علمی، غرفه مرکز با شعار «توسعه خواندنی است» در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده است.

وی ادامه داد: نشر این مرکز امسال با کتاب‌های متنوع و جذابی با موضوعات متنوع و کاربردی، میزبان علاقه‌مندان به حوزه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.

خواجوی افزود: برگزاری نشست‌های متنوع و جلسات نقد و بررسی کتاب‌های نشر مرکز از دیگر فعالیت‌های جانبی غرفه مرکز در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود. که از میان می توان به برگزاری برنامه‌های همچون نشست علمی تخصصی با عنوان «کتاب و امید اجتماعی»، رونمایی و نقد و بررسی ترجمه کتاب راهنمای شفافیت مالی، رونمایی و نقد و بررسی تالیف کتاب راه ناهموار توسعه، رونمایی و نقد و بررسی ترجمه کتاب تاریخ توسعه و... اشاره کرد.

وی در خاتمه ضمن اشاره به دستاوردها و پروژه‌های متنوع پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در غرفه مرکز در سالن اصلی، بخش ناشران عمومی با داستان و تاریخچه توسعه ایران از نزدیک آشنا شوند و همچنین پژوهشگران و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نیز می‌توانند به عنوان پژوهشگران مدعو در طرح‌های پژوهشی مرکز مشارکت نمایند.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلی تهران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند در ایام برپایی نمایشگاه کتاب تهران همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ از بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • تحسین احمدی‌نژاد از خوانندگی مریم امیرجلالی!
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید