Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:20:59 GMT

هشدار درمورد زباله کرونایی‌ها در منزل

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۶۰۶

هشدار درمورد زباله کرونایی‌ها در منزل

مسعود مردانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: بسیاری از افراد در مورد نحوه جمع آوری زباله بیماران کرونایی در خانه آگاهی چندانی ندارند و آنها را با زباله های خانگی مخلوط می کنند که این کار باعث انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده می شود.

وی اظهار داشت: بیماری که در خانه با شرایط لازم ادامه دوران نقاهت را می‌گذراند باید زباله‌های عفونی وی مانند ماسک و دستمال کاغذی به صورت جداگانه به همت افراد خانواده جمع آوری شده و با بستن و گره زدن آن داخل کیسه زباله جداگانه گذاشته شده و خارج از خانه قرار داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی ادامه داد: اگر خانواده‌ها زباله‌هایی که احتمال بیشتری به عفونی بودن آن دارند مانند دستمال کاغذی و غیره باید جداگانه در یک کیسه نایلون ضخیم جمع آوری کنند و بعد داخل کیسه زباله سایر پسماندهای خانه بگذارند تا انتقال عفونت و ویروس‌هایی مانند کرونا بسیار کاهش یابد.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: بحث جمع آوری زباله بیماران کرونایی در خانه باید توسط اعضای خانواده همراه با دستکش و ماسک مورد توجه قرار گیرد و بصورت مداوم پنجره ها باز بوده تا هوا در خانه جریان داشته باشد.

مردانی با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است، تصریح کرد: تعداد افرادی که بدون علامت به ویروس کرونا مبتلا می شوند، بیشتر از کسانی است که با داشتن علایم به این ویروس دچار می شوند و این مسئله در دنیا بوده و کشور ما از این امر مستثنی نیست.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: موج همه گیری کرونا با آغاز فصل پاییز بیشتر خواهد بود و از مردم می خواهیم که اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را در خارج از خانه رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دفع زباله بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دفع زباله بهداشت و سلامت ویروس کرونا دفع زباله بهداشت و سلامت جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است

باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای را درمورد آکادمی این باشگاه منتشر کرد.

باشگاه استقلال، با انتشار اطلاعیه‌ای به خانواده‌ها هشدار داد فریب افراد سودجو که اقدام به سواستفاده از نام آکادمی باشگاه استقلال می‌کنند را نخورند.

در این اطلاعیه آمده است:

"برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده‌اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت."

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم