Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: واحد نجف آباد از مجموع 60 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، در 38 رشته پذیرش بدون آزمون خواهد داشت. بقیه رشته‌ها نیز که شامل رشته‌های پیراپزشکی نیز می‌شود، پذیرش به صورت با آزمون خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از میان این 38 رشته، رشته‌های روانشناسی، حسابداری، مهندسی پزشکی، مهندسی هوا و فضا و علوم قضایی، جزو رشته‌های شاخصی هستند که پذیرش آن‌ها به صورت بدون آزمون خواهد بود. در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز در مجموع 27 رشته به صورت بدون آزمون در گروه‌های مختلف علوم انسانی، تجربی و مهندسی پذیرش خواهیم داشت.

نقش ادامه داد: ما از 5 مردادماه که سایت مرکز آزمون برای پذیرش بدون آزمون بازگشایی شد، فعالیت‌های خود را در زمینه معرفی رشته‌های واحد نجف آباد در قالب برگزاری کنفرانس‌های خبری و ساخت کلیپ‌های مختلف به داوطلبان آغاز کردیم. همچنین از مشاوران و مدیران آموزش و پرورش دعوت کردیم تا قابلیت‌های واحد و رشته‌های موجود را به آن‌ها معرفی کنیم. مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی واحد نجف آباد نیز همه روزه فعالیت خواهد داشت و به دانش آموزان کنکوری مشاوره خواهند داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درباره تاسیس رشته‌های جدید در سال تحصیلی پیش رو تصریح کرد: بنا داریم در مقطع کارشناسی ارشد، 7 رشته جدید را راه‌اندازی کنیم که در حوزه علوم مهندسی و هنر رشته‌های متنوعی محسوب می‌شوند. شاخص ترین این رشته‌ها شامل طراحی صنعتی، مهندسی صنایع گرایش مهندسی مالی، مدیریت پروژه و ساخت و مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در مقطع دکتری نیز 5 رشته جدید را راه‌اندازی خواهیم کرد که از این رشته‌ها می‌توانیم به رشته‌های مدیریت رسانه، مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک و رشته مهندسی مکانیک اشاره داشته باشیم که از مهرماه پذیرش در آن‌ها را خواهیم داشت.

نقش با اشاره به توجه به آمایش سرزمینی برای تاسیس رشته‌های جدید گفت: ما با توجه به همکاری‌هایی که با سازمان مرکزی دانشگاه و مرکز سنجش و پذیرش داریم، آمایش سرزمینی را برای تاسیس رشته‌های جدید در دستور کار قرار داده‌ایم چرا که کمیته گسترش استان باید در حوزه راه‌اندازی رشته‌ها اعلام نظر کند. لذا باتوجه به این که واحد نجف از اعضای این کمیته محسوب می‌شود، آمایش سرزمینی و نیازسنجی استان را برای تاسیس رشته‌های جدید مد نظر قرار داده است.

رئیس واحد نجف آباد درباره جذب دانشجویان خارجی در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: خوشبختانه دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی واحد نجف آباد طی چندسال گذشته فعالیت‌های خوبی را داشته است به طوری که سال گذشته توانستیم شاهد افزایش 25 درصدی دانشجویان غیرایرانی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر 200 دانشجوی غیرایرانی در واحد نجف آباد از کشورهای سوریه و ترکیه به ویژه در رشته‌های پزشکی درحال تحصیل هستند. تلاش خواهیم کرد با تبلیغات مناسب و هدفمند در کشورهای همسایه، امسال شاهد افزایش 25 درصدی حضور دانشجویان خارجی در واحد نجف آباد باشیم.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد نجف آباد امیررضا نقش پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد دانشجویان ارشد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد نجف آباد امیررضا نقش پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد دانشجویان ارشد تاسیس رشته های جدید واحد نجف آباد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد راه اندازی بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تا ۳۵ درصد گفت: دولت امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفت که  ما در جلسه شورای معاونان در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم  که در پی آن ۳۰ تا ۳۵ درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با بیان اینکه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در قالب دانشکده‌های هنر و رسانه در چالوس گرد هم جمع شدند و مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مسائل آموزشی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند، گفت: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه همواره در خبر‌ها داشتیم که مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور شرکت می‌کردند، افزود: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، شش برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته بین دانش آموزان داردو اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده با چالش همراه شود.

وطهرانچی بیان کرد: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که امیدواریم با همت و تلاش موانع برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم و در این جنگ، نگاه هنر و رسانه نقش جدی را بازی می‌کند، تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند .

 

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی