Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:06:08 GMT

چرا جهادی‌ها کمتر به چشم می‌آیند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۵۸۳

چرا جهادی‌ها کمتر به چشم می‌آیند؟

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه: کرونا که آمد همه دست به دست هم دادند تا شکستش دهند از کادر درمان که در مرکز تلاش و همت برای مبارزه با کرونا بودند گرفته تا گروه‌های مردمی و در رأس آنها گروه‌های جهادی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بودند، اما با گذشت دو ماه از وجود کرونا آمار ابتلاء و مرگ و میر کرونایی ها در کشور ما دو رقمی شد و رو به افول رفت و ما شاهد از سرگیری فعالیت‌های مختلف بودیم؛ تقریباً تمامی مراکز باز شدند و محدودیت‌های تردد بین شهری لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما مدتی است کرونا دوباره به مچ اندازی افتاده است. نکته مهم در این میان کمتر دیده شدن شدن حضور گروه‌های جهادی آن هم در شرایطی است که دوباره حضور و کمک آنها به صورت مشهودی حس می‌شود و اگر سری به مراکز درمانی بزنید می‌بینید که این کادر درمان هستند که همچنان به همت و تلاش می‌پردازند تا در جبهه مقابله با کرونا پیروز شوند اما به راستی چرا حضور گروه‌های جهادی اینچنین کمرنگ شده است؟
 

آیا جهادی‌ها کمرنگ شده‌اند؟
گروه‌های جهادی از همان ابتدای شیوع و ابتلاء به کرونا در جبهه مقابله با این بیماری حضور داشتند. گروه‌های جهادی فعالیت‌های بسیاری را اعم از ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، تهیه غذا و یا آبمیوه برای بیماران کرونایی و مهمتر از همه کمک به کادر درمانی در نگهداری از بیماران کرونایی را انجام می‌دادند و ما شاهد اقدامات بسیار خوب آنها بودیم البته فعالیت گروه‌های جهادی به همین جا ختم نمی‌شد و آنها در شست و شو و تغسیل فوت شدگان کرونایی در غسالخانه نیز فعالیت می‌کردند و در کنار همه اینها در رزمایش‌های مختلف مواسات و ایران همدل و در ماه رمضان بسته‌های ارزاق زیادی را به دست خانواده‌های نیازمند که کرونا معیشت و اقتصاد آنها را با مشکل مواجهه کرده بود رساندند.

حالا اما حضور آنها کمرنگ شده است و به بیان ساده‌تر خبری از آنان نیست؛ رامین بختیاری مسؤول یکی از گروه‌های جهادی است که در جبهه مقابله با کرونا به همراه گروهش حضور داشته است و در گفت و گو با مهر در پاسخ به این سوال می‌گوید: همانطور که می‌دانید گروه‌های جهادی فعالیت‌های زیادی را در ابتدای شیوع کرونا انجام می‌دادند اما با گذشت زمان این فعالیت‌ها توسط نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به صورت خودجوش انجام شده و دیگر نیازی به فعالیت گروه‌های جهادی نبود مثلاً در بحث ضدعفونی کردن معابر شهری؛ شهرداری‌ها اعلام کردند که بحث ضدعفونی معابر شهری را انجام داده و یا هر یک از بانک‌ها، ادارات و یا ساختمان‌ها توسط خود اهالی ساختمان و یا کارمندان ضدعفونی شده و از این جهت دیگر نیازی به حضور گروه‌های جهادی نبوده چراکه به نوعی موازی کاری محسوب می‌شود.

جهادی‌ها مشغول چه کاری اند؟
وی در ادامه بیان کرد: گروه‌های جهادی ابتدای شیوع و ابتلاء به کرونا با توجه به نیاز بیمارستان‌ها و کادر درمانی در این مراکز حضور پیدا کرده و اقدام به فعالیت می‌کردند؛ این اقدام در حالی شکل گرفت که از طرف مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نسبت به حضور گروه‌های جهادی درخواست کمک شده بود اما در حال حاضر این درخواست از سوی مراکز درمانی شکل نگرفته است و چون خدمات درمانی؛ کاری تخصصی است گروه‌های جهادی نمی‌توانند بدون اطلاع بیمارستان در مراکز درمانی حضور پیدا کنند.

بختیاری در ادامه افزود: گروه‌های جهادی فعالیت‌هایی را از قبیل تهیه آبمیوه و غذا برای بیماران کرونایی و کادر درمانی را نیز انجام می‌دادند اما به دلیل اینکه این مواد از سیب سلامت برخوردار نبودند بیشتر آنها بلا استفاده باقی می‌ماند و زحمات گروه‌های جهادی به هدر می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی همچنان آماده خدمت هستند عنوان کرد: در ابتدای شیوع و ابتلاء کرونا چون ارگان و یا نهادی اقداماتی مانند ضدعفونی معابر و اماکن مختلف را انجام نمی‌داد گروه‌های جهادی به فعالیت در این زمینه‌ها پرداختند اما با ورود نهادهای مختلف این برداشت شکل گرفت که دیگر به حضور و فعالیت گروه‌های جهادی نیازی نیست در حالی که گروه‌های جهادی همچنان آماده خدمت رسانی هستند.

بختیاری در ادامه بیان کرد: گروه‌های جهادی در حال حاضر همچنان به فعالیت‌هایی از قبیل تهیه بسته‌های بهداشتی (اقلامی مانند مواد ضدعفونی کننده و ماسک) برای خانواده‌های نیازمند و رزمایش‌های همدلی و مواسات به صورت گسترده‌تر می‌پردازند و می‌توان با اطمینان گفت که تمامی افرادی که در گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند آمادگی حضور دوباره برای کمک به کادر درمانی را دارند و اگر اعلام نیاز از سوی رئیس بیمارستان‌ها و یا رئیس دانشکده علوم پزشکی صورت گیرد بی شک دوباره برای کمک به کادر درمان حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر 4973062

منبع: مهر

کلیدواژه: گروههای جهادی ویروس کرونا کادر درمان ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار شهرداری تهران قوه قضاییه شورای شهر تهران انفجار بیروت پیش بینی وضعیت هوا کمیته امداد امام خمینی وضعیت راهها سرهنگ نادر رحمانی سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی کشف مواد مخدر گروه های جهادی فعالیت حضور گروه های جهادی مراکز درمانی ابتدای شیوع کادر درمانی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا