Web Analytics Made Easy - Statcounter

همین ویروس اختلال‌های بیشماری در روند زندگی مردم ایجاد کرده است و به همین دلیل لازم است در این شرایط دولت‌های وقت در کشور‌های درگیر حمایت لازم و کافی را از مردم خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهربانو نوری نیا- کرونا، واژه‌ای که بسامد شنیداری‌اش این روز‌ها بسیار بیشتر از هر اتفاق تاریخی دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شاید هیچ جامعه‌شناسی گمان نمی‌کرد که جهان با یک‌زبان و حس مشترک در خصوص یک اتفاق تاریخی سخن بگوید. واژه‌ای که محدودیت جغرافیایی را درنوردیده و از پهناورترین کشور‌های جهان تا دورافتاده‌ترین و ناشناخته‌ترین کشور‌ها را درگیر خود کند و سایه سنگین ترس را بر سطح کره زمین بگستراند.
همین ویروس اختلال‌های بیشماری در روند زندگی مردم ایجاد کرده است و به همین دلیل لازم است در این شرایط دولت‌های وقت در کشور‌های درگیر حمایت لازم و کافی را از مردم خود داشته باشند.
بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری از جمله جا‌هایی هستند که حمایت‌های آن‌ها بسیار ضروری میباشد چرا که یکی از زنجیره‌های چرخه اقتصادی مملکت این موسسات و ارگان‌ها میباشد.
بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری از جمله مکان‌هایی هستند که حمایت‌های آن‌ها بسیار ضروری میباشد چرا که یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی اقتصادی مملکت این موسسات و ارگان‌ها میباشد.
از اسفندماه تا به امروز که کشور ایران درحال مبارزه با کرونا ویروس هست بانک مرکزی تدابیر مختلفی انجام داد جهت کمک رسانی، تسهیل و گذراندن این برهه، اما به دلایل مختلف راهگشایی خاصی در پی نداشته است.     بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری از جمله جا‌هایی هستند که حمایت‌های آن‌ها بسیار ضروری میباشد چرا که یکی از زنجیره‌های چرخه اقتصادی مملکت این موسسات و ارگان‌ها میباشد.  
در ابتدای فرودین ۹۹ دکتر همتی به تشریح ساز و کار اجرایی مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص اعطای ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به واحد‌ها و کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخت.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام بانکی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، افزود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده که اشتغال خود را حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد.
همچنین بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد.
درجلسه‌ای دیگر اعلام شد که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای ابلاغ کرده که بانک‌ها مکلف به تسهیل، ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻭ ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟی ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺟﻬﺖ ﺧﺮﻳﺪ ﺩﺍﺭﻭ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ و استمهال اقساط تسهیلات اعطایی به زیان دیدگان کرونا هستند.
از دیگر تمهیدات نظام بانکی مهلت دادن به مشتریانی بود که کسب و کارِ آنان با شیوع کرونا به خطر افتاده بود به طوری که طی ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه مقرر شد این مشتریان از پرداخت اقساط بانکی و جرایم دیرکرد معاف شوند.
روابط عمومی بانک مرکزی هم بیست و سوم فروردین اعلام کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا به منظور حمایت از اقشار مردم، تعویق پرداخت اقساط وام‌های قرض الحسنه از سوی بانک مرکزی در دستور کار بانک‌ها قرار گرفت و در همین راستا ضمن راه‌اندازی سامانه ثبت شکایت احتمالی وام‌های قرض الحسنه، سیستم اتوماتیک برداشت اقساط بانک‌ها اصلاح شد.
یکسری اقدامات بسیار تاثیر گذار موقتی از سوی بانک مرکزی درنظر گرفته و ابلاغ شد که شامل موارد زیر میشود.    
۱. سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپرداز‌ها از مبلغ سه میلیون تومان در هر شبانه روز از مبدأ هر کارت، به پنج میلیون تومان افزایش یابد.

۲. سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌ساز‌ها از یک میلیون به سه میلیون تومان، با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم‌کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوءاستفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.

۳. امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضا بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان صورت پذیرد.

۴. طبق روال سال‌های گذشته و به‌منظور کاهش مراجعات مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، افزایش سقف برداشت نقدی درون بانکی از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان بلامانع است. لازم به ذکر است این اقدام در راستای کاهش مراجعه مشتریان به شعبه صورت می‌گیرد و علی‌رغم ایجاد امکان فوق، ضروری است اطلاع‌رسانی مناسب در راستای کاهش استفاده از اسکناس به مشتریان صورت پذیرد.

۵. تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم در هر شبانه روز به پنج بار افزایش یابد.
یا دیگر تمهیدات درنظر گرفته شده مانند کنترل سیستم‌های تهویه هوای سالم، تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز، محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک به میزان لازم و یا در برخی از بانک‌ها، دریافت اثر انگشت کارکنان از سامانه‌های حضور و غیاب تا پایان سال حذف شده است.  
علاوه بر اینها، آشپزخانه بانک تعطیل و کلیه مراسم‌ها، جلسات، سمینار‌ها و مسابقات ورزشی لغو شده است. تدابیر بهداشتی لازم در خصوص دور نگه داشتن همکارانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا خانم‌های باردار از تماس مستقیم با مشتریان نیز از اقدامات یکی از بانک‌ها طی این هفته بوده است؛ که همگی بسیار کمک کننده درحفظ جان کادر بانک‌ها و مردم هست.
با وجود اقدامات پیشگیرانه و تلاش‌های تحسین برانگیز نظام بانکداری در ایام شیوع ویروس کووید ۱۹ متاسفانه مواردی هم دیده شده که هم تاثیر روانی مخرب و هم جسمی بر مردم گذاشته از جمله اینکه یکی از نخستین تصمیم‌های بانک مرکزی برای کمک به مردم در زمان شیوع ویروس کرونا، تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه و کسب و کارها، همچنین اشخاصی که در جریان شیوع کرونا کسب درآمد و اشتغال آن‌ها آسیب دیده‌اند، بود.

بانک مرکزی در همان روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا از مدیران بانکی خواست تا از گرفتن اقساط اینگونه وام‌ها تا اردیبهشت ۹۹ خودداری کرده و اقساط کسر شده از حساب گیرندگان تسهیلات را به آن‌ها بازگرداند؛ بنابراین و طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه تمام اشخاص از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ بدون هیچ قید و شرطی به مدت سه ماه باید به تعویق می‌افتاد؛ اما این بخشنامه از همان ابتدا با سرپیچی بانک‌ها و برداشت اقساط از حساب مردم همراه شد وبرخی بانک‌ها بدون توجه به ابلاغیه بانک مرکزی، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه را که از اسفند تا اردیبهشت مجاز به تعویق بود، به همراه قسط خرداد یک‌جا از حساب مشتریان برداشت کردند.

در همین ایام هم البته معاون بانک مرکزی کسر اقساط وام قرض‌الحسنه از حساب مشتریان و ضامن‌ها را غیرقانونی اعلام کرد و از مردم خواست تا تخلفات را به اداره رسیدگی به شکایات ابلاغ کنند.
یا به عنوان مثال اقداماتی عجیب هم رخ داده و برخی بانک‌ها بدون توجه به شرایط کرونایی با انجام اقداماتی مانند برداشت از حساب مشتریان به بهانه‌های مختلف، مشتریان را همچنان برای حضور در شعب دعوت می‌کنند. بر این اساس، در روز‌های اخیر پیامک برداشت ۱۲ هزار تومانی از حساب مشتریان برای ارسال سالانه پیامک برای افراد ارسال شده است. نکته جالب این است که برداشت ۱۲هزار تومانی حتی از برخی حساب‌هایی انجام شده که در ماه‌های اخیر تراکنشی نداشته و در نتیجه صاحبان آن‌ها تمایلی به دریافت پیامک نداشته‌اند. در این پیامک‌ها از مشتریان خواسته شده تا اگر تمایلی برای دریافت پیامک تراکنش ندارند به شعبه مراجعه کنند. بدین ترتیب یا مشتریان ناچار هستند ریسک انتقال ویروس کرونا را پذیرفته و به شعب بانک‌ها بروند یا اینکه از ترس این بیماری، قید پول خود را بزنند.
در این پیامک‌ها اگرچه اعلام شده که مشتریان می‌توانند از اینترنت بانک استفاده کنند، اما با توجه به اینکه اینترنت بانک بسیاری از بانک‌ها توسط مردم فعال نشده است، مشتریان ناچار هستند که برای غیرفعال کردن برداشت از حسابشان به شعبه مراجعه کنند که هم برای خودشان و هم برای کارمندان بانک، خطرساز است. از سوی دیگر برخی مردم به دلیل هراس از کرونا، از حضور در شعبه برای متوقف کردن برداشت از حسابشان خودداری می‌کنند که باعث تداوم برداشت توسط بانک می‌شود.
اگرچه رقم ۱۲ هزار تومان به نظر عدد کوچکی است، اما اگر آن را در میلیون‌ها مشتری بانکی ضرب کنیم، عدد بسیار بزرگی می‌شود.
بانک مرکزی در واکنش به برداشت‌های غیرقانونی بانک‌ها از حساب دریافت‌کنندگان وام‌های قرض الحسنه، با معرفی سامانه‌ای از مشتریان خواست در صورت مواجهه شدن با این موضوع، تخلفات را در این سامانه ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس دولت شیوع ویروس کرونا حساب مشتریان اقساط تسهیلات بانک مرکزی پرداخت اقساط قرض الحسنه هزار تومان بانک ها کشور ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن را چگونه بگیریمساده‌ترین شیوه دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

دانلود فیش حقوق بازنشستگان بانک مسکن

کارکنان و بازنشستگان بانک مسکن از طریق سامانه زیر میتوانند فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

این روز‌ها خدمات بانکداری الکترونیک جزو مسائلی است که بیش از هر چیز نگاه مردم را در مورد بانک‌ها به خود جلب می‌کند. در واقع، کیفیت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک توسط بانک‌ها تبدیل به ملاکی برای انتخاب بانک مدنظر برای افتتاح حساب از سوی مردم شده است. در این بین اپلیکیشن‌های اندرویدی همراه بانک جزو راه‌های مهم ارائه خدماتی بانکی از سوی بانک به مشتریان تلقی می‌شود. بانک مسکن با اپلیکیشن همراه بانک مسکن سعی کرده تا خدمات بسیاری را به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه دهد و برنامه‌ای را منتشر کرده که داشتن آن برای تمامی مشتریان این بانک ضروری به حساب می‌آید.

پس از افتتاح حساب در یکی از شعب بانک مسکن، می‌توانید به خدمات همراه بانک مسکن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسی داشته باشید و بسیاری از کار‌های بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. دسترسی به جزئیات سپرده و کارت خود از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن است. شما می‌توانید درخواست ارسال صورت حساب به ایمیل خود را نیز داشته باشید که از جمله دیگر قابلیت‌های جذاب برنامه اندرویدی همراه بانک مسکن است.

انتقال وجه یکی از آن دسته عملیات‌های پرتقاضا است که مشتریان هر بانکی به آن در طول روز نیاز پیدا می‌کنند. شما به کمک اپلیکیشن همراه بانک مسکن به راحتی می‌توانید از کارت و سپرده خود به حساب دیگران وجه انتقال دهید. در واقع انتقال وجه از روش‌های مختلف از جمله روش پرطرفدار و متداول کارت به کارت از جمله مزایای برنامه همراه بانک مسکن برای مشتریان است. شما می‌توانید به راحتی رسید انتقال وجه را نیز به فرد مدنظر ارسال نمایید.

تسهیلات از جمله دیگر خدمات این اپلیکیشن است که بدون شک برای مشتریان بانک مسکن نکته حائز اهمیتی به شمار می‌آید. شما می‌توانید اطلاعات اقساط را دریافت نمایید و در صورت لزوم برای پرداخت اقساط تسهیلات خود نیز از طریق همین اپلیکیشن اقدام نمایید. همچنین خدمات مربوط به چک هم در این برنامه تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید کار‌هایی نظیر استعلام چک را انجام دهید.

پرداخت قبوض از دیگر عملیات‌های پرداخت است که مشتریان هر بانکی به آن نیاز دارند. شما می‌توانید به سادگی با استفاده از همراه بانک مسکن، از قبوض خدماتی خود استعلام بگیرید و نسبت به پرداخت‌ها نیز اقدام کنید. همچنین، برای برخی دیگر از خدمات پرداخت نظیر خرید شارژ و بسته اینترنت که اتفاقا جزو عملیات‌های پرتقاضا نیز به حساب می‌آیند، می‌توانید برطرف کردن نیاز‌های خود را برعهده اپلیکیشن همراه بانک مسکن بگذارید. درخواست‌هایی نظیر مسدود نمودن کارت یا اعلام مفقودی کارت نیز از طریق این برنامه میسر شده است. در نهایت، باید گفت که ویژگی جالب نرخ ارز نیز در این برنامه قرار گرفته است.

همراه بانک مسکن یک برنامه کاربردی و مطمئن برای مشتریان بانک مسکن است و نصب آن را به مشتریان این بانک توصیه می‌کنیم.

ویژگی‌های برنامه:

مشاهده جزئیات سپرده و درخواست گردش حساب انتقال وجه از روش‌های مختلف خرید شارژ و بسته اینترنت استعلام چک خدمات مربوط به تسهیلات tags # بازنشستگان سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم